Sport algemeen

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.660
6.806
Ik hoop niemand hier voor zijn of haar hoofd te stoten, maar hoe geraak je op het punt waarop je denkt, laat ik op korfballen gaan? Is de korte lijn naar ergens wereldkampioen in worden dan een drijfveer?
Wij kregen op de basisschool proeftrainingen van de lokale korfbalvereniging. En dat was gewoon hartstikke leuk en een spelletje wat je best snel oppakt. Dus ik heb dat toen een aantal jaar gedaan. Totaal niet bezig met wereldkampioen worden, maar gewoon lekker met vriendjes en vriendinnetjes doordeweeks twee avonden trainen en op zaterdag een wedstrijd spelen. Ook heel leuk dat we in het najaar in de zaal speelden en in het voorjaar op het veld.
Hier een beetje een vergelijkbaar verhaal, via een schoolvriendje kennis mee gemaakt en een aantal jaar met plezier gespeeld. Levendige lokale competitie ook, met oude vetes tussen nabijgelegen clubs enzo. Voor mij ook totaal niet vanuit de insteek op hoog niveau wedstrijden te gaan spelen, maar als je die ambitie en aanleg wel hebt is het wereldje klein genoeg dat die droom best haalbaar kan zijn, lijkt me. Zo blijft die sport toch in leven denk ik, leuk op amateur niveau, en een haalbaar pad naar de top.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.955
8.860
Ja, als kind is het natuurlijk ook niet veel ingewikkelder dan wat op dat moment leuk is en waar leuke vriendjes of vriendinnetjes mee spelen.

Vergeef me mijn nare opmerking ;).
Precies. Bij mij speelde ook mee dat ik daarvoor op vrij hoog niveau keepte en dat dat precies in de periode was dat men dacht dat 'hoe strenger, hoe beter' was op jeugdniveau. Waar ze gelukkig inmiddels heel anders over denken. Maar een vent van middelbare leeftijd die wekelijks tegen me aan het schreeuwen was, was ik op een gegeven moment echt wel zat. Toen was de veel positievere coaching bij de korfbalvereniging echt een verademing. Dus tot groot verdriet van mijn vader (;)) heb ik toen op een gegeven moment besloten om de overstap te maken.

Ik vond het overigens geen nare opmerking, maar een oprechte en vrij legitieme vraag. Ik ontmoet namelijk ook niet zo heel vaak mensen die aan korfbal hebben gedaan. Maar het antwoord is wel ietsje saaier dan je wellicht had verwacht, haha.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.861
2.646
Dikke k*t dit. Maar als je maar één van de negen corners inschiet, roep je het ook wat over jezelf af. Hopelijk kunnen ze zich nu nog opladen voor brons.

Denk wel dat als China ook in de finale zo speelt, NL echt zwaar gaat uithalen.
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
852
1.017
Als we het over gekke sporten hebben staat het snelwandelen toch wel op 1 bij mij hahaha
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.826
4.775
Als we het over gekke sporten hebben staat het snelwandelen toch wel op 1 bij mij hahaha
Kakwandelen, want zo loopt vrijwel iedereen die nodig moet kakken. Wel technisch best pittig, gezien dat er altijd één voet op de grond moet zijn.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.699
5.193
Dus vanavond is een hockeyfinale, halve finales basketbal, Ajax, én Femke Bol. Dat op zich is al een uitdaging van de olympische plank.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken