Rock Werchter 2026

Doe eens niet.

Franz Ferdinand heb ik van achteraan de Barn bekeken, en zelfs daar was het een groot feest, iedereen deed mee. Echt fantastisch als dat gebeurd.

Vorige week een dagje MadCool gedaan.
Spanjaarden zijn pas vreemde mensen op een festival.
Hebben volgens mij het concentratievermogen van een goudvis. Gaan van volledig opgaan in een nummer naar hard door elkaar praten en drinken of eten halen tijdens één en hetzelfde nummer.
Nog nooit meegemaakt tijdens 1 optreden naast zoveel verschillende mensen te hebben gestaan.

En ook organisatorisch NA het festival is RW echt wel een GIGA stap verder dan MC ...
Waanzin wat ik daar allemaal zag.

Maar verder wel een superleuk festival om eens te doen. Prima geregeld met die bekers bijvoorbeeld.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Joslittel en ChrisV
Ja Franz Ferdiband als nummer 5. Degene die dat vooraf had geopperd zou zijn verguisd, gestenigd en in een dwangbuis afgevoerd worden. Vooraf had ik veel zin in die show maar wat daar gebeurde was toch wel echt een unieke vibe. Geweldig om onderdeel te zijn van zo euforische festivalset. En ook het ultieme bewijs dat enigszins belege acts écht hun plek nog hebben op dit soort festivals
Voor mij was dit van tevoren al een top 3 must see. Het verbaast me dat de verwachtingen hier zo veel lager waren. Gezien de vroege drukte lag de verwachting bij de gemiddelde RW bezoeker kennelijk wel hoog.
Kwestie van smaak en voorkeur natuurlijk.

De vorige passage was het zelfs nog een veel groter feest. Toen nog in een kle8ner Klub C.
Mensen liepen na het optreden nog steeds luid ‘This Fire’ te zingen toen ze de tent verlieten.
Sowieso wordt de beleving voor mij grotendels bepaald door de mensen om je heen. Als die er allemaal zin in hebben en er voor willen gaan, maakt dat al het verschil. Helemaal als de artiesten dit ook aanvoelen en dit een sneeuwbal effect geeft.
Dat was 2 jaar geleden bij Tom Morello ook zo.
De verwachtingen waren toen best gematigd, maar het concert zinderde steds meer totdat het dak eraf ging.

@JP5 die opnames van jou slepen me mijn eerste werkweek door! Vooral Cory Wong doet t goed als achtergrond voor alle verplichte cybersecurity en safety trainingen 😜

• Haha
Waarderingen: NatasRW2026
@JP5 die opnames van jou slepen me mijn eerste werkweek door! Vooral Cory Wong doet t goed als achtergrond voor alle verplichte cybersecurity en safety trainingen 😜
Goed te horen, komende week blijf ik druppelgewijs nog wat nieuwe dingen uploaden.

Die Cory Wong show is top inderdaad! 👌

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Pfff op VRT Max nogmaals naar The Haunted Youth gekeken.
Toch eentje dat mij goed heeft geraakt.

Was weer een topeditie!

• Leuk
Waarderingen: JP5

Users who are viewing this thread