Ticketverkoop

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
DIT IS ALVAST EEN GOEDE ONTWIKKELING ! ! ! !
meest opvallende stukje:
Opzich is dat niet veel nieuws. Dat deed Ticketswap al een hele tijd met een paar kleinere festivals. Maar zeker een goede ontwikkeling dat er steeds meer partijen aansluiten.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
DennisvdBr wrote:
DIT IS ALVAST EEN GOEDE ONTWIKKELING ! ! ! !
meest opvallende stukje:

Opzich is dat niet veel nieuws. Dat deed Ticketswap al een hele tijd met een paar kleinere festivals. Maar zeker een goede ontwikkeling dat er steeds meer partijen aansluiten.
Het grote verschil is dat Paylogic veel grootschaliger is dan hoe het tot nu was.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
http://blog.ticketmaster.nl/muziek/tickets-op-naam-radiohead-en-the-lumineers-848
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Tickets op naam bij Radiohead en The Lumineers

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="http://blog.ticketmaster.nl/muziek/tickets-op-naam-radiohead-en-the-lumineers-848/embed#?secret=9jX7frDv8h" data-secret="9jX7frDv8h" width="600" height="338" title="WordPress bericht ingevoegd" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>
Op zich een goede ontwikkeling, maar wat doe je dan als je echt niet kan? Ik had afgelopen jaar ook kaartjes voor de Foo Fighters, maar uiteindelijk verkocht omdat er een avondtentamen werd ingepland.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
maar wat doe je dan als je echt niet kan?
Huilen.
Nee maar dat is de volgende stap om over na te denken denk ik. Vooral voor concerten die over meer dan een half jaar plaats vinden zal dat voor problemen zorgen. Ik heb nu twee concerten die op volledig op naam staan en die zijn redelijk kort van tevoren aangekondigd.
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
Vanavond bij Kassa op NPO1

http://kassa.vara.nl/nieuws/zaterdag-in-kassa-ticketmaster-en-seatwave-eindelijk-aan-tafel
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ticketmaster laat zich weer van haar mooiste kant zien. Volgens het persbericht kosten de tickets voor Massive Attack 54 euro inclusief servicekosten. Betaal je vervolgens een meerkost per ticket voor 'printkosten' (terwijl je ze zelf moet afdrukken) + nog eens 2,5 euro extra indien je met credit card betaalt.

En dat bij een band die gewoonlijk zelf dit soort praktijken zou aanklagen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160427_02261037
Drie websites die concerttickets aan woekerprijzen doorverkopen geblokkeerd

De onderzoeksrechter van Brussel heeft aan de Federal Computer Crime Unit de opdracht gegeven om drie websites te laten blokkeren die concerttickets doorverkopen tegen woekerprijzen. Dat meldt minister van Consumentenzaken Kris Peeters.
De sites kwamen in opspraak omdat ze tickets van onder meer Adele en K3 doorverkochten en daarbij ook identiteitsfraude pleegden.
Eerder raakte bekend dat beheerders van frauduleuze websites duizenden tickets voor K3-concerten doorverkochten en daar 400.000 euro aan verdienden. In opdracht van Peeters voerde de economische inspectie een onderzoek, wat overgemaakt werd aan het parket. De onderzoeksrechter wil nu dat de internetproviders de websites www.topticketsshop.nl, www.rang1tickets.nl en www.ticketsbelgie.be in de komende dagen blokkeren.

Peeters raadt iedereen aan om niet langer tickets te kopen via deze websites. “De fraude is frappant en onloochenbaar. Consumenten en bonafide ticketverkopers lijden er financiële schade door, en bovendien worden er persoonlijke gegevens van de consumenten misbruikt”, zegt de minister.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
https://3voor12.vpro.nl/update~4222b7c8-4c30-410d-a3d0-6d05bd5b1e38~kamer-wil-dat-regering-met-nieuwe-ticketwet-komt~.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
via Nu.nl : TicketSwap wil alternatief voor inloggen met Facebook
TicketSwap, de online dienst voor het kopen en doorverkopen van kaartjes, wil gebruikers niet meer verplicht via Facebook laten inloggen.

Dat zegt TicketSwap-directeur Hans Ober tegen NU.nl. Gebruikers van de dienst kunnen nu alleen kaartjes doorverkopen als zij inloggen met hun Facebook-account.

"We willen gebruikers in ieder geval de mogelijkheid bieden om met een eigen e-mailadres en wachtwoord in te loggen", zegt Ober. TicketSwap wil deze methode binnen enkele weken beschikbaar maken. Ook kijkt het bedrijf naar meer alternatieve inlogmethodes.

Het privacyschandaal rondom Cambridge Analytica is de directe aanleiding om TicketSwap niet meer van Facebook afhankelijk te maken, zegt Ober.
Cambridge Analytica

Facebook ligt onder vuur omdat data van mogelijk 87 miljoen gebruikers onbedoeld in handen is gekomen van het databedrijf Cambridge Analytica. Het schandaal kwam in maart naar buiten nadat een klokkenluider aan The Guardian en The New York Times zijn verhaal deed.
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Nice. Ticketswap was letterlijk de enige reden dat ik nog Facebook gebruik. Als dat ook zonder kan, dan heb ik Facebook ook niet meer nodig.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Hele goede ontwikkeling. Heb zelf al jaren geen Facebook meer. Kan ik ook weer gaan swappen :)
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Ik ben van plan om tickets te kopen via SEE tickets (voor een concert in de Trix in Antwerpen), iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen of het een goede, betrouwbare site is?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik ben van plan om tickets te kopen via SEE tickets (voor een concert in de Trix in Antwerpen), iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen of het een goede, betrouwbare site is?

Volgens mij is de site wel betrouwbaar.

Ik heb recent kaarten via een 'exclusieve' voorverkoop (Steven Wilson in AFAS Live'; in combinatie met speciale editie van het album) gekocht via SEE tickets. Dat beviel niet heel goed, omdat SEE tickets geen e-tickets beschikbaar had en je de kaarten met ID en creditcard bij de ticketbalie van AFAS moest ophalen; daar stond dus een flinke rij. Omdat het concert niet uitverkocht was, en de kaarten ook nog duurder waren dan in de reguliere verkoop, had het geen enkele meerwaarde.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
warriorandweirdo wrote:
Ik ben van plan om tickets te kopen via SEE tickets (voor een concert in de Trix in Antwerpen), iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen of het een goede, betrouwbare site is?

Volgens mij is de site wel betrouwbaar.

Ik heb recent kaarten via een ‘exclusieve’ voorverkoop (Steven Wilson in AFAS Live’; in combinatie met speciale editie van het album) gekocht via SEE tickets. Dat beviel niet heel goed, omdat SEE tickets geen e-tickets beschikbaar had en je de kaarten met ID en creditcard bij de ticketbalie van AFAS moest ophalen; daar stond dus een flinke rij. Omdat het concert niet uitverkocht was, en de kaarten ook nog duurder waren dan in de reguliere verkoop, had het geen enkele meerwaarde.

Bedankt voor de info. Voor 'Trix' precies wel e-tickets beschikbaar, maar inderdaad wel jammer van de hogere prijs.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken