Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Nederland is geen metalland. En 8K is gezien de locatie nog steeds best weinig. Daarom had ik echt grotere headliners verwacht.
er zal wel een pak Duitsers op af komen nog, zeker aangezien het erop lijkt dat ze 2 Duitse headliners hebben
er zijn natuurlijk niet veel grote metalfestivals in November in België/Duitsland
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
er zal wel een pak Duitsers op af komen nog, zeker aangezien het erop lijkt dat ze 2 Duitse headliners hebben
er zijn natuurlijk niet veel grote metalfestivals in November in België/Duitsland
Dat zullen er ook geen duizenden zijn toch. Die doen daar vast ook wel een showtje. Ik denk dat ze voor het echte grote werk toch de absolute headliners missen in dit geval.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Stadspark Live heeft de laatste twee namen toegevoegd om de kroon op een bizar matige line-up te zetten: Selah Sue en S10.
334796139_760995792278713_2324374753978614134_n.jpg
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Stadspark Live heeft de laatste twee namen toegevoegd om de kroon op een bizar matige line-up te zetten: Selah Sue en S10.
...
Is gewoon een verzameling mainstream namen met een complete misplaatsing van een geweldige jazz artiest als Gregory Porter daartussen.
 

MetalHarmonica

Playlistbediener
20 feb 2023
9
13
Vind de overnachting wel heel duur inderdaad. Als je geen eigen camper hebt (staplaats: 185eur) ben je al minstens 400 euro p.p kwijt aan een slaapplekje. En dan is het niet meer dan 4 veredelde schuttingen als muren, een tentdoek als dak en bedjes die net 1 categorie boven veldbedjes zitten.. Voor die prijzen kan je wel een mooi hotel in de buurt vinden en nog een taxi fixen ook.
 
Laatst bewerkt:

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
121
117
Nirwana Tuinfeest festival.
Mij totaal onbekend maar met de toevoeging van White lies een grote kanshebber om naartoe te gaan.
Heeft iemand een antwoord op volgende vragen:
- Zijn kinderen betalend? (8 jaar)
- Is dat festival gekend voor uitverkochte edities? En zo ja, welke snelheid?
- Ik vermoed dat er voldoende parkeermogelijkheden zijn?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
White Lies stond er sowieso al. Maar met name Frank Carter en Wodan Boys is voor dit festival leuke aanvulling.
Volgens mij verkoopt dit altijd wel uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Vind de overnachting wel heel duur inderdaad. Als je geen eigen camper hebt (staplaats: 185eur) ben je al minstens 400 euro p.p kwijt aan een slaapplekje. En dan is het niet meer dan 4 veredelde schuttingen als muren, een tentdoek als dak en bedjes die net 1 categorie boven veldbedjes zitten.. Voor die prijzen kan je wel een mooi hotel in de buurt vinden en nog een taxi fixen ook.

Op de info-pagina staat: "Zet binnen je eigen tentje op of kies één van de andere accommodaties in en rondom De Brabanthallen." dus je zult ook je eigen tent kunnen meenemen, lijkt me. Wel gek dat er dan op de camping pagina niks over je eigen tent staat.

Maar:
In verband met veiligheidsredenen is het niet toegestaan om vloeistoffen mee naar binnen te nemen (dus ook geen deodorant, deodorant-rollers, haarlak, vapes etc.)
Als dat inclusief de camping is (die tenslotte binnen is), gaat het lekker ruiken daar.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Nirwana Tuinfeest festival.
Mij totaal onbekend maar met de toevoeging van White lies een grote kanshebber om naartoe te gaan.
Heeft iemand een antwoord op volgende vragen:
- Zijn kinderen betalend? (8 jaar)
- Is dat festival gekend voor uitverkochte edities? En zo ja, welke snelheid?
- Ik vermoed dat er voldoende parkeermogelijkheden zijn?
- Kinderen zijn betalend, alleen de zondag (familiedag) met coverbands en kinderactiviteiten is voor iedereen gratis.
- Het festival verkoopt elk jaar uit en zéker de zaterdag, hoe het met de verkoop staat en hoeveel tickets er nog beschikbaar zijn, wordt geregeld op Facebook gepost.
- Er is inderdaad voldoende parkeergelegenheid.

Leuk, klein festival als afsluiting van de bouwvak waar helaas ontzettend veel geouwehoerd wordt maar de sfeer is geweldig.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
121
117
- Kinderen zijn betalend, alleen de zondag (familiedag) met coverbands en kinderactiviteiten is voor iedereen gratis.
- Het festival verkoopt elk jaar uit en zéker de zaterdag, hoe het met de verkoop staat en hoeveel tickets er nog beschikbaar zijn, wordt geregeld op Facebook gepost.
- Er is inderdaad voldoende parkeergelegenheid.

Leuk, klein festival als afsluiting van de bouwvak waar helaas ontzettend veel geouwehoerd wordt maar de sfeer is geweldig.
Top. Dank je wel voor de antwoorden :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Eerste namen voor Samhain zijn bekend!
We're excited to announce the first six names that will travel to Maastricht in October. Starting with Uk based industrial legends Godflesh. They are joined by (DOLCH), Downfall of Gaia, E-L-R, Wolvennest & UNRU
With more than 20 more names to be announced including all headliners, you're in for a threat this year!
334072799_899766191254446_5550351719697922809_n.jpg
 

MetalHarmonica

Playlistbediener
20 feb 2023
9
13
Op de info-pagina staat: "Zet binnen je eigen tentje op of kies één van de andere accommodaties in en rondom De Brabanthallen." dus je zult ook je eigen tent kunnen meenemen, lijkt me. Wel gek dat er dan op de camping pagina niks over je eigen tent staat.

Maar:

Als dat inclusief de camping is (die tenslotte binnen is), gaat het lekker ruiken daar.

Apart, op de pagina 'Camping' staat specifiek:

Kamperen alleen in de zomer? HELL NO! Voor het eerst kun je recht in het hart van alle actie kamperen tijdens een indoor festival, namelijk bij onze volledig ingerichte en uitgeruste Carnival Campsite. Dit is het domein van alle headbangers tijdens The Rock Circus 2023. Geen gedoe met tentjes opzetten, maar diverse glamping opties om als dedicated metalhead ongestoord te kunnen genieten van 3 dagen rock & metal carnage.

Uit die bewoording zou ik juist opmaken dat je binnen geen eigen tent mag opzetten en dat ze alleen glamping opties aanbieden. Gezien het binnen is zou ik het ook niet heel gek vinden als ze er op die manier wat meer controle over willen houden. Maar gaan er vast snel meer over horen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191

MetalHarmonica

Playlistbediener
20 feb 2023
9
13
Toch maar even gevraagd hoe het zit met wel/niet met eigen tent camperen bij Rock Circus. Reactie:

Hallo, binnen mag je inderdaad niet je eigen tentje opzetten. We hebben dus binnen alleen Glamping accommodaties. Buiten mag je wel een camper, busje of caravan neerzetten. En je zou er voor kunnen kiezen om een tentje op te zetten bij Vakantiepark Dierenbos. Dat is wel 20 minuten rijden en je moet er rekening mee houden dat het wel begin november is.

Enige opties zijn dus een hotel of iets in de buurt, of de door hun opgezette tenten/hokjes van minimaal 400 euro p.p. Dat is wel gelijk een veel grotere aanslag op de portemonnee om er een weekend van te maken. En maakt dat de tekst "Zet binnen je eigen tentje op" ook niet klopt natuurlijk.

Zou misschien nog wel de zaterdag en zondag willen, maar kijk dan eerst hoe en wat met festivaltijden. Een uurtje in de trein is zo opeens een stuk minder erg.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Dit is toch eigenlijk om te kotsen? Dat 'wat de gek er voor betaalt' principe mag wat mij betreft snel sterven.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken