Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2023

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.307
4.985
Ben wel benieuwd naar de aankleding enzo. Avatar bijvoorbeeld heeft al een beetje in zich een soort circus act te zijn. In positieve zin, met wat circus show elementen bijvoorbeeld kunnen ze denk ik commercieel gezien een niveautje hoger aantikken.
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
201
436
Moet t maar zien. Headbangers parade was ook groots aangekondigd en uiteindelijk ook gewoon prima, maar verre van bijzonder. Nu heb je niet veel meer nodig dan goede bands, maar ik word wel eens nukkig van al die Nederlandse kroegen/feesten/festivals die "de gezelligste avond met de beste muziek, de leukste mensen en de lekkerste drankjes!!@@!@!" hebben en uiteindelijk gewoon gemiddeld zijn of tegenvallen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Ik heb hier ook het idee bij dat het niet zoveel gaat worden. Inderdaad een langere editie dan Headbangers Parade. Door de aankondiging had ik ook wel het idee dat het wat ging worden, maar als je grootste act op een dag Powerwolf gaat zijn (waar ik toch echt wel vanuit ga), dan gaat het grandioos mis. Ze hadden het wel gewoon The Metal Circus mogen noemen trouwens.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
687
628
Ghost erbij en het circus is compleet.
+ Alestorm om de boothutten helemaal af te maken.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.215
3.755
Loud Noise heeft wel een handje aan zo'n overdreven manier van promoten en uiteindelijk een mager festival neerzetten.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Ik heb hier ook het idee bij dat het niet zoveel gaat worden. Inderdaad een langere editie dan Headbangers Parade. Door de aankondiging had ik ook wel het idee dat het wat ging worden, maar als je grootste act op een dag Powerwolf gaat zijn (waar ik toch echt wel vanuit ga), dan gaat het grandioos mis. Ze hadden het wel gewoon The Metal Circus mogen noemen trouwens.
Waarom gaat het dan grandioos mis? Zijn toch gewoon alcatraz niveau headliners die ze hebben met Powerwolf en Avatar op de ene dag en Epica en Electric Callboy op de andere dag? Vind het gewoon een prima begin voor een middelgroot festival.

Ben benieuwd wat het gaat worden in ieder geval.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.307
4.985
Ik heb hier ook het idee bij dat het niet zoveel gaat worden. Inderdaad een langere editie dan Headbangers Parade. Door de aankondiging had ik ook wel het idee dat het wat ging worden, maar als je grootste act op een dag Powerwolf gaat zijn (waar ik toch echt wel vanuit ga), dan gaat het grandioos mis. Ze hadden het wel gewoon The Metal Circus mogen noemen trouwens.
Een typische Mojo metal event wel een beetje ja. Het zal hier uiteindelijk wel daadkracht missen als dit de headliners zijn. Anderzijds, hoeveel meerdaagse metal festivals zijn er rond die tijd. Dat is wel een pre.

Maarja een circus zonder clowns valt wel een beetje tegen. (Slecht Slipknot referentie, I know)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Waarom gaat het dan grandioos mis? Zijn toch gewoon alcatraz niveau headliners die ze hebben met Powerwolf en Avatar op de ene dag en Epica en Electric Callboy op de andere dag? Vind het gewoon een prima begin voor een middelgroot festival.

Ben benieuwd wat het gaat worden in ieder geval.
Ging er vanuit, maar misschien had ik dat helemaal niet moeten doen, dat er drie Ziggo-namen zouden komen. Tijden van Fortarock herleven.
Een typische Mojo metal event wel een beetje ja. Het zal hier uiteindelijk wel daadkracht missen als dit de headliners zijn. Anderzijds, hoeveel meerdaagse metal festivals zijn er rond die tijd. Dat is wel een pre.

Maarja een circus zonder clowns valt wel een beetje tegen. (Slecht Slipknot referentie, I know)
What's new? Haha. Hopen maar dat er nog wat grotere acts een zaalhuur hebben gepland waar Mojo ze dan maar op TRC kwijt wil.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Ging er vanuit, maar misschien had ik dat helemaal niet moeten doen, dat er drie Ziggo-namen zouden komen. Tijden van Fortarock herleven.
Tja was leuk geweest maar verwacht ik niet van een festival in november, vooral niet voor deze prijs. Als je 99 euro betaald voor een weekend verwacht ik eerder alcatraz/dynamo praktijken.

Daarnaast zullen ze geen grote Amerikaanse acts kunnen krijgen gok ik aangezien er geen festival seizoen is in november. Of een band moet toevallig een zaaltour doen rond die tijd

Ben zelf niet zo bekend met de venue, ben alleen in het nieuwe mainstage gebouw geweest maar dat zal wel niet bij het festival horen neem ik aan.

Je kan trouwens ook kamperen, in de Brabanthallen? Wel apart een indoor festival met camping mogelijkheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
ik denk dat jullie hier allemaal serieus onderschatten hoeveel tickets deze bands verschuiven
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Dat valt wel mee denk ik. Het zijn flinke beurshalen he.

En ik denk dat de fanbase van deze acts vaak dezelfde zijn.
electric callboy en powerwolf vullen beide zo goed als een lotto arena van 8k hier in belgië. epica heeft een ab van 2k gevuld in België en zijn nog een stuk bekender in nederland.

ik denk dat mikken op 8k per dag niet onrealistisch is met deze lineup
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.307
4.985
electric callboy en powerwolf vullen beide zo goed als een lotto arena van 8k hier in belgië. epica heeft een ab van 2k gevuld in België en zijn nog een stuk bekender in nederland.

ik denk dat mikken op 8k per dag niet onrealistisch is met deze lineup
Nederland is geen metalland. En 8K is gezien de locatie nog steeds best weinig. Daarom had ik echt grotere headliners verwacht.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Ik weet niet wat de capaciteit is van dit festival, hoe groot die brabanthallen zijn, en hoe groot deel ze gaan gebruiken voor dit festival
ze hebben alvast een deel gereserveerd voor kampeerders

je hebt inderdaad 3 afaslive bands te pakken, ben benieuwd wat hier nog bij komt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
een deel van die brabanthallen gaan ook gewoon hun indoor camping zijn he
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken