Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Bijzonder verhaal: Williams zou in de grote zaal Transition festival afsluiten.

Helaas is het optreden van Kamaal Williams op Transition gecanceld. Kamaal Williams had in juni 2023 al zijn komst op het festival bevestigd. In de afgelopen weken was er door zowel ons als zijn boekingsagent geen contact met hem te krijgen en negeert hij alle pogingen tot communicatie. Afgelopen weekend verschenen ineens op de socials van Kamaal Williams tourdata van een aantal concerten in Japan in het weekend van Transition. We betreuren deze gang van zaken en vinden het jammer dat Kamaal Williams zijn Nederlandse fans in de steek laat. Gelukkig hebben we op korte termijn een waardige vervanger gevonden en zijn we blij dat Laura Misch Transition Festival afsluit in de Grote Zaal.
Damn dat is echt zuur. En terecht dat ze pissed zijn. Vraag me wel af of je hier altijd eerlijk en open over moet zijn. Van de andere kant hoef je ook niet altijd alles te pikken van artiesten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
Bijzonder verhaal: Williams zou in de grote zaal Transition festival afsluiten.

Helaas is het optreden van Kamaal Williams op Transition gecanceld. Kamaal Williams had in juni 2023 al zijn komst op het festival bevestigd. In de afgelopen weken was er door zowel ons als zijn boekingsagent geen contact met hem te krijgen en negeert hij alle pogingen tot communicatie. Afgelopen weekend verschenen ineens op de socials van Kamaal Williams tourdata van een aantal concerten in Japan in het weekend van Transition. We betreuren deze gang van zaken en vinden het jammer dat Kamaal Williams zijn Nederlandse fans in de steek laat. Gelukkig hebben we op korte termijn een waardige vervanger gevonden en zijn we blij dat Laura Misch Transition Festival afsluit in de Grote Zaal.
Las dit vanmiddag en kon een kleine glimlach toch niet laten. Ik snap gewoon niet hoe je blijkbaar zo ontzettend, ja, wat is hier überhaupt het juiste woord voor? Goede naaistreek wel als ie daadwerkelijk vastlag. Wel is het zo dat ik data voor Japan terugzie op 10 januari, bijna twee maanden geleden,, dus het had wel al eventjes bekend moeten zijn, al maakt dat het niet minder zuur. Wel een mooie vervanger met Laura Misch!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
We gaan op een vrolijke noot door...

Midsummer Prog heeft de line-up afgerond met de laatste vier namen. Kleine toelichting op de totstandkoming van dit jaar en de nieuwe edities. Lijkt erop dat ik het het dit jaar niet waard vind, jammer.
Rob and I are again incredibly proud of the programme we present to you. Every year we try to get the most out of our intimate festival, together with Muziekgieterij & Openluchttheater Valkenburg.
Yes, of course we see all the wishes of our visitors, but hopefully we will have many more editions w. lineups to fill and some acts are unfortunately not feasible with the 900 capacity, or we would have to raise the ticket price substantially and that just doesn't feel right.
For us, Midsummer Prog Festival is a appetiser, it gives a glimpse of music that we get excited about and of course we try to serve the loyal visitor with bands like Arena , HFMC - Hasse Fröberg & Musical Companion and Steve Rothery. We also like to challenge you with new music and bands that may not be quite 100% prog but do fit within the vibe of the festival, like Theraphosa, Haunt the Woods and Isolde Lasoen.
417556740_710801237881058_996971218301118949_n.jpg


Rise or Die Fest in de Nieuwe Nor heeft Madball en Nasty toegevoegd. Line-up tot nu toe is:
MADBALL(US)
NASTY(BE)
Born From Pain
Mindwar(BE)
Lies!
Hater
Swell
Tempers Fray(UK)
Cold Grip

Burgerweeshuis doet een bevrijdingsdagfestivalletje: In Vredesnaam. Entree is gratis. Line-up bestaat uit Gurriers, The Bug Club, Meltheads, Smudged, SØWT, Bongloard, The Velvets en Beter Leven.

Kliko Fest heeft weer namen toegevoegd. Sommige waren al bekend, andere niet. Huidige line-up:
431518185_730250865922527_4248010523088325911_n.jpg


TakeRoot jubileert en gaat met Promising Crossroads terug naar Assen, in de Nieuwe Kolk op 27 september.
Vrijdag 27 september terug naar de Drentse hoofdstad waar het allemaal begon in 1998. PROMISING CROSSROADS is een event op diverse podia in De Nieuwe Kolk in Assen. De Nederlands-Amerikaanse mix van muziek, literatuur en documentaires bestaat uit Cordovas, Them Dirty Dimes, Sunken Lands, Hilde Vos Band, Christopher Paul Stelling, Voodoo Patrol Club, Joep van Ruiten, Jan Donkers en Maarten Zwiers. Meer namen volgen!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
114
138
Burgerweeshuis doet een bevrijdingsdagfestivalletje: In Vredesnaam. Entree is gratis. Line-up bestaat uit Gurriers, The Bug Club, Meltheads, Smudged, SØWT, Bongloard, The Velvets en Beter Leven.
Vorig jaar werd dit ook al georganiseerd, toen met o.a. Henge, Tramhaus, Personal Trainer en Sons. Was erg leuk. Voor dit jaar komen er nog drie namen bij. Edit: wacht even, die drie namen die erbij zouden hebben ze stilzwijgend al toegevoegd. Dus dit zijn alle namen ja!
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.582
7.522
We gaan op een vrolijke noot door...

Midsummer Prog heeft de line-up afgerond met de laatste vier namen. Kleine toelichting op de totstandkoming van dit jaar en de nieuwe edities. Lijkt erop dat ik het het dit jaar niet waard vind, jammer.

417556740_710801237881058_996971218301118949_n.jpg
Denk dat ik ook ga passen voor dit. Het is voor mij echt niet naast de deur. En hoewel het op zich twee prima gevulde dagen zijn, mis ik wel op beide dagen die ene échte knaller die me het gevoel geeft dat ik het niet mag missen. Zeg maar zoals Pain of Salvation dat op Midwinter Prog was. Karnivool had zo'n naam kunnen zijn, maar ze hebben dan net weer een beetje de pech dat ik die vorig jaar in de 013 heb gezien en dat ze dit jaar ook op Graspop staan. Een paar jaar terug was dit één van de meest exclusieve progbands die je kon boeken, simpelweg omdat ze nooit naar Europa kwamen.

Ik lees ook echt wel wat ze schrijven over het kleinschalige en de ticketprijzen niet de pan uit willen laten stijgen. Snap ik ook wel en het is ook niet zomaar gezegd dat alles wat tourt ook dan precies voor de juiste prijs beschikbaar is. Maar als ik zie dat Night of the Prog o.a. Steve Hackett, Pendragon, Beardfish, The Flower Kings en Big Big Train een paar weken na Midsummer Prog op hun affiche heeft staan, dan voelt het al met al wel een beetje als een gemiste kans.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Rise or Die Fest in de Nieuwe Nor heeft Madball en Nasty toegevoegd. Line-up tot nu toe is:
MADBALL(US)
NASTY(BE)
Born From Pain
Mindwar(BE)
Lies!
Hater
Swell
Tempers Fray(UK)
Cold Grip
zo'n Madball, die staan toch ook elk jaar óveral he?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Denk dat ik ook ga passen voor dit. Het is voor mij echt niet naast de deur. En hoewel het op zich twee prima gevulde dagen zijn, mis ik wel op beide dagen die ene échte knaller die me het gevoel geeft dat ik het niet mag missen. Zeg maar zoals Pain of Salvation dat op Midwinter Prog was. Karnivool had zo'n naam kunnen zijn, maar ze hebben dan net weer een beetje de pech dat ik die vorig jaar in de 013 heb gezien en dat ze dit jaar ook op Graspop staan. Een paar jaar terug was dit één van de meest exclusieve progbands die je kon boeken, simpelweg omdat ze nooit naar Europa kwamen.

Ik lees ook echt wel wat ze schrijven over het kleinschalige en de ticketprijzen niet de pan uit willen laten stijgen. Snap ik ook wel en het is ook niet zomaar gezegd dat alles wat tourt ook dan precies voor de juiste prijs beschikbaar is. Maar als ik zie dat Night of the Prog o.a. Steve Hackett, Pendragon, Beardfish, The Flower Kings en Big Big Train een paar weken na Midsummer Prog op hun affiche heeft staan, dan voelt het al met al wel een beetje als een gemiste kans.
Mja, ik was ook zeker niet overweldigd door de laatste 4 namen, al heb ik ook begrip ervoor (met name Karnivool schijnt wel wat gekost te hebben).

Ik ken(de) geen van de nieuwe namen, maar na een eerste luisterbeurt ben ik in ieder geval wel al positief verrast door het Franse Theraphosa:

 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Godsamme. Gaan we weer Afsky mislopen... Wel weer nette boekingen voor Samhain!
Ja, ik vind de affiche eigenlijk nu al beter dan vorig jaar, en er moeten dus nog 'many more big and exclusive names' bijkomen (wat ik maar met een klein korreltje zout zal nemen).. :)🤘
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.582
7.522
Aardige worp wel. 1349 vind ik altijd fijn. Kampfar ben ik iets minder dol op. En Afsky kende ik nog niet, maar heb ik net het nieuwste album van zitten luisteren en dat spreekt me zeer aan. En zo wordt dat affiche steeds aantrekkelijker..
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
114
138
Al het vijfde festival in Nederland waar de Britse band STONE voor geboekt wordt dit jaar, na Zwarte Cross, Vestrock, Nirwana Tuinfeest en Snertpop. Dit terwijl ze buiten Nederland alleen nog voor Rock Werchter geboekt zijn volgens mij. Je zou haast denken dat ze naar Nederland verhuisd zijn dit jaar of zo
 
  • Leuk
Waarderingen: Thieske

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.628
624
Headline slot zullen ze niet zomaar laten liggen denk ik.
Maar voor 48 euro is dit best prima line-up. Het is dat ik niet kan.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Al het vijfde festival in Nederland waar de Britse band STONE voor geboekt wordt dit jaar, na Zwarte Cross, Vestrock, Nirwana Tuinfeest en Snertpop. Dit terwijl ze buiten Nederland alleen nog voor Rock Werchter geboekt zijn volgens mij. Je zou haast denken dat ze naar Nederland verhuisd zijn dit jaar of zo
Blijft een jonge band, die spelen waar ze kunnen. Zullen nog wat dingen volgen namelijk.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.851
2.513
Headline slot zullen ze niet zomaar laten liggen denk ik.
Maar voor 48 euro is dit best prima line-up. Het is dat ik niet kan.
Vind het wel bizar hoor dat ze zo hoog staan op de poster. Wat mij betreft is het niks bijzonders, terwijl er met Mudhoney absolute legendes onder ze staan.

Verder best een toffe lineup. Mudhoney en Bettie Serveert wil ik nog wel een keer meepakken, Personal Trainer is altijd leuk en ook The Clockworks en Alien Chicks zijn prima om een keer te zien.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Vind het wel bizar hoor dat ze zo hoog staan op de poster. Wat mij betreft is het niks bijzonders, terwijl er met Mudhoney absolute legendes onder ze staan.

Verder best een toffe lineup. Mudhoney en Bettie Serveert wil ik nog wel een keer meepakken, Personal Trainer is altijd leuk en ook The Clockworks en Alien Chicks zijn prima om een keer te zien.
Dat Personal Trainer is gewoon moeilijker te ontlopen dan een Di-rect of Kensington ooit waren :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Gebruikers die dit onderwerp bekijken