The Killers

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
560
The Rising Tide het zwakste? Ik vind het wel iets hebben. Net als Carry Me Home (die helaas nooit live gespeeld is). Prize Fighter is ook tof!

2e/3e Rij is ook wel lekker dichtbij. Zeker in de Ziggo waar het podium volgens mij vrij dicht op het publiek stond, aan de filmpjes te zien dan. Bij PP stond ik 4e rij (had het geluk dat er na The Script enorm veel publiek weg ging), maar dan zit er toch nog wel een heel stuk tussen het publiek en het podium in.

Mijn grootste wens voor het volgende album is dat ze er weer een mooi verhaaltje van maken, zoals met Sams Town. Vind het echt gaaf hoe ze Enterlude en Exitlude hebben gebruikt en bij alle live-optredens die tour (ook in de HMH toen volgens mij) het hele podium versierd hadden alsof je zelf in Sam's Town was ;).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
560
Huh

Spotify heeft Hot Fuss veranderd. Ziet er nu zo uit:
Jenny, Brightside, Smile, Somebody, ATTTID, Andy, On Top, Indie RR, Believe Me, Midnight Show, Everything Will Be Alright en dan 3 remixes. Change Your Mind hoort op de plek van Indie RR en Indie RR hoort achteraan te staan. Die 3 remixes slaan helemaal nergens op. Spotify doet wel vaker raar maar waar slaat dit op.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
klopt ja, en na Indie RR natuurlijk The Ballad of MV en Under The Gun.

Er is door The Killers, Island en Spotify niets over gezegd. Zal eens kijken of ik reactie van Spotify krijg
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
560
Ballad of Michael Valentine en Under The Gun alleen bij de deluxe edition denk ik dan? Bij mijn Hot Fuss thuis komt na Indie RR alleen de video van Somebody Told Me nog.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ja de deluxe editie, al hoort Under The Gun sowieso een albumtrack te zijn. Dat nummer is geniaal!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
560
Under the Gun is inderdaad geniaal! Maar het heeft echt een indieklank. Heel kort, maar toch krachtig. Dat is natuurlijk niet het type nummer dat The Killers normaal maken. Net als Indie RR eigenlijk, wel een enorm goed nummer, maar geen volwaardige albumtrack. Ergens aan het eind van Hot Fuss had hij wel mogen staan (Natalie of Everything Will Be Alright had er dan best af gemogen).
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Klopt, maar het beste was als debuutplaat gewoon een dubbel CD XD

dit twitterde trompetist Ron Francis Blake vanochtend:
Excited to be working with The Killers' Brandon Flowers on his next solo record tomorrow!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
560
Ah oke. Dan is de hiatus dus al wel echt begonnen. Brandon gaat dit jaar zijn album maken en tussendoor nog wat losse festivals en optredens doen met The Killers. In dat geval vrees ik dat er niet veel data meer bijkomen, hooguit eentje nog in de UK.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ah oke. Dan is de hiatus dus al wel echt begonnen. Brandon gaat dit jaar zijn album maken en tussendoor nog wat losse festivals en optredens doen met The Killers. In dat geval vrees ik dat er niet veel data meer bijkomen, hooguit eentje nog in de UK.

Klopt denk dat er ook nog 1 of 2 bij komen voor Montreal, want daar staat ook nog een rare gig maar verder niets.

Volgens mij is hij al redelijk ver met Flamingo 2. uit deze tweet lijkt t toch een beetje of er al een nummer opgenomen is. Eind dit jaar misschien al een nieuw album?
Thanks again to the horn section and Brandon Flowers! Great song! Until the next one! pic.twitter.com/fLMwlMIiNa
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
560
Wellicht. Maar ook als alle songs af zijn, duurt het nog een hele poos voordat het album ook daadwerkelijk verschijnt. Ik verwacht zelf Mei 2015. Daarna een korte solotour van Brandon Flowers, zodat The Killers 2016 weer in de studio zitten. 2017 Nieuwe Killers album? Klinkt nog wel heel ver weg he XD.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik denk iets eerder. Als alle songs nu af zijn vind ik december een mooi moment, lekker voor de kerst enzo ;) Dan in 2015 idd lekker een beetje touren door US en EU en eind 2015 weer de studio in met The Killers. Maar kan net zo goed 2015 release zijn en 2016 studio in. Helaas duurt het nog lang, maar er komt sowieso een solo album van Brandon. Hopelijk doen Mark en Ronnie(Big Talk) er ook weer eentje en er is een foto van Dave in de studio opgedoken, maar ik weet nog niet wat dat precies is...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
560
Ik denk dat Big Talk nog wel met een album komt. Of Ronnie gaat voor andere bands drummen (heeft ie ook een tijdje voor QOTSA gedaan volgens mij?). Afijn hij speelt ook gitaar volgens mij dus dat komt wel goed. Ben benieuwd naar Mark en Dave.

Om heel eerlijk te zijn, vind ik Mark trouwens geen enorm goede bassist. Zelfs op sommige albumtracks die erg veel op de bass leunen (zoals Jenny) hoor je hem soms een paar noten missen of niet op tijd spelen. Hij speelde natuurlijk eerst gitaar en is pas later basgitaar gaan spelen, dus je zou dat als reden kunnen noemen aangezien Jenny natuurlijk op het eerste album staat.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
lijkt me sterk dat hij op albumtracks noten mist of te laat speelt, want dat is allemaal recht te trekken tijdens het produceren. Maar ik heb er niet heel veel verstand van dus het zou ook kunnen. Mark is wel mijn favoriete 'Killer' dus pas een beetje op wat je zegt ;).

Ronnie speelt met Big Talk gitaar als ze live spelen. Op album heeft hij behalve lead gitaar en achtergrond vocals alles zelf ingespeeld! Volgens mij heeft hij nooit met QOTSA meegedaan...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
560
Dat zou ik ook denken, maar ik hoor het toch echt bij Jenny. Mark is ook een van mijn favorieten hoor (net als Brandon, Ronnie en Dave trouwens lol). Ik denk dat Dave mijn favoriete Killer is. Vind de rol van de gitaar heel vet bij de meeste Killernummers en zijn performance on stage is gewoon geweldig. Hoe hij erbij staat en ook hoe hij zich gedraagt bij interviews etc haha. Ronnie en Brandon doen wel het meeste praatwerk buiten het podium tho.

Oh wacht ik haal twee dingen door elkaar nu. Ronnie heeft meegespeeld met 'Mt. Desolation'. Da's een soort tweede band van een van mijn andere favoriete bands, Keane. Jesse Quin en Tim Rice-Oxley spelen daar en Ronnie heeft daar een tijdje meegedrumd.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik vind het ook fantastisch hoe Mark er bij staat live. Zo rustig, alsof er niemand anders is. Dave is ook tof ja. Laatste albums is jammer genoeg iets minder Dave en iets meer Brandon en Ronnie. Is denk ik ook t beste Brandon en Ronnie voelen zich iets meer thuis voor groot publiek/camera.

Ja klopt, moet ik nog een keer luisteren, Big Talk is trouwens ook lang geleden XD
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
560
Inderdaad, Mark is ook heel gaaf. Maar hij is ook vrij onpeilbaar. Zegt bijna nooit iets eigenlijk. Hij geeft nooit alleen interviews en tijdens interviews met 2 Killers, waarvan 1 Mark, zegt hij ook niet veel helaas. Maakt niet zo veel uit want zijn speelstijl op het podium is heel gaaf ja. Trekt zich van niets of niemand iets aan haha. Maar zoals gezegd, vind het alle vier uitstekende muzikanten.

Mt. Desolation heeft maar één album en ik vraag me af of er nog een tweede album komt. In elk geval hebben Ronnie, Tim en Jesse nu tijd aangezien The Killers en Keane allebei een hiatus hebben. Big Talk moet ik ook nog eens luisteren, nooit gedaan volgens mij :<
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Big Talk vind ik het beste album van de drie. Daarna denk ik Another Life, heel anders dan we van The Killers gewend zijn, maar wel echt heel erg mooi. Flamingo is denk ik de minste. Tof album, maar een beetje bombastisch/dramatisch als je t mij vraagt. Jilted Lovers & Broken Hearts is wel echt een heel goed liedje.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
560
Jilted Lovers is ook mijn favoriet! Staan nog wel wat meer toffe nummers op, maar over het algemeen een stuk minder dan wat The Killers normaal doen. Welcome To Fabulous Las Vegas vind ik wel heel gaaf, mede omdat ik een shirt heb 'over dat nummer' (of ik heb verzonnen dat dat zo is, hihi).
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Big Talk heeft afgelopen nacht twee foto's op hun instagram gepost met de tekst 'inducing labor now.' Lijkt er dus op dat we twee solo albums krijgen :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
560
Dat is gaaf! Ik zal eens het st album gaan luisteren van Big Talk dan, jij zegt dat dat het beste album is. Kijk ook wel uit naar het solo-album van Brandon. Zijn eerste album was wel Oké.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken