Top 5 favoriete nummers van artiesten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.138
1.161
Coldplay:

1. Green Eyes
2. Shiver
3. Arabesque
4. Violent Hill
5. Don’t Panic


Arctic Monkeys:

1. From The Ritz To The Rubble
2. Brianstorm
3. Fake Tales Of San Francisco
4. Dancing Shoes
5. When The Sun Goes Down
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
AM. Niet mijn ding. Coldplay...live geweldig. Laatste albums mwoah. Intiem concert in kader van Ghost Stories bijgewoond in Koln in 2014. Dat was wel ontzettend tof. Maar 1200 kaarten. Super mazzel gehad toen.
Haha grappig dat je daar over begint. Ik was daar toevallig ook in Keulen en hoewel het op zich tof was zo'n grote band in zo'n kleine zaal te zien, vond ik de show zelf best tegenvallen. De kaarten waren in mijn herinnering zeker voor die tijd echt flink aan de prijs (110 euro oid?) en de show die daarvoor terug kreeg duurde krap een uurtje. En dan hoop je: Coldplay in een kleine zaal, doe eens wat nummers die we normaal niet horen. De kleinere ingetogen songs die in een stadion logischerwijs achterwege blijven. Paste ook goed bij Ghost Stories. Maar het werden gewoon de grote anthems, eigenlijk zo goed als de standaard tour setlist. A Rush Of Blood To The Head bleek notabene op de setlist te hebben gestaan. Nou ja, het werelddebuut van A Sky Full of Stars kregen we. Dat wel...

Afijn, laat mijn mixed feelings die goede herinnering verder overigens niet verpesten. ? Was natuurlijk wel een bijzondere setting en memorabele avond.

Mooie gemixte lijstjes komen er binnen verder, benieuwd naar de eindstand.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.661
2.262
Arctic Monkeys:

1. Snap Out Of It
2. Mardy Bum
3. Cornerstone
4. I Bet You Look Good On The Dancefloor
5. 505
6. Love Is A Laserquest
7. Why'd You Only Call Me When You're High?
8. Four Out Of Five
9. Do I Wanna Know?
10. When The Sun Goes Down

Coldplay:

1. Trouble
2. The Scientist
3. Sparks
4. The Hardest Part
5. Clocks
6. Fix You
7. Yellow
8. A Rush Of Blood To The Head
9. Swallowed In The Sea
10. Viva La Vida
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Arctic Monkeys

1. Four Out Of Five
2. 505
3. Crying Lighting
4. When The Sun Goes Down
5. Snap Out Of It
6. Do I Wanna Know?
7. Ultracheese
8. I Bet You Look Good On The Dancefloor
9. The World's First Ever Monster Truck Front Flip
10. Brianstorm

Coldplay

1. Yellow
2. Fix You
3. Speed of Sound
4. Viva La Vida
5. The Scientist
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.699
1.856
AM moest ik toch even over nadenken. Heb er minder mee dan Coldplay. Uiteindelijk is dit mijn top 5 geworden.
1. Brianstorm
2. Snap out of it
3. Four out of five
4. When the sun goes down
5. Do i wanne know
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Haha grappig dat je daar over begint. Ik was daar toevallig ook in Keulen en hoewel het op zich tof was zo'n grote band in zo'n kleine zaal te zien, vond ik de show zelf best tegenvallen. De kaarten waren in mijn herinnering zeker voor die tijd echt flink aan de prijs (110 euro oid?) en de show die daarvoor terug kreeg duurde krap een uurtje. En dan hoop je: Coldplay in een kleine zaal, doe eens wat nummers die we normaal niet horen. De kleinere ingetogen songs die in een stadion logischerwijs achterwege blijven. Paste ook goed bij Ghost Stories. Maar het werden gewoon de grote anthems, eigenlijk zo goed als de standaard tour setlist. A Rush Of Blood To The Head bleek notabene op de setlist te hebben gestaan. Nou ja, het werelddebuut van A Sky Full of Stars kregen we. Dat wel...

Afijn, laat mijn mixed feelings die goede herinnering verder overigens niet verpesten. ? Was natuurlijk wel een bijzondere setting en memorabele avond.

Mooie gemixte lijstjes komen er binnen verder, benieuwd naar de eindstand.
Ik had zowat ruzie vooraan met zo een douwende Duitse doos. Dat van a Rush heb ik later ook gezien. Skyfull nog gebruikt voor opening van mijn huwelijk. Het was een leuke maar inderdaad te korte dag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.517
10.582
Hopelijk nog op de valreep...
Coldplay:
1. The Scientist
2. Clocks
3. Viva La Vida
4. Arabesque
5. Yellow

Arctic Monkeys
1. I Bet You Look Good on the Dance Floor
2. R U Mine?
3. Do I Wanna Know?
4. Why'd You Only Call Me When You're High?
5. Fluorescent Adolescent
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Wat heet 'op de valreep'. Beide top10's hebben nog een laatste goeie shuffle gekregen. Leuk om te zien dat AM en Coldplay enorm veel lijstjes kregen.

Coldplay is toch een beetje die middelbare schoolliefde voor velen hier. Staat welk nummer dan ook van A Rush of Blood to the Head aan, dan is de verkering dik aan. Bedriegt Coldplay je door te flirten met The Chainsmokers dan ben je er al weer helemaal klaar mee. Komt dan Fix You, is het weer goed en springt het knipperlicht weer op groen. Maar het blijft maar een middelbare schoolliefde dus over een 'Higher Power' hoeft ze niet te beginnen.. De top10 bestaat uit de eerste vier albums maar ook nieuwer werk als 'Arabesque' en 'Every Teardrop Is A Waterfall' kregen veel punten. Extra nummertje want gedeelde tiende plaats.

1. The Scientist 36,5
2. Fix You 32,5
3. Yellow 29
4. Politik 23
5. Trouble 22,5
6. Viva La Vida 22
7. Clocks 21
8. Shiver 19,5
9. Speed of Sound 12,5
10. God Put A Smile Upon My Face 12
10. Everything’s Not Lost 12

Voor Arctic Monkeys ook veel lijstjes. Minder indivudele nummers en daardoor een top10 die dicht bij elkaar ligt. Humbug mist net in de top10, wel nummers op zowel plaats 11 als plaats 12. In Nederland scoort Fluorescent Adolescent altijd wat beter, in België 505. Op ons Forum doen vanzelfsprekend beide nummers het erg goed. Om te zeggen dat ze dat laatste album beter achterwege hadden kunnen laten gaat wat ver, maar het zijn toch echt de eerste twee albums en AM die de top10 vormgeven.

1. When The Sun Goes Down 36,5
2. I Bet You Look Good At The Dancefloor 36
3. 505 29
4. Brianstorm 25
5. Mardy Bum 23
6. Fluorescent Adolescent 22
7. A Certain Romance 19
8. Do I Wanna Know 18
9. Snap Out Of It 15,5
10. R U Mine 15
 
Laatst bewerkt:

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ronde 7

Voor het geval jullie het niet doorhadden, we zitten in een pandemie die al meer dan een jaar duurt. Je had dus op z'n minst al zeker twee en een half TOOL-nummer kunnen luisteren. Nu mijn vraag aan jullie wat langer gaat duren. Het opbouwen na deze pandemie of het wachten op een nieuw TOOL-album? Dan weer een wat nieuwere artiest, eentje die net als TOOL ook gek is op lightshows met lasers. Het beste wat het Land Down Under op muzikaal vlak te bieden heeft, Men at W.. Tame Impala!

TOOL
1. Lost Keys/Rosetta Stoned
2. Vicarious
3. Schism
4. The Grudge
5. 7empest
6. Lateralus
7. Jambi
8. The Patient
9. Ænema
10. Pneuma
11. The Pot
12. Pushit
13. Forty-Six & 2
14. Parabol/Parabola
15. Right In Two
16. Invincible
17. Eulogy
18. Wings For Marie (Pt 1)/10,000 Days (Wings Pt 2)
19. Sober
20. Part Of Me

Tame Impala
1. Let It Happen
2. Apocalypse Dreams
3. The Less I Know The Better
4. Elephant
5. Feels Like We Only Go Backwards
6. New Person, Same Old Mistakes
7. Solitude Is Bliss
8. Posthumous Forgiveness
9. Lost In Yesterday
10. The Moment


 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.283
6.473
Ik heb al één artiest in gedachte voor volgende week, ik denk dat je daar wel een top10 voor gaat maken. ;)
Kijk, deze passen beide veel meer in mijn straatje. Ik had andere verwacht, maar voor deze ga ik even goed zitten een dezer dagen
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
TOOL
1. Right in two
2. Lateralus
3. Forty six & two
4. 7empest
5. Parabola

Tame Impala
1. Apocalypse dreams
2. Why won't you make up your mind
3. The bold arrow of time
4. Let it happen
5. One more hour
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Ik ga ook gewoon een top 5 maken, anders blijf ik nummers toevoegen en schrappen. Beiden fantastische (live) bands!

Zoals hierboven ook genoemd Parabol hoort gewoon bij Parabola. Die overgang blijft één van de meest orgastische momenten in heelde muziekgeschiedenis.
Tool:
1. Schism
2. Eulogy
3. (Parabol) Parabola
4. Pneuma
5. The Pot

Tame Impala
1. Let It Happen
2. Feels Like We Only Go Backwards
3. Keep On Lying
4. Elephant
5. Cause I'm A Man
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken