Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2022

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.208
Ik hoorde ook goede dingen over Russian Circles. The Bug moet je denk ik ook wel liggen, voor mij was het van tevoren al mijn #1 must-see voor de donderdag. Sowieso altijd fijn om ff wat anders te horen op Roadburn. Waarschijnlijk had ik er nog meer van genoten als ik mijn voeten minder voelde (of een biertje op had ter verlichting) en vanochtend niet om 6.30 de wekker al weer ging, maar het was ongelooflijk vet. Het zou overigens wel eens het hardste concert kunnen zijn waar ik ooit bij ben geweest, harder dan een Sunn O))) zelfs. Mijn god, wat een geluid.

Verder toch twee dezelfde namen in onze top 3. Ik baalde als een stekker dat de Bruit≤ shirts alleen nog in L en XL te verkrijgen waren, want die waren best tof. Waarschijnlijk hobbelden we ook zo rond hetzelfde moment van Sólstafir naar ZAÄAR.
Hoorde ook al mensen roepen dat The Bug kneiterhard was. Mooi man. Terzij de Horde x Ggu:ll schijnt ook heel hard te gaan worden (logisch natuurlijk). Daarom is Broeder Dieleman uit dat project gestapt, want die kreeg ik een piep in z'n oren...

Over dat iets anders te horen ben ik het sowieso met je eens. Daarom vind ik Paradox ook zo'n fijne toevoeging (wat ook terug te zien is in m'n schema, haha). T-shirts van Bruit≤ waren inderdaad heel vet. In ieder geval, op naar vandaag. Ik neig naar:

LLNN --> Primitive Man --> Atonia --> Svalbard --> FREJA --> Narcosatánicos (fijne vervanger van PoiL Ueda) --> misschien nog een stukje SLIFT --> Blak Saagan --> stukje GGGOLDDD (twee weken terug nog gezien, dus dus hoef ik op zich niet nog een keer te zien, ondanks dat het erg goed is) --> Red Kite --> Karin Park --> Alcest --> Yodok III --> Amnesia Scanner --> HEALTH --> Albatre --> en dan een combinatie van Sum of R en TAU & the Drones of Praise.

Maar ja, die secret shows gaan het sowieso nog omgooien.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.663
2.226
Hoorde ook al mensen roepen dat The Bug kneiterhard was. Mooi man. Terzij de Horde x Ggu:ll schijnt ook heel hard te gaan worden (logisch natuurlijk). Daarom is Broeder Dieleman uit dat project gestapt, want die kreeg ik een piep in z'n oren...

Over dat iets anders te horen ben ik het sowieso met je eens. Daarom vind ik Paradox ook zo'n fijne toevoeging (wat ook terug te zien is in m'n schema, haha). T-shirts van Bruit≤ waren inderdaad heel vet. In ieder geval, op naar vandaag. Ik neig naar:

LLNN --> Primitive Man --> Atonia --> Svalbard --> FREJA --> Narcosatánicos (fijne vervanger van PoiL Ueda) --> misschien nog een stukje SLIFT --> Blak Saagan --> stukje GGGOLDDD (twee weken terug nog gezien, dus dus hoef ik op zich niet nog een keer te zien, ondanks dat het erg goed is) --> Red Kite --> Karin Park --> Alcest --> Yodok III --> Amnesia Scanner --> HEALTH --> Albatre --> en dan een combinatie van Sum of R en TAU & the Drones of Praise.

Maar ja, die secret shows gaan het sowieso nog omgooien.
Terzij de Horde // Ggu:ll staat bij mij ook op de planning, al dan niet in combinatie met Kamiel Thomas. Solo heb ik hem nog niet gezien en dat is ook weer even iets anders, een soort Elliott Smith tussen al het geweld daarvoor en daarna. Vandaag is tot nu toe het plan:

Primitive Man --> Atonia --> James Kent & Johannes Persson --> Narcosatánicos (waardige vervanger inderdaad) --> Kollaps --> Warhorse --> Red Kite --> Alcest --> Amnesia Scanner --> HEALTH

Maar vanaf ongeveer 18u sluit een vriend aan, dus dan kan het programma wat afwijken en wat meer alcohol doordrenkt worden. Voor vandaag laat ik me gewoon voeren door wat goed voelt, als die streak van Alcest - Amnesia Scanner - HEALTH er maar in zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Landgraaf Live 2022 op Megaland, 6 dagen in mei 2022 gaat niet door ( https://landgraaflive.com/ )

Vanwege slechte ticketverkoop is besloten alle Landgraaf Live evenementen van 2022 niet te laten door gaan.

Statement is als volgt:

Tot onze grote spijt zijn we genoodzaakt om alle Landgraaf Live Shows in mei te cancellen. Het valt ons ontzettend zwaar, maar: er zijn gewoonweg niet genoeg kaarten verkocht om het evenement te organiseren.

Na een paar succesvolle shows in 2021 en ook een deels letterlijk in het water gevallen festivaldagen, doet het ons pijn om in 2022 de stekker er voor nu uit te trekken. We gaan ons beraden hoe het een en ander te organiseren en jullie horen uiteraard op korte termijn van ons. Voor nu bedanken we jullie ontzettend voor jullie begrip en vertrouwen. Wat hadden we graag samen een feestje gevierd, maar het is niet anders.

Team Landgraaf Live
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.208
WAT!? Er komt toch een Complexity Fest dit jaar! De editie van februari kon helaas niet doorgaan. maar blijkbaar gaat het dan toch gebeuren en wel op 23 juli! Verkoop start 28 april om 10.00, dus volgende week meer nieuws.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.663
2.226
Thou & Mizmor vullen samen het vraagteken in de Main Stage vanavond in. Helaas wel tijdens HEALTH dus waarschijnlijk laat ik verstek gaan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.208
Thou & Mizmor vullen samen het vraagteken in de Main Stage vanavond in. Helaas wel tijdens HEALTH dus waarschijnlijk laat ik verstek gaan.
Na gisteravond Thou en zondag nog Mizmor sta ik ook liever bij HEALTH, ondanks dat het wel gewoon een toffe combo is.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.208
Nieuwe dag, nieuwe hoogtepunten!
Ik ben er trouwens achtergekomen dat ik Lili Refrain vergeten ben op te noemen voor de donderdag. Niet veel van gezien, maar van wat ik heb gezien, was het wel goed. Net haar album aan het beluisteren dat op dezelfde dag als haar optreden is uitgekomen, maar baal wel een beetje dat ik niet het volledige optreden heb meegemaakt. Wat een geniaal album! Heel waardige opvolger op Kawax, na bijna tien jaar. Beter doet ze nog eventjes een secret show ergens! Anders heb ik nog twee kansen (Dunk! en Hellfest), maar toch, hier krijg je niet genoeg van.

Wat een dag was het weer gisteren. Ik ga dat waarschijnlijk iedere dag herhalen, maar toch. Toch geen SLIFT gezien, maar wel Messa, nadat we die gisteren gemist hadden. Ik snap die redelijk hoge plaats bij jouw wel, Teun! (En dan staan ze nog tiende. Kan je nagaan hoe goed de rest was.)

Top zeventiennetje. Zo is het het geld meer dan waard ;)
1. HEALTH
2. Red Kite
3. LLNN
4. Narcosatánicos
5. Karin Park
6. Svalbard
7. Alcest
8. FREJA
9. Amnesia Scanner
10. Messa
11. Blak Saagan
12. YODOK III
13. Sum of R
14. Atonia
15. Albatre
16. Primitive Man
17. TAU & the Drones of Praise

Kom zo met m'n lijstje voor vandaag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.208
Heute:
Midwife --> Divide and Dissolve --> Jo Quail (duh!) --> Kanaan --> Emma Ruth Rundle (echter kwam hiervoor nog die secret show toch van een redelijke artiest als vervanger van Lustmord, dus dit staat nog niet helemaal vast. Hopelijk komt die ook uit de stal van Pelagic!)--> Årabrot --> Liturgy --> Nothing --> SLIFT (moet toch eens bij ze kijken toch, alleen niet lang) --> Kaelan Mikla --> The Holy Family --> Senyawa --> Ulver --> Kungens Män (want Duma al gezien: wel heel indrukwekkend!) --> Dans Dans --> KANGA (Jameszoo slaan we daarna maar over).
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.663
2.226
Mijn lijstje is wat korter. In tegenstelling tot de donderdag het meeste in zijn geheel gezien en ook tussendoor wat bier zitten drinken in het zonnetje.

1. Narcosatánicos (krankzinnig goed, beste Roadburn show sinds Lingua? Gelijk een shirtje gekocht, die ze de dag ervoor in alle haast in de bus hadden gegooid)
2. Arottenbit (leukste feestje ooit op Roadburn?
3. Alcest
4. Thou & Mizmor
5. James Kent & Johannes Persson
6. HEALTH
7. Amnesia Scanner
8. Wiegedood
9. Atonia
10. Primitive Man
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.208
Mijn lijstje is wat korter. In tegenstelling tot de donderdag het meeste in zijn geheel gezien en ook tussendoor wat bier zitten drinken in het zonnetje.

1. Narcosatánicos (krankzinnig goed, beste Roadburn show sinds Lingua? Gelijk een shirtje gekocht, die ze de dag ervoor in alle haast in de bus hadden gegooid)
2. Arottenbit (leukste feestje ooit op Roadburn?
3. Alcest
4. Thou & Mizmor
5. James Kent & Johannes Persson
6. HEALTH
7. Amnesia Scanner
8. Wiegedood
9. Atonia
10. Primitive Man
Scheelt dat het weer goed is. Had ook geen zin gehad om zo rond te springen van podium naar podium als het regende.
En dan moet Lingua Ignota zelf nog komen! Maar inderdaad, Narcosatánicos was allejezus goed, zeg.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.208
Iemand die alle 'friends' bij Thou heeft opgeschreven? Of waren het alleen Lingua Ignota en die kerel van Full of Hell?

Over Lingua Ignita gesproken. Must-see voor vandaag en ik zal er niet als enige zo over denken.
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.663
2.226
Iemand die alle 'friends' bij Thou heeft opgeschreven? Of waren het alleen Lingua Ignota en die kerel van Full of Hell?

Over Lingua Ignita gesproken. Must-see voor vandaag en ik zal er niet als enige zo over denken.

Ook nog een ander lid van Full of Hell en de zangeres van Cloud Rat. Veel verder dan dat kwamen wij ook niet. Schijnbaar had Lingua Ignota wel nog even getest van tevoren of die paal haar zou houden waar ze in klom.
 
  • Haha
Waarderingen: wenteldave

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.663
2.226
De ranglijst van gisteren:

1. GNOD
2. Emma Ruth Rundle
3. Thou & Friends
4. Ulver
5. Midwife
6. Full of Nothing
7. Nothing
8. Kungens Man
9. Senyawa
10. Liturgy
11. Divide & Dissolve
12. Duma

+ 9 minuten Slift en een kleine 20 minuten Dödsrit vanuit de deuropening van de HoF, waar ik niet echt een mening op kan baseren.
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.663
2.226
Ook nog een ander lid van Full of Hell en de zangeres van Cloud Rat. Veel verder dan dat kwamen wij ook niet. Schijnbaar had Lingua Ignota wel nog even getest van tevoren of die paal haar zou houden waar ze in klom.

Voilà
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220424-104353~2.jpg
    Screenshot_20220424-104353~2.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 8
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.208
Kijk je al zo lang uit naar Schnellertollermeier, zeggen ze een paar uur voor de show af. Damn...
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.663
2.226
Kijk je al zo lang uit naar Schnellertollermeier, zeggen ze een paar uur voor de show af. Damn...

Dat is wel balen ja. Valt me overigens nog mee dat tijdens het festival niet meer bands uitgevallen zijn. Net voor het festival een handvol en tijdens het festival ook amper.

Voor mij is het programma nu sowieso afgelopen met nog een klein halfuurtje Grey Aura om het af te sluiten. Morgen om 6u de wekker ? Hoe dan ook weer een fantastisch festival geweest. Ongelooflijk veel gezien met een groot aantal hoogtepunten.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.208
Dat is wel balen ja. Valt me overigens nog mee dat tijdens het festival niet meer bands uitgevallen zijn. Net voor het festival een handvol en tijdens het festival ook amper.

Voor mij is het programma nu sowieso afgelopen met nog een klein halfuurtje Grey Aura om het af te sluiten. Morgen om 6u de wekker ? Hoe dan ook weer een fantastisch festival geweest. Ongelooflijk veel gezien met een groot aantal hoogtepunten.
Oh, helemaal mee eens. Complimentje voor de artiesten ;) Grey Aura moet tof zijn geweest, zelf overgeslagen (want al gezien, maar dat was toen goed).

Voor mij is het nu ook afgelopen. Nog een stukje RMFTM en Twin Sister meegepakt, maar de trein wacht. Wat een fijn festival zeg en wat een fantastische eerste keer!

En ik lees dat Thou weer langskomt, zal wel bij de Black Sabbath Tribute zijn. Toch leuk dat die jongens zijn gekomen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Gebruikers die dit onderwerp bekijken