Rock Werchter 2026

Wat zijn die hardnekkige geruchten over MCR dan precies? Heb iets gemist geloof ik.

Kans dat BMTH (graspop), SOAD (RW) en Oasis (los event) op verschillende plekken eindigen lijkt me vrij groot helaas.
Poster van Hurricane, gaan sws al touren in de VS, hierboven wordt nog wat gezegd over shows in Londen. Voor mij hardnekkig genoeg om het te manifesteren hehe.

En eens met je 2e opmerking, maar als MCR dan ook nog eens op Parklife terecht komt wordt het wel veel van het goede.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Poster van Hurricane, gaan sws al touren in de VS, hierboven wordt nog wat gezegd over shows in Londen. Voor mij hardnekkig genoeg om het te manifesteren hehe.

En eens met je 2e opmerking, maar als MCR dan ook nog eens op Parklife terecht komt wordt het wel veel van het goede.
Ahh oke ja die poster van hurricane was fanmade geloof ik maar de rest wist ik niet, thanks. Hoop zelf vooral op SOAD met een Nederlandse zaalshow ofso als ze RW doen.

Is effectief aangegeven door zijn entourage dat hij beschikbaar zou zijn in 2026…
Maar zover zijn we nog niet.
Dan moeten er toch echt véél rustigere tours opgezet worden, anders gebeurt het gewoon opnieuw. En dat zou oprecht heel jammer zijn, vooral ook voor hem.

Dan moeten er toch echt véél rustigere tours opgezet worden, anders gebeurt het gewoon opnieuw. En dat zou oprecht heel jammer zijn, vooral ook voor hem.
Probleem was vorige keer om zijn tour rendabel te krijgen, want hij wil die ambitieuze dure show, zijn veel shows nodig. Was dure productie met veel crew. En het was niet dat hij miljoenen kon vragen.

Het evenwicht kon dus nooit gevonden worden.

Probleem was vorige keer om zijn tour rendabel te krijgen, want hij wil die ambitieuze dure show, zijn veel shows nodig. Was dure productie met veel crew. En het was niet dat hij miljoenen kon vragen.

Het evenwicht kon dus nooit gevonden worden.
En opschalen naar stadions? Trekt die ook vol en dan kan hij de massa van 4 a 5 arena's op één avond bedienen.

Trouwens, dromen mag. Hoe heel de weide zondag met 2 many dj’s Kendrick mee scandeerde. Er is nog hoop.

Waar mijn puberdochter ook het meest op aan sloeg, mooi om te zien.

Ik heb de mp3 van die YouTube set maar even geript. Serieuze stress dat die opname offline gehaald wordt. 😬

Zelfs nog los van 2 many dj’s. Dat concept midden van de weide was geweldig. Was onder de indruk.

Wij zijn een paar keer van plek naar plek gelopen, naar waar we het idee hadden dat het feestje op dat moment het grootst was. Leuke was dat je op elke plek wel zo’n beetje het gevoel had dat je frontrow stond, door de positionering van alles. 👌

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Absolute topwensen: Pulp, Little Simz (nog iets liever dan Doechii), Tyler the Creator, Tame Impala.

Over Lana del Rey twijfel ik een beetje. Het staat me toch tegen, dat eindeloze geparkeer in de voorvakken.

Zo’n absolute popdag hoeft van mij om die reden ook niet opnieuw. Die zondag Main vond ik maar een matig geslaagd experiment, al ben ik 100% voor het boeken van de Olivia’s en Gracie’s van deze wereld.

Ik hoop dat de organisatie de opzet van deze dag als eenmalige ultieme activatie van de jeugd ziet. Ze kregen natuurlijk ook een package deal met die bovenste 3 (Noah Kahan was ongetwijfeld het gratis product in deze 3 halen, 2 betalen-actie 😆). Maar daardoor konden ze wel gewoon een keer die tienerkraan vol openzetten. Hopelijk doseren en spreiden ze vanaf volgend jaar alles weer iets beter.

Laatst bewerkt:
Als MCR naar Werchter komt, dan lijkt het mij een logische zet om ze op Parklife te zetten, niet? Programmeer op die dag dan nog Palaye Royale en Spiritbox, en het is een rete strakke dag!

Same, ik ben niet zo voor de dagfestivals (uitzondering was 2022 TW Classic met Nick Cave), liever op RW dus!
Al zou zo'n toevoeging mij wel kunnen overtuigen om het nog eens een kans te geven.

En een dance afsluiter na de headliner kan toch perfect? Desnoods in de barn en dan tot ver buiten de barn dansen. Graspop organiseert nog tot 4-5u coverbands en DJ's na de gewone programmatie. Zal uiteraard wel met gemeentelijke regels en overlast te maken hebben, maar toch. Herman moet maar eens lief lachen in Werchter, dan krijgt hij misschiel wel een uurtje extra :D .

Absolute topwensen: Pulp, Little Simz (nog iets liever dan Doechii), Tyler the Creator, Tame Impala.

Over Lana del Rey twijfel ik een beetje. Het staat me toch tegen, dat eindeloze geparkeer in de voorvakken.

Zo’n absolute popdag hoeft van mij om die reden ook niet opnieuw. Die zondag Main vond ik maar een matig geslaagd experiment, al ben ik 100% voor het boeken van de Olivia’s en Gracie’s van deze wereld.

Ik hoop dat de organisatie de opzet van deze dag als eenmalige ultieme activatie van de jeugd ziet. Ze kregen natuurlijk ook een package deal met die bovenste 3 (Noah Kahan was ongetwijfeld het gratis product in deze 3 halen, 2 betalen-actie 😆). Maar daardoor konden ze wel gewoon een keer die tienerkraan vol openzetten. Hopelijk doseren en spreiden ze vanaf volgend jaar alles weer iets beter.

Je kan na elk optreden natuurlijk ook het voorvak leeg laten stromen. Al krijg je dan mogelijk wel chaos voor het optreden van een populaire artiest.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ik gun Werchter volgend jaar een afsluitende set van Pulp in de Barn. Ik ben nog steeds een soort van Electric door die show op Glasto. Laatst ruim een uur wezen hardlopen op enkel Common People. Die song brengt me direct weer terug naar de waanzinnige energie van dat moment. Dat zal op RW natuurlijk nooit hetzelfde zijn. Maar ook al komt het er een beetje bij in de buurt dan heb je een van de shows van het weekend te pakken. Naast de topnummers is Jarvis ook echt een geweldige frontman. Ik heb er in alle jaren festivals weinig betere in actie gezien eerlijk gezegd. De perfecte mix tussen een verwarde nerd die theezakjes in het publiek staat te gooien en een absolute baas.

Laatst bewerkt:
Je kan na elk optreden natuurlijk ook het voorvak leeg laten stromen. Al krijg je dan mogelijk wel chaos voor het optreden van een populaire artiest.
En stress als er toevallig 2 bands na elkaar staan die je graag vanuit het voorvak wilt zien. Bij Pinkop hadden ze bij Justin Bieber volgens mij bandjes waarmee je in het voorvak kon. Maar dan krijg je weer stress als je pas later op het terrein kunt zijn. Lastig op te lossen, maar wel jammer, want je wilt toch ook graag dat superfans van de niet headliners op main dichtbij kunnen staan.

Users who are viewing this thread