Er moet nog best wat gebeuren bij de top 3.
PSV: Komt Luuk de Jong nog terug, van Bommel deed het leuk bij AZ, maar gaat hij het waarmaken in Eindhoven. Boscagli weg wat toch een betrouwbare speler was, Tillman weg (die miste ze toch wel zagen we vorig seizoen).
Ajax: Ik denk met het vertrek van Henderson dat er ook een belangrijke tactische speler weg valt. Wel leuke keeper binnen gehaald, maar veel oud zeer ook van het Mislintat tijdperk. Anderzijds los van Henderson is daar misschien het minste veranderd van de 3. Mja kan ook weer veranderen als Taylor vertrekt.
Mijn club Feyenoord: Hancko is nog steeds niet weg, maar die zie ik met alle respect ook niet blijven dit seizoen. En dan voorzie ik toch wel defensieve problemen om eerlijk te zijn. Trauner heeft zijn beste tijd gehad, Beelen is bij vlagen echt wel degelijk, maar denk ook dat Hancko altijd erg nuttig voor hem is geweest. Gaat Paxiao nog blijven, misschien wel geluk bij een ongeluk dat hij nu geblesseerd is. Steijn is een leuke voetballer, maar gaat natuurlijk nooit de zelfde cijfers achterlaten als hij vorig jaar gedaan heeft. Daar geloof ik helaas niet echt in. En dan missen we nog steeds een goaltjes dief van Ueda en Carranza gewoon niet zijn.
Denk toch dat de strijd zal gaan tussen PSV en Ajax, en vrees dat we te kort gaan komen dit seizoen. Dan zet ik toch in op:
1. Ajax
2. PSV
3. Feyenoord
Onderin gaat Telstar denk ik wel gewoon te kort komen. Ook voorzie ik problemen voor mijn 2e clubje (waar ik zelf nog op de velden heb gestaan) bij NAC Breda. De 2e helft van vorig seizoen was echt dramatisch slecht, ze deden het slechter dan Almere en RKC volgens mij, gelukkig was Willem II alleen nog slechter. Toen verbloemde een goede 1ste seizoenshelft het. En kwa transfers zie ik ook weinig beters er bij gekomen. Dus ik voorzie opnieuw problemen.