Sport algemeen

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
267
325
Niet gedacht dat ik ooit op het puntje van m'n stoel zou zitten met 3x3 basketbal. En dan ook nog eens zo eindigen, mooi man.

Neemt niet weg dat ik het nog steeds een beetje vindt ogen als een spelletje wat je met je vrienden op een pleintje doet en niet echt als een topsport, al zal dat het qua inspanning en training vast wel zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.025
5.346
Niet gedacht dat ik ooit op het puntje van m'n stoel zou zitten met 3x3 basketbal. En dan ook nog eens zo eindigen, mooi man.

Neemt niet weg dat ik het nog steeds een beetje vindt ogen als een spelletje wat je met je vrienden op een pleintje doet en niet echt als een topsport, al zal dat het qua inspanning en training vast wel zijn.
Vorige spelen deden de Belgen (goed) mee en vaak gekeken, denk dat ik het een van de tofste sporten vond om te kijken. Ik vind het in ieder geval al meer op de olympische passen dan breaking, golf, skateboarden...
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.790
3.116
Vorige spelen deden de Belgen (goed) mee en vaak gekeken, denk dat ik het een van de tofste sporten vond om te kijken. Ik vind het in ieder geval al meer op de olympische passen dan breaking, golf, skateboarden...
En ondanks dat het vette beelden oplevert vind ik golfsurfen ook geen olympische sport. Het is toch echt een sport waarbij je bent overgeleverd aan de natuur en kennis van de locatie. De mannenfinale was in de eerste anderhalve minuut spannend, maar daarna kwamen er geen fatsoenlijek golven meer en was het 20 minuten lang wachten. De winnaar is ook iemand die op Tahiti woont en die golf het best kent.

Handbalster inmiddels uitgeschakeld, maar van der Vleuten heeft een goede run neergezet bij het paardenspringen!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.861
2.646
Vorige spelen deden de Belgen (goed) mee en vaak gekeken, denk dat ik het een van de tofste sporten vond om te kijken. Ik vind het in ieder geval al meer op de olympische passen dan breaking, golf, skateboarden...
Bij skateboarden vind ik de leeftijd van de deelneemsters ook wel echt bizar eigenlijk. Finale bij de vrouwen was de winnares 14 jaar, als ik correct ben. Vandaag zelfs een meisje van 11 dat meedoet..
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: Royke en theblackmadness

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.025
5.346
Bij skateboarden vind ik de leeftijd van de deelneemsters ook wel echt bizar eigenlijk. Finale bij de vrouwen was de winnares 14 jaar, als ik correct ben. Vandaag zelfs een meisje van 11 dat meedoet..
Klopt, al zijn er bij bvb het bij turnen ook heel veel tieners. Ik heb het gevoel dat de druk daar ook nog eens veel hoger ligt dan bij het skateboarden
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.790
3.116
Klopt, al zijn er bij bvb het bij turnen ook heel veel tieners. Ik heb het gevoel dat de druk daar ook nog eens veel hoger ligt dan bij het skateboarden
Klopt, maar daar heeft de federatie een limiet gezet. Je moet minimaal 16 zijn om mee te doen aan een toernooi. Al is dit volgenmij wel voornamelijk vanwege eerder misbruik, niet per se vanwege een oneerlijk voordeel (lager zwaartepunt)
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.861
2.646
Klopt, al zijn er bij bvb het bij turnen ook heel veel tieners. Ik heb het gevoel dat de druk daar ook nog eens veel hoger ligt dan bij het skateboarden
Bij gymnastiek idd ook wel wat tieners. Maar de absolute top (en meeste gymnasten) is daar toch vaak 20+. Dat een volledig podium bestaat uit meisjes die max. 16 jaar zijn, ken ik toch echt enkel uit het skateboarden.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.025
5.346
In 2028 krijgen we trouwens flag football: american football, maar ipv tackles enz, moet je een wimpel van de tegenstander trekken om die tegen te houden.
3x3 speel je dan tenminste nog met vrienden op een pleintje, dit is de variant van rugby, die je op school speelde tijdens LO, omdat ze anders problemen zouden hebben met de verzekeringen
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.790
3.116
In 2028 krijgen we trouwens flag football: american football, maar ipv tackles enz, moet je een wimpel van de tegenstander trekken om die tegen te houden.
3x3 speel je dan tenminste nog met vrienden op een pleintje, dit is de variant van rugby, die je op school speelde tijdens LO, omdat ze anders problemen zouden hebben met de verzekeringen
En lacrosse, waarvan ik alleen maar kan zeggen dat de resultaten van de wereldkampioenschappen toch behoorlijk veel lijken op die van korfbal

1722948346395.png
1722948428781.png
1722948377180.png
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.790
3.116
Als de spelen in onze landen zouden zijn, wisten we meteen welke 'sport' ;) er dat jaar bij zou komen
Maar oprecht valt korfbal nog redelijk in de doelstellingen van het IOC. Proberen meer gelijkheid te krijgen in de sport en daarbij ook meer mixed evenementen te introduceren. Enige probleem is dat het een van de minst internationale sporten is die je kunt bedenken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.698
5.191
Ik hoop niemand hier voor zijn of haar hoofd te stoten, maar hoe geraak je op het punt waarop je denkt, laat ik op korfballen gaan? Is de korte lijn naar ergens wereldkampioen in worden dan een drijfveer?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.955
8.857
Ik hoop niemand hier voor zijn of haar hoofd te stoten, maar hoe geraak je op het punt waarop je denkt, laat ik op korfballen gaan? Is de korte lijn naar ergens wereldkampioen in worden dan een drijfveer?
Wij kregen op de basisschool proeftrainingen van de lokale korfbalvereniging. En dat was gewoon hartstikke leuk en een spelletje wat je best snel oppakt. Dus ik heb dat toen een aantal jaar gedaan. Totaal niet bezig met wereldkampioen worden, maar gewoon lekker met vriendjes en vriendinnetjes doordeweeks twee avonden trainen en op zaterdag een wedstrijd spelen. Ook heel leuk dat we in het najaar in de zaal speelden en in het voorjaar op het veld.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.861
2.646
Ook maar eens een verslagje typen, nu mijn weekje op de Spelen er alweer enkele dagen opzit. Begonnen met een wat mindere ervaring door de sabotages aan de TGV-lijnen, en daardoor uiteindelijk de tijdritten gemist op zaterdag. 😢 Dus dan werd zondag maar de eerste dag. Niet meteen sport op de planning, dus dan maar gebruik gemaakt om op ons gemak naar de monumenten te gaan kijken: Eiffeltoren, Louvre, Grand Palais, Montmartre, de Olympische vlam etc.

Eiffeltoren.jpg

Op maandag en dinsdag de finales van de Rugby 7s bekeken in Stade de France. Door mijn studies (sportjournalistiek) de laatste jaren de sport wel wat beter leren kennen, maar nog nooit op deze manier beleefd. Was een zeer dynamische en spectaculaire sport. En een zeer fijn (rugby)publiek. Wat niet meteen verbaast natuurlijk in Frankrijk.

SDF.jpg

Woensdag dan de Belgische hockeyvrouwen gaan aanmoedigen tegen Japan in het Yves-du-Manoir. Makkelijke overwinning, wel wat spijtig dat onze tweede wedstrijd Spanje tegen Zuid-Afrika letterlijk in het water viel. Want door aangekondigd onweer moest heel het stadion ontruimd worden. Nog pijnlijker dat er daarna geen druppel uit de lucht viel en de wedstrijd gewoon doorging in een leeg stadion.

YDM.jpg

Donderdag dan nog gekeken voor tickets voor de Lions tegen India, maar jammer genoeg niets meer kunnen vinden. Dus dan maar een dagje rust genomen in de vele mooie parkjes die Parijs rijk is.

Vrijdag gekozen voor volleybal: Argentinië – Duitsland. Leuke sport en sterke Duitse ploeg. Ook een zeer leuke sfeer om 9u ’s ochtends. 😅 Alleen jammer dat de playlist in elk stadion hetzelfde was. Kan nu wel vlekkeloos meezingen met o.a. ‘Allumer le feu’. 😉

Laatste dag was voor ons de drukste, met ’s ochtends de koers die passeerde naast onze Airbnb. Daarna afgezakt richting het Parc des Princes (stadion van PSG) voor de voetbalwedstrijd Verenigde Staten tegen Japan bij de vrouwen. Voetbal is mijn minst gevolgde sport op de OS, ondanks dat ik grote fan ben, maar voor een zeer zacht prijsje wou ik één van de beste teams ter wereld wel eens aan het werk zien. Op de tribunes ook de triomftocht van Remco gevolgd: dikken bal ket! In de avond dan nog eens even afgezakt naar het Belgium House om onze Belgische helden te feliciteren en een feestje te bouwen met de landgenoten.

PDP.jpg

Als grote sportfan vond ik het echt geweldig om zoveel topsport op zo’n korte tijd te zien. Niet alle matchen waren even goed, maar de sfeer was wel echt overal top! Vond de mix van alle culturen door elkaar ook echt heerlijk om te zien. Als stad trok Parijs mij voor deze reis trouwens niet echt aan, maar door het weinige volk dat de eerste dagen aanwezig was de stad wel op een heel andere manier leren kennen en echt van genoten. Eerste keer OS was alleszins een week om nooit te vergeten! 😀
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken