Sport algemeen

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.696
5.189
Hoe kijken jullie hier aan tegen de hele situatie rond Steven Van de Velde?
Hun uitschakeling vind ik als Nederlander het minst erg ;).

Los daarvan, hij is veroordeeld en bestraft, dus in de samenleving zou hij nog kansen moeten krijgen. Hem voor je land uit laten komen, in dit geval op een Olympische Spelen maar ook daarbuiten, zou je wat mij betreft niet moeten willen.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.147
3.056
Ja hij is natuurlijk een idioot geweest(dat erkent hij zelf ook), maar als hij in de samenleving een tweede kans krijgt, mag hij wat mij betreft ook uitkomen voor ons land op de Olympische spelen.
Was al anders geweest als hij gewoon een echte pedofiel was geweest, maar hij lijkt het nu prima op de rit te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.696
5.189
Ja hij is natuurlijk een idioot geweest(dat erkent hij zelf ook), maar als hij in de samenleving een tweede kans krijgt, mag hij wat mij betreft ook uitkomen voor ons land op de Olympische spelen.
Was al anders geweest als hij gewoon een echte pedofiel was geweest, maar hij lijkt het nu prima op de rit te hebben.
Ja, het is ook wel een lastige kwestie. Valt te verdedigen dat hij zijn straf heeft gehad enz, ik blijf er zelf toch een naar gevoel bij houden.
Hij heeft wel nog geluk dat hij Steven heet, wit is en blond haar heeft.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.696
5.189
Meer sportief, vandaag is de halve finale en eventueel finale voor de 3x3 basketballers. Ook als het niet je ding is, erg leuk om te kijken. Korte wedstrijden, er gebeurt telkens wat en dus medaillekansen. We spelen tegen Litouwen in de halve finale, daar wonnen we eerder nipt van. Letland lijkt wel de gedoodverfde favoriet (waar wij eerder ook kansloos van verloren).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
178
554
Hun uitschakeling vind ik als Nederlander het minst erg ;).

Los daarvan, hij is veroordeeld en bestraft, dus in de samenleving zou hij nog kansen moeten krijgen. Hem voor je land uit laten komen, in dit geval op een Olympische Spelen maar ook daarbuiten, zou je wat mij betreft niet moeten willen.

Ja hij is natuurlijk een idioot geweest(dat erkent hij zelf ook), maar als hij in de samenleving een tweede kans krijgt, mag hij wat mij betreft ook uitkomen voor ons land op de Olympische spelen.
Was al anders geweest als hij gewoon een echte pedofiel was geweest, maar hij lijkt het nu prima op de rit te hebben.
Ik sluit me hier grotendeels bij aan. Hij is veroordeeld, gestraft en daarmee zou voor mij toch wel de kous af moeten zijn. Het is iedereens goed recht om er wat van te vinden, maar het lijkt mij geen goede zaak als je na uitzitten van je straf alsnog geweerd wordt van dit soort gelegenheden omdat er mensen zijn die het niet lekker zit.

Ik vind bovendien dat het niet volledig buiten beschouwing gelaten moet worden dat Steven ten tijde van de tuchtzaak 19 jaar was. Dat is uiteraard geen excuus om met een 12-jarige contact te hebben, laat staan van seksuele aard, maar het is wel erg bot om hem als pedofiel en verkrachter weg te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.348
3.372
Wij zijn sinds 4u vertrokken richting Parijs maar zitten momenteel in een takelwagen de andere kant uit. Platte band, hopelijk valt deze dag niet volledig in het water...
Het heeft wat moeite gekost maar uiteindelijk toch een mooie dag beleefd op de Spelen. Halverwege de route een platte band, getakeld en lang wachten in de garage waardoor we dus pas rond 13u30 ipv om 9u in het Stade Yves-du-Manoir waren. Vrouwenhockey Argentinië-VK helaas gemist hierdoor maar gelukkig bevatte ons ticket twee matches dus we hebben toch nog de tweede helft van Australië-Spanje kunnen kijken. Nog drie goals gezien dus voelde gelukkig niet als verloren moeite.

Daarna rondje gedaan langs enkele bezienswaardigheden en richting Montmartre om de tour de force van Remco Evenepoel met eigen ogen te zien. Enigszins verrassend gezien onze late timing geraakten we nog op een mooie spot, vlak na de top van de klim en op zo'n 100m van de basiliek. Waanzinnige sfeer met ik denk toch zeker 50% Belgen in het publiek. Heel bijzondere ervaring om zo'n stukje geschiedenis te mogen meemaken.

Vervolgens nog van de Arc de Triomphe richting Eiffeltoren gewandeld voor ons avondprogramma met beach volleyball. Ik kende er helemaal niets van en had ook geen flauw idee welke teams er gingen spelen in de drie lucky loser matches die avond, maar de meeste mensen zaten daar net zoals ons ook gewoon voor de iconische locatie. Heel strikt werd er niet gecontroleerd dus gewoon op een duurdere stoel gaan zitten dan we origineel hadden geboekt, met prachtig zicht. De onverwachte stevige regen kon de avond alleszins niet verpesten zo.
Sportief stelde het ook allemaal niet zo veel voor naar mijn mening. Moeilijk om iets serieus te nemen als er een grotere rol is weggelegd voor de DJ en publieksparticipatie dan voor de sporters. Dansperformances, duizend keer 'allez les blues' roepen bij het Franse vrouwenduo, kiss cams, speciale songs voor elke ace of block, een mexican wave,... alles kwam voorbij, het publiek ging alleszins volledig uit z'n dak. Memorabele avond!

9afa6491-4c63-41c9-bd90-7c95d4a0d640.jpg
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.696
5.189
Ik sluit me hier grotendeels bij aan. Hij is veroordeeld, gestraft en daarmee zou voor mij toch wel de kous af moeten zijn. Het is iedereens goed recht om er wat van te vinden, maar het lijkt mij geen goede zaak als je na uitzitten van je straf alsnog geweerd wordt van dit soort gelegenheden omdat er mensen zijn die het niet lekker zit.

Ik vind bovendien dat het niet volledig buiten beschouwing gelaten moet worden dat Steven ten tijde van de tuchtzaak 19 jaar was. Dat is uiteraard geen excuus om met een 12-jarige contact te hebben, laat staan van seksuele aard, maar het is wel erg bot om hem als pedofiel en verkrachter weg te zetten.
Ik heb ook wel begrip voor die opvatting hoor. Is denk ik ook een lastige kwestie. Als zijn laptop vol had gestaan met naar materiaal of hij dit meerdere keren had gedaan, was er waarschijnlijk geen discussie mogelijk geweest. Lijkt er inderdaad wel op dat hij een enorme fout heeft gemaakt, maar niet vaker dan die keer.

Ik denk dat ik persoonlijk toch wel een lijn trek bij veroordeeld zijn voor een misdrijf (dat was in NL waarschijnlijk ook gebeurd). Moet ik wel bekennen dat ik bijvoorbeeld een eenmalige veroordeling voor een drugsdelict gevoelsmatig eerder aan de kant had kunnen zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.536
1.772
Ik vind de hele Spelen echt fantastisch in beeld gebracht, naar mijn weten nog nooit zo mooi gemeleerd met een stad geweest. De foto van Evenepoel onder de Eifeltoren is wat mij betreft de mooiste van allen. Moet wel zeggen dat de NOS vaak ongelukkig switcht tussen de sporten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.790
3.114
Ik vind de hele Spelen echt fantastisch in beeld gebracht, naar mijn weten nog nooit zo mooi gemeleerd met een stad geweest. De foto van Evenepoel onder de Eifeltoren is wat mij betreft de mooiste van allen. Moet wel zeggen dat de NOS vaak ongelukkig switcht tussen de sporten.
Mijn enige bezwaar is dat ze tijdens wielrennen, en dan vooral tijdens de tijdrit, net iets te veel gebouwen in beeld hebben gebracht op spannende momenten
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.348
3.372
Mooi om te lezen! Had zelf ook graag een beach volleybal match meegepikt, maar het resale platform was echt een shitshow haha. 😅
Ja, dat resale platform leek puur technisch ook niet zo goed in elkaar te zitten, veel bugs. Zonde wel, de arena zat zeker niet volledig vol.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.348
3.372
Als nieuwe sport natuurlijk een beetje onderbelicht maar dankzij een Belgische deelnemer vanochtend op Sporza gekeken: Olympisch boulderen! Erg indrukwekkend en een leuk format. Heel cool dat de organisatoren muren en routes kunnen bedenken die zelfs voor de absolute wereldtop een enorme uitdaging zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.021
5.335
Mijn enige bezwaar is dat ze tijdens wielrennen, en dan vooral tijdens de tijdrit, net iets te veel gebouwen in beeld hebben gebracht op spannende momenten

Ja de regie met wielrennen was wel echt drama inderdaad.
Ik heb inderdaad nog nooit zo'n slechte regie geweten. Ook tijdens de wegrit (zowel bij vrouwen als mannen) die verdomde kerk meer gezien dan de actie op Montmartre zelf. Ook het publiek een minuut aan een stuk in vertraging in beeld brengen. Dat je de stad wil promoten snap ik, maar doe dit toch niet tijdens de finale wanneer die helemaal losbarst
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.790
3.114
Nagelbijter, maar wat een wedstrijd en wat een schot. Kom maar alvast met die andere tijden
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken