Top 5 favoriete nummers van artiesten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.683
7.401
3 lijstjes dus! Afgelopen week veel Tame Impala en Tool geluisterd, dus of mijn lijstjes nog mee tellen of niet, moet het toch hier delen ;)

Tame Impala luister ik vrij veel, maar ik betrap me erop dat ik vooral veel van Currents luister. Dit heeft alles te maken met die ene keer dat ik ze zag op Rock Werchter 2016, een van de beste (festival)shows die ik heb gezien. Erg jammer om te lezen dat er het hier op het forum minder leeft.

1. Let it Happen
2. Elephant
3. Eventually
4. Mind Mischief
5. The Less I Know The Better
6. Lost in Yesterday
7. Why Won't You Make Up Your Mind?
8. Feels Like We Only Going Backwards
9. 'Cause I'm a Man
10. Apocalypse Dreams

Dan Tool. Dat luister ik minder, maar dat komt meer omdat ik het beleef muziek vind. Echt even voor zitten en genieten. Daarom luister ik vooral Undertow want dat is de enige die ik op vinyl heb. Echter doe ik daarmee andere albums zeker tekort en moet ik ze eigenlijk gewoon een keer aanschaffen.

1. Sober
2. Bottom
3. The Pot
4. Fear Inoculum
5. Stinkfist
6. Prison Sex
7. Rosetta Stoned
8. Swap Song
9. Hooker with a Penis
10. Vicarious

En uiteindelijk bijblijven, want the Boss. Dat is makkelijk en moeilijk tegelijk. Makkelijk, want ik hoef het oeuvre niet op te zoeken. Moeilijk want hoe moet ik hier tussen kiezen. Ik denk dat Bruce Springsteen mijn meest beluisterde artiest is, van Greetings from ... tot Letter to You. Nou, vooruit.

1. Rosalita (Come Out Tonight)
2. It's Hard To Be A Saint In The City
3. Land of Hopes and Dreams
4. Jungleland
5. Atlantic City
6. Sleepy Joe's Café
7. Ain't Good Enough For You
8. Racing in the Street
9. For You
10. Thunder Road

Depeche mode. Misschien dat ik er nog in ga verdiepen, maar verlopig pas ik. Aan een lijstje met enjoy the silence, personal jesus en just can't get enough alleen heb je toch niks.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Pneuma heeft de top10 niet gehaald bij Tool :O Dat is toch wel een drum meesterwerk. Nu Bruce (te veel nummers) en Depeche Mode, waar ik eigenlijk niet de hele discografie van ken. Maar hier komt die toch:

Depeche Mode:
1. Personal Jesus
2. Wrong
3. Enjoy The Silence
4. Never Let Me Down Again
5. Precious

Bruce Springsteen:
Bruce Springsteen echt pas leren ontdekken na zijn optreden op Pinkpop 2009. Niet bijgeweest, maar wel via de live uitzending geweest. De keer daarop in 2012 wel gezien en sindsdien Bruce fanaat. Dit restulteert ook dat ik de nieuwe albums veel geluisterd heb en er daardoor nummers van die albums in mijn lijstjes terecht komen. Bruce heeft de kracht om romantiek, nostalgie en en emotie prachtig te verbinden in zijn nummers. Zo ook op de live film van Western Stars. Ooit in een vliegtuig bekeken en ook via beeldscherm kan hij het gewoon. Machtige artiest!

1. Glory Days
2. Jungleland
3. Badlands
4. Working on a Dream
5. Atlantic City
6. American Land
7. Hitch Hikin' (de live film van Western Stars dus, aanrader!)
8. The Ghost of Tom Joad
9. Born to Run
10. Outlaw Pete

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.463
Pneuma heeft de top10 niet gehaald bij Tool :O Dat is toch wel een drum meesterwerk.
Ik sta er dus ook van te kijken. Blijkbaar heeft mijn nummer één-notering niet geholpen. Ongelooflijk. Veruit het beste nummer van ze (naar mijn mening). (Oh, en ik kan 'm ook redelijk drummen. Puntje voor mij) ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Ik zou een moord plegen om dus zo'n optreden bij te kunnen wonen:


Die warmte, de emotie, het geval, de setting... zo fantastisch. Er zijn weinig artiesten die me zo kunnen fascineren als Springsteen en ik weet zelf nu eigenlijk niet echt wat hij beter doet dan een ander. Het is het hele totaal plaatje denk ik.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Ik sta er dus ook van te kijken. Blijkbaar heeft mijn nummer één-notering niet geholpen. Ongelooflijk. Veruit het beste nummer van ze (naar mijn mening). (Oh, en ik kan 'm ook redelijk drummen. Puntje voor mij) ;)
Ja, dat is echt klasse. Ik kan hem aardig op gitaar (zekers minder moeilijk). Dan komen we samen toch een eind. Voor mensen die niet weten waar wij het over hebben. Dan Carey is een baas! Baksteen is een baas!

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Ja, dat is echt klasse. Ik kan hem aardig op gitaar (zekers minder moeilijk). Dan komen we samen toch een eind. Voor mensen die niet weten waar wij het over hebben. Dan Carey is een baas! Baksteen is een baas!

Ik zie het al Dave, kunnen met Jesse onze plannen om muziek te maken eindelijk van de grond?
 
  • Leuk
Waarderingen: JB. en wenteldave

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Zowel Springsteen als Depeche Mode live gezien. Echt fatastisch. Hier mijn top 5 voor beiden.
BS
1. Thunder Road
2. She’s the one
3. Tougher than the rest
4. Waitin’ on a sunny day
5. My hometown.

DM
1. Enjoy the silence
2. Personal jesus.
3. Just can’t get enough
4. Never let me down again
5. Precious
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Bruce Springsteen was op Pinkpop 2009 echt top. Eerlijk gezegd mocht ik het als 15 jarige niet leuk vinden aangezien dat muziek was waarvoor mijn vader een dag naar pinkpop is gegaan.
1. Born to Run
2. Thunder Road
3. Jungle land
4. Atlantic City
5. The River
6. My Hometown
7. Ghost of Tom Joad
8. Born in the USA
9. Badlands
10. Streets of Philadelphia

Depeche Mode (was echt aan het balen dat ze niet op Pinkpop waren. Wel daarna in Antwerpen gezien)
1. Blasphemous Rumours
2. Walking in My Shoes
3. World In My Eyes
4. Policy of Truth
5. Nothing's Impossible
6. Black Celebration
7. A Quistion of Time
8. Little 15
9. Home
10. It's no good.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JB. en RubenFrusciante

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
746
595
Springsteen nu twee maal live mogen aanschouwen, wat een performance. Onmogelijk om 10 nummers te kiezen...

1. Jungleland
2. My Hometown
3. Racing in the Street
4. Thunder Road
5. Badlands
6. Prove It All Night ('78)
7. Mary's Place
8. Outlaw Pete
9. Incident on 57th Street
10. The Wish

Van Depeche Mode ken ik helaas te weinig nummers, buiten de regular ones.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Ja, dat is echt klasse. Ik kan hem aardig op gitaar (zekers minder moeilijk). Dan komen we samen toch een eind. Voor mensen die niet weten waar wij het over hebben. Dan Carey is een baas! Baksteen is een baas!

Eerlijk gezegd was ik niet zo'n heel groot fan van het meest recente Tool album. Na het bekijken van filmpjes als deze groeit mijn waardering voor dit album toch beetje bij beetje.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Jezus dit is echt niet makkelijk. Twee grootheden met een catalogus om U tegen te zeggen. Depeche Mode is een heerlijke band en Springsteen kent allen Nick Cave als gelijke wanneer het op frontmanship aankomt (nu Prince er niet meer is). Dit zijn nu m'n lijstjes, morgen kan dat weer anders zijn.

Bruce Springsteen:

1. Jungleland
2. Racing In The Street
3. 4th of July, Asbury Park (Sandy)
4. Atlantic City
5. The River
6. Prove It Al Night
7. No Surrender
8. Candy's Room
9. Tenth Avenue Freeze-Out
10. The Ties That Bind

Depeche Mode:

1. In Your Room
2. Personal Jesus
3. A Question Of Time
4. Behind The Wheel
5. Everything Counts
6. Walking In My Shoes
7. It's No Good
8. Shake The Disease
9. Wrong
10. Home
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Eddie Vedder natuurlijk.
Meer nog dan de band Pearl Jam vind ik Eddie Vedder ook geweldig. Bakken respect voor die man. Maar een niveautje Springsteen/Cave raakt die toch nog niet aan. Voor mij. Geweldige frontman, daar niet van. Maar nog net geen God-tier. ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.463
Na uitgebreid nagedacht te hebben, ben ik hier op uitgekomen. Maar jemig, wat is het lastig om van beide artiesten een lijstje te maken.
Bruce Springsteen
1. The River
2. Thunder Road
3. Hungry Heart
4. Dancing in the Dark
5. Atlantic City
6. Ghosts
7. Jungleland
8. Born in the U.S.A.
9. Racing in the Street
10. Janey Needs a Shooter

Depeche Mode
1. Enjoy the Silence
2. Personal Jesus
3. Just Can't Get Enough
4. It's No Good
5. In Your Room
6. Precious
7. Wrong
8. Policy of Truth
9. Never Let Me Down Again
10. People Are People
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Depeche Mode is een heerlijke band en Springsteen kent allen Nick Cave als gelijke wanneer het op frontmanship aankomt (nu Prince er niet meer is).
Ik denk dat er nog wel een behoorlijk verschil is tussen Springsteen en Cave. De keren dat ik Springsteen aan het werk heb gezien pakte hij het hele veld (fans als niet fans) volledig in. De keer dat ik Cave heb gezien vond een grote hoeveelheid het niet/nauwelijks interessant (halverwege het veld).
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Ik denk dat er nog wel een behoorlijk verschil is tussen Springsteen en Cave. De keren dat ik Springsteen aan het werk heb gezien pakte hij het hele veld (fans als niet fans) volledig in. De keer dat ik Cave heb gezien vond een grote hoeveelheid het niet/nauwelijks interessant (halverwege het veld).
Misschien omdat de muziek van Bruce bekender/toegankelijker is? Cave maakt een stuk minder hapklare muziek (wat het misschien nog des te straffer maakt wanneer het alsnog lukt om zo'n veld in te pakken). Maar puur qua 'frontman-zijn' vind ik wel dat ze aan elkaar gewaagd zijn. Of beter: ik ken niemand die dat niveau benadert. En telkens wanneer ik Cave aan het werk zie op een podium, denk ik dat er werkelijk niemand is die doet wat hij doet, zo connecteert met zijn publiek en zo'n bizar charismatische persoonlijkheid heeft. Pakt zijn fans vast, laat ze aan zijn hart voelen, zijn zweet bijna proeven. Schreeuwt ze in het gezicht, danst ermee. Alleen Springsteen kan zoiets, maar dan op een andere manier. En met bekendere nummers ja.

Let op: ik devalueer hier niemand hé. Integendeel. Vind alleen die twee de allergrootsten wat dat betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
@mattman Ik begrijp wel wat je bedoelt. Het zijn allebei inderdaad fenomenale frontmannen. Het verschil zal ook grotendeels de muziek zelf zijn. Daarom zie ik Cave bijvoorbeeld Pinkpop niet headlinen. Zijn komst naar bijvoorbeeld BKS of Pukkelpop zou ik alleen maar toejuichen.

Als je het hebt over frontmannen met een bepaalde stageperformance (wel een niveautje) heb je bijvoorbeeld Till Linderman (kan ook aan het vuurwerk liggen) en Trent Reznor nog.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Bruce Springsteen:

1. Hungry Heart
2. Dancing in the Dark
3. Last Man standing
4. Glory Days
5. Death to my Hometown


Depeche Mode:

1. Never let me down again
2. Everything counts
3. Home
4. Enjoy the Silence
5. Stripped


Vooral Depeche Mode was een heel moeilijke voor mij, ben er elke tour wel bij en luister vooral ook naar hun live-albums (en er zijn er wel wat), want: wat een sterke liveband! Een 'Martin Gore on lead vocals-nummer' kan natuurlijk ook niet ontbreken, Home, wat een moment om te omarmen live.

Van Bruce kan je over zijn liveprestaties minstens hetzelfde zeggen. Bruce tot nu toe één keer gezien (2013), zou hem wel nog een keer aan het werk willen zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken