Top 2000

Heerlijk om op dit vroege uurtje nog even L'Amour Toujours ♡ en (het debuut van) Jigsaw Falling Into Place mee te pakken 🙏🏼

Edit: en het bekendste nummer uit m'n fave film aller tijden 🇫🇷❤️🤍💙
Je blijft wakker om nummers te horen die je op elk moment ook via Spotify kan afspelen? Of is dat café ook midden in de nacht open? 😅

• Leuk
Waarderingen: gretz
Deze fout maakt de Radio 2-redactie al vele jaren
schater.gif

Gf7ZEIsW4AEOcCv

Dat café is 24/7 open! 25.000 kaarten verspreid over de 168 uur top2000. En al twee jaar grijpen we mis :LOL:
Ik heb nog kaartjes over voor 31/12 4:00-5:00. Nog steeds niemand die op dit onchristelijke tijdstip definitief mee wil 😱

TGwTIy.png

Je blijft wakker om nummers te horen die je op elk moment ook via Spotify kan afspelen?
Nou ja, niet elke nacht. Het gaat bij mij in de Top 2000-week alle kanten op, heb niet echt een vast slaapritme dan :D

Ik raak het Festileaks Tijdloze topic iedere keer kwijt, dus even hier een linkje plaatsen opdat ik niet vergeet om voor de 31e een lijstje te posten :)

Wat een bizar half uurtje vannacht, 3 nummers uit mijn stemlijst bijna achter elkaar: Arriving Somewhere But Not Here, Once In A Lifetime en Tunnel Of Love 🥹 Even terug kijken hoe het cafe erop ging.

Edit: het contrast tussen Porcupine Tree en Talking Heads kon niet groter 😂

Laatst bewerkt:
Je blijft wakker om nummers te horen die je op elk moment ook via Spotify kan afspelen? Of is dat café ook midden in de nacht open? 😅
Ik blijf er geen nachten voor wakker, maar als je weet dat een nummer er aan komt, of het nou 's middags of ' s avonds is, dan gaat toch even de radio aan. Als de radio niet al aan stond.

En tuurlijk kan je praktisch alle nummers ook op Spotify luisteren (mijn vriendin zegt dit ook)

Maar toch zet je de radio aan voor bepaalde nummers/uurtjes, soms de hele dag en ik vind het mooi! En dat is juist de charme van zo'n week

• Leuk
Waarderingen: Cootje en Davidd
Ik heb nog kaartjes over voor 31/12 4:00-5:00. Nog steeds niemand die op dit onchristelijke tijdstip definitief mee wil 😱

TGwTIy.png
Buiten het tijdstip ook wel een enorm matig rijtje. Je moet er toch niet aan denken om Sweet Caroline te moeten ondergaan.

Buiten het tijdstip ook wel een enorm matig rijtje. Je moet er toch niet aan denken om Sweet Caroline te moeten ondergaan.

Dat is gewoon het op één na beste nummer uit dat lijstje, zeker in zo'n café gaat dat gewoon heel goed werken!

• Leuk
Waarderingen: gretz
Eens, en dan ook op de posities waar we over praten, t is niet alsof je in 1800-1900 zit ofzo (Sweet Caroline en Sorry zijn wel bangers overigens)

Ah ja, voor ieder wat wils hoor. Ik vind enkel Sorry de moeite waard
Eagles met Last Resort maken dat uur vind ik persoonlijk. Zo heeft ieder z'n favorieten natuurlijk. Vanavond tussen 23 en 24 uur wordt ook een lekker uurtje met oa Editors Joy Division Muse Eminem ACDC Boudewijn de Groot en Supertramp.

Ik ga het niet opnemen voor Taytay, want dat weet iedereen inmiddels wel. Maar jongens,

Oude Maasweg is wel een hoogtepunt in dat rijtje. Zo'n liedje wat je ook maar 1x per jaar hoort maar wel heerlijk meeblert. Fantastisch nummer

En tuurlijk kan je praktisch alle nummers ook op Spotify luisteren (mijn vriendin zegt dit ook)
Mijn vriendin gooit dat er ook regelmatig uit, als ik wat langer op blijf voor een nummer, maar ik vind dat toch altijd een behoorlijke dooddoener.

Het mooie aan het op de radio/tv luisteren is dat je het tegelijk samen met duizenden andere luisterd. En zeker met het café erbij geeft dat toch ook een soort samenhorigheidsgevoel. Daarnaast vind ik radio ook gewoon echt een top medium.

Maar toch zet je de radio aan voor bepaalde nummers/uurtjes, soms de hele dag en ik vind het mooi! En dat is juist de charme van zo'n week

Hier gaat de radio (of tv) gewoon in de ochtend aan en pas bij slapen gaan weer uit. Op wat momenten als bijvoorbeeld boodschappen, wandelen, avondeten na dan.

Zelfbedachte top2000 quiz erbij ook samen met @InsaniTiny . Huidige tussenstand: 303-305.

Hier gaat de radio (of tv) gewoon in de ochtend aan en pas bij slapen gaan weer uit. Op wat momenten als bijvoorbeeld boodschappen, wandelen, avondeten na dan.

Zelfbedachte top2000 quiz erbij ook samen met @InsaniTiny . Huidige tussenstand: 303-305.
Leuk! Ben wel benieuwd naar jullie quiz!

De idee dat je met Spotify ieder moment kan opzetten wat je wil, zou radio natuurlijk overbodig maken (maar dat is toch niet het geval). Zelf ben ik toch ook groot liefhebber van radio en heb ik dat heel wat uren aanstaan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Leuk! Ben wel benieuwd naar jullie quiz!

Puur een kwestie van wie de meeste nummers kent!

De tussenstand / eindscore is of je de nummers kent, waarbij het niet uitmaakt hoe snel je het nummer kent (al bij de intro of pas bij het refrein). En dan gaan we er vanuit dat we beiden eerlijk zijn.

Daarnaast nog drie bonus-categorieën: titel, artiest, rest.
- Weet je de titel, voordat de titel genoemd wordt in het nummer (pech bij nummers als Help! En er zijn ook verrassend veel nummers die snel de titel in de tekst hebben zitten)
- Je weet wie de artiest is, waarbij er wel streng een verschil is tussen bijvoorbeeld Guus Meeuwis en Guus Meeuwis & Vagant, en ook alle ft. of duet-partners moet je weten
- Restpuntje voor als je wel herkent wie het is, maar het nummer niet kent.

En dan als je de tv aan hebt staan, moet je iets voor het onderste gedeelte zetten, zodat je ook niet kan zien welk nummer er momenteel speelt.

Aan het eind nog allerlei statistieken uitrekenen a la hoeveel procent van de nummers die je kent weet je ook de artiest/titel.
Hebben het score formulier in tabelvorm met steeds tot 5 turven tot een nieuwe tussenstand en dan houden we ook sinds vorig jaar bij bij welk # men de eerste keer een 5/5/5 score haalt met dus 5x titel, artiest en kennen (waarbij er best een nummer tussen kan zitten die men niet kent, hoeven niet per se 5 opeenvolgende nummers te zijn zeg maar).

Naarmate de week vordert hoor je hier in huis dus steeds vaker dingen als "Ken ik!" en "ohja, wat is de titel dan?".
Regelmatig een zucht mijnerzijds als Coldplay voorbij komt en frustraties van @InsaniTiny als ik weer eens een random nummer van Rolling Stones ken.

Heb de formulieren t/m 2020 nog in huis liggen:
2020: 393-393
2021: 450-450
2022: 562-577
2023: 560-563

(scores natuurlijk ook deels afhankelijk van de hoeveelheid werk en uitjes in die week)

1735497272160.jpeg

Mijn vriendin gooit dat er ook regelmatig uit, als ik wat langer op blijf voor een nummer, maar ik vind dat toch altijd een behoorlijke dooddoener.

Het mooie aan het op de radio/tv luisteren is dat je het tegelijk samen met duizenden andere luisterd. En zeker met het café erbij geeft dat toch ook een soort samenhorigheidsgevoel. Daarnaast vind ik radio ook gewoon echt een top medium.
Helemaal eens hiermee! Als mensen die opmerkingen maken, snappen ze de magie ervan niet. Een week lang luisteren we met het hele land naar dezelfde nummers. Heerlijk. Hier ook al dagen weinig anders aan het doen als luisteren. En zelfs slechte nummers kan ik in deze context prima waarderen zoals The Cats die we zometeen na Bruce krijgen.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread