Ticketverkoop

Thomas1617899544

Playlistbediener
12 okt 2014
19
0
Zojuist kwamen er extra tickets voor U2 vrij.
Na al tientallen tickets van €180,- (ofzo) te geraken had ik eindelijk 2 tickets voor een totaalprijs van €207,-. Een bedrag dat natuurlijk hoog is voor 2 tickets, maar ik had het ervoor over.
Ik ga verder in het proces (betalen), en word er weer uitgegooid en krijg het volgende scherm.
[/IMG]

Dit is niet de eerste keer dat ik geen tickets heb weten te bemachtigen. Hiervoor al last gehad bij het kopen van tickets voor: Pinkpop 2014, Pinkpop 2015, U2, Sufjan Stevens (waarbij tickets opeens al een uur te vroeg in de verkoop gingen) en Foo Fighters.

Het wordt eens tijd dat Ticketmaster haar systeem aan gaat passen... Of dat 50% online verkocht wordt en de andere 50% alleen in winkels.
Ticketmaster heeft helaas ook niet echt te maken met concurrentie, buiten eventim dan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Mooi dit....
---- --------- aan ‎Ticketmaster Nederland
Gisteren om 11:32 ·
Ik wilde graag extra kaartjes voor Muse, du sop tijd ingelogd vandaag. Helaas na 16 minuten uitverkocht, doffe pech. MAAR wat ik toen direct op de website van Ticketmaster kreeg was dat ik WEL kaartjes kon kopen via Seatwave ( company of TicketMaster) voor ruim de dubbele prijs. Ik moest wel even overgeven en heb nu eenheel vieze smaak in mijn mond van Ticketmaster. Iedereen weet dat alle geld graaiers kaartjes kopen voor de 'normale' prijs en die doorverkopen o.a via marktplaats. Iedere reguliere ticket verkoper waarschuwt voor deze gangster en prijs opdrijvers,ook Ticketmaster. Maar Ticketmaster faciliteerd en verdient dus ook aan deze gangster. De term hypocriet komt wel heel sterk naar boven bij mij. Ticketmaster, dit kan je echt niet maken. Via de achterdeur nog meer geld verdienen aan deze toch al dure kaartjes. En maar schijnheilig waarschuwen voor wederverkopers. Echt heel waardeloos!!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met ticketmaster eigenlijk. Maar het lijkt mij wel lastig om iets ervoor te verzinnen. Ik zag dat Ticketmaster dinsdag bij de kaartverkoop van Muse het max. aantal tickets per klant al omlaag had gehaald van 8 naar 4. Dat vond ik nog wel een goede actie.

Als je een soort first-come first-serve principe wilt dan moet je ook weer een tijd instellen. En waar het vervolgens ook weer druk wordt en je waarschijnlijk hetzelfde probleem krijgt van een wachtrij voor de echte wachtrij. En mocht dat wel goed werken zullen ticketresellers daar ook handig gebruik van maken.

Of dat 50% online verkocht wordt en de andere 50% alleen in winkels.
Dit lijkt mij ook niet echt een plan. Hoe bepaal je welke winkels het gaan verkopen? En daarnaast is dat ook nadelig voor de mensen die onwijs ver van die plekken afwonen. En die winkels moeten waarschijnlijk ook hun tickets online ergens halen. Ik denk dat fysieke verkoop niet echt meer iets is voor in 2015.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Seatwave is onderdeel van Ticketmaster, als ik alles goed begrepen heb tenminste, en op die site stonden een uur na de start van de verkoop voor het eerste concert van Muse al tickets te koop voor meer dan het dubbele van de originele prijs. Ik weet niet of Ticketmaster het eigen systeem zou kunnen aanpassen, maar ik ben wel mening dat ze iets aan Seatwave zouden moeten doen. Denk bijv. aan een regel dat aanbieders maar 20% ofzo boven de originele prijs mogen gaan. Zo kunnen ze in ieder geval die idiote doorverkopers grotendeels stoppen.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Snap sowieso niet dat ze zoiets nog niet doen, hopen dat er de laatste tijd genoeg klachten zijn binnengekomen om er iets aan te kunnen veranderen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Kan, maar wat als mensen toch niet heen kunnen gaan en hun tickets willen verkopen? Is dat dan ook niet mogelijk? Als je tickets koopt voor een concert over twee weken kan je dat misschien doen, maar Muse is bijvoorbeeld pas over een half jaar. Grote kans dat er mensen tussen zitten die blijkbaar toch niet heen kunnen gaan. En als je iets verzint om een naam te kunnen veranderen kunnen handelaren daar ook gebruik van maken lijkt mij.

Seatwave is een raar verhaal. Er worden daar al tickets aangeboden zonder dat de handelaren zelf tickets in het bezit hebben. Ze bieden dus dingen aan die ze nog helemaal niet hebben. Maar Seatwave heeft wel een ticketgarantie dat als je je tickets niet optijd hebt of geen toegang hebt je je geld terug krijgt. Dat laatste vind ik op zich een goed plan, maar aan die belachelijke prijzen zouden ze wel iets moeten doen.
Mojo heeft in het verleden ook samengewerkt met Seatwave, maar die zijn in 2010 uit elkaar gegaan. Omdat de 'samenwerking niet liep zoals gehoopt'. Dus lijkt mij niet dat Seatwave iets aan hun visie willen veranderen. En natuurlijk hebben zij alleen maar profijt aan die hoge prijzen.

Eind januari stopt MOJO Concerts de samenwerking met Seatwave. Het Britse secondary ticketingbedrijf leverde de techniek van MOJO’s eigen Live Nation Ticket Trade, een site waarop bezoekers kaartjes kunnen kopen en verkopen. Volgens Marjanne Manders van MOJO verliep de samenwerking niet zoals gehoopt. “De samenwerking is veel te onduidelijk voor klanten. Tickettrade is bedoeld voor individuele gebruikers die van hun kaartje af willen, niet voor handelaren. Mensen mogen niet meer kaarten verkopen dan ze oorspronkelijk konden kopen, en kaarten die voor enorme bedragen aangeboden worden, verwijderen we. Wij zien ook liever niet kaarten die gisteren in de verkoop gegaan zijn vandaag al op Ticket Trade opduiken. Daar is de site niet voor.”
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Is inderdaad een goed idee, maar dan moet er wel een optie zijn om zelf te beslissen aan wie je je kaartje doorverkoopt vind ik. Dat er een systeem komt waarmee je de naam kunt veranderen ofzo.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ja kijk, stel ik kan niet gaan en wil mn kaartje verkopen. Een vriendin van mij wil hem overkopen maar dat gaat niet omdat hij op naam staat. Dan zou het fijn zijn als je de naam kon veranderen zodat ik het kaartje alsnog aan mn vriendin kan doorverkopen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ja kijk, stel ik kan niet gaan en wil mn kaartje verkopen. Een vriendin van mij wil hem overkopen maar dat gaat niet omdat hij op naam staat. Dan zou het fijn zijn als je de naam kon veranderen zodat ik het kaartje alsnog aan mn vriendin kan doorverkopen.
Dat is het inderdaad ook een beetje. Stel dat je met z'n tweeën gaat en er kan er eentje niet. Het grootste deel van de mensen gaat liever niet alleen naar een concert toe. Maar via jouw manier kunnen ze hem niet aan een kennis verkopen.

Maar als er zo'n systeem is kunnen handelaren nog steeds kaarten verkopen, en dan gewoon de naam veranderen. Het blijft een beetje probleem oplossen en nieuwe problemen creëren.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Tja, als je het zo bekijkt is er inderdaad niks aan te doen. Is een prijslimiet dan geen optie zoals ik eerder zei? Misschien dat dat in combinatie met het op naam zetten van tickets en de optie om de naam te veranderen een oplossing zou kunnen zijn. Blijft jammer dat de fans van de artiesten hiervan de dupe zijn.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Als dat doorgevoerd zou worden, zou dat al een groot deel van het probleem oplossen. Denk namelijk dat veel van die handelaren het dan niet meer de moeite waard vinden. Ben benieuwd.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
A joh, gewoon minder naar grote mainstream megashows die uitverkopen gaan dan heb je er geen last meer van. Muse is toch overrated.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik las laatst trouwens dat een minister bezig was met het doorvoeren van een wet dat je voor een ticket maar 20% meer mag vragen dan het aankoopbedrag van het ticket. Ik kan het helaas niet meer vinden…
Volgens mij is er al heel lang zo'n wet. Maar die ticketwebsites kunnen gewoon in het buitenland gaan zitten en dan omzeilen ze dat als ik het goed begrijp. Vandaar dat Ticketswap wel gewoon kan in Nederland. Omdat die de grens van max. 20% extra niet overgaan. (Ik denk dat het zo zit. Weet niet precies hoe dat gaat met die regels.)

Er zijn ook bepaalde (kleinere) festivals die samenwerken met TicketSwap. Als je een ticket voor dat evenement koopt op TicketSwap wordt je gekochte ticket ongeldig gemaakt en krijg je een nieuw ticket. Zodat je 100% zeker weet dat je een geldig ticket hebt, en niet dat de oorspronkelijke eigenaar nog meer kopieën gaat verkopen.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
A joh, gewoon minder naar grote mainstream megashows die uitverkopen gaan dan heb je er geen last meer van. Muse is toch overrated.

Overrated? Serieus? Ze krijgen precies wat ze verdienen en waar ze voor gewerkt hebben. De optredens die ze geven behoren imo toch echt tot de top van het rockwereldje.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Overrated? Serieus? Ze krijgen precies wat ze verdienen en waar ze voor gewerkt hebben.

Er zijn genoeg bands die al even lang muziek maken, net zo hard werken en kwalitatief een stuk interessanter zijn. Dan is Muse dus wel overrated ja, wil niet zeggen dat het een slechte band is. Vond het een erg mooie show op Werchter dit jaar vol met superhits uit mijn teenage years. Kei gaaf, zoals sommigen zouden zeggen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Kwestie van verschillende normen en waarden. Ik vind Muse dan weer heel erg overrated.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Heeft grotendeels ook met je muzieksmaak te maken lijkt me. Ook ik vind Taylor Swift overrated, maar dat komt puur omdat ik haar muziek niet interessant vind.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Morgen in Kassa:
Worden kaartjes Ticketmaster verkocht op Seatwave?
Ticketmaster verkoopt concertkaartjes. Bij populaire artiesten zijn die kaartjes razendsnel uitverkocht, maar kun je ze op datzelfde moment nog wel voor de driedubbele prijs kopen op Seatwave.nl. Pikant detail: Seatwave is eigendom van Ticketmaster. Hoe zit dat?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken