Rock Werchter 2026

Ik gun Werchter volgend jaar een afsluitende set van Pulp in de Barn. Ik ben nog steeds een soort van Electric door die show op Glasto. Laatst ruim een uur wezen hardlopen op enkel Common People. Die song brengt me direct weer terug naar de waanzinnige energie van dat moment. Dat zal op RW natuurlijk nooit hetzelfde zijn. Maar ook al komt het er een beetje bij in de buurt dan heb je een van de shows van het weekend te pakken. Naast de topnummers is Jarvis ook echt een geweldige frontman. Ik heb er in alle jaren festivals weinig betere in actie gezien eerlijk gezegd. De perfecte mix tussen een verwarde nero die theezakjes in het publiek staat te gooien en een absolute baas.
Eens. Ik vind het toch bijzonder dat een Oasis en Blur(ja, dit kan je wel in 1 adem met Pulp noemen imo) in die tijd op het vaste land meer teweeg hebben gebracht. Pulp heeft echt veel meer charisma en persoonlijkheid.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Joris
Maar dan moet Pulp wel accepteren dat zij niet de absolute headliner zijn. Weet niet of ze ermee kunnen leven dat ze dan in de Barn staan, hoe magisch die Barn ook voor ons is. Denk dat Pulp helaas nooit meer gaat gebeuren voor Werchter.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik gun Werchter volgend jaar een afsluitende set van Pulp in de Barn. Ik ben nog steeds een soort van Electric door die show op Glasto. Laatst ruim een uur wezen hardlopen op enkel Common People. Die song brengt me direct weer terug naar de waanzinnige energie van dat moment. Dat zal op RW natuurlijk nooit hetzelfde zijn. Maar ook al komt het er een beetje bij in de buurt dan heb je een van de shows van het weekend te pakken. Naast de topnummers is Jarvis ook echt een geweldige frontman. Ik heb er in alle jaren festivals weinig betere in actie gezien eerlijk gezegd. De perfecte mix tussen een verwarde nerd die theezakjes in het publiek staat te gooien en een absolute baas.
Ik gun het de fans van harte, maar gaat het werken op Werchter en is het niets iets dat je in de VK moet beleven? Strokes verkochten hun dag niet uit, bij Blur konden we vrij laat nog doorlopen naar voorste voorvak. En daar kent de gemiddelde Werchterganger denk ik meer nummers van.

Ik gun het de fans van harte, maar gaat het werken op Werchter en is het niets iets dat je in de VK moet beleven? Strokes verkochten hun dag niet uit, bij Blur konden we vrij laat nog doorlopen naar voorste voorvak. En daar kent de gemiddelde Werchterganger denk ik meer nummers van.
Valt inderdaad helaas gewoon dood op Werchter

• Verdrietig
Als ik ook zie hoe uitgelaten die Engelsen zijn wanneer Oasis aan het optreden is. Zo mooi om te zien. Die gekte en sfeer komt bij Werchter echt niet hoor. Pulp idem.

• Leuk
Even een wenslijsje:
Oasis, the national
Lady gaga, lorde
Blink 182, system of a down
Radiohead, 2many djs
Verder nog: mcr, franz ferdinand, babyshambles, arcade fire, haim, papa roach, the offspring, kingfisr, fleet foxes.

Een zwaaar lijstje voor 2026 zo kort op werchter 2025, als in het najaar/de winter wat meer loskomt zullen we 3/4 weer kunnen strepen haha.....
Geheel persoonlijke voorkeur, geen enkel serieuze intentie. En ik ben niet thuis in de Pop/Hiphop/Rap-scene maar dat moge duidelijk zijn. Uiteraard welkom maar ik zou niet kunnen uitzoeken wie;

Bovenaan de affiche;
- Editors (wordt weer tijd volgens de cyclus)- The Cure
- Eminem - OATW
- System of a Down - Turnstile- Paramore
- Kings of Leon - The War on Drugs

Barn afsluiters -
Netsky - Alanis Morrissete
Eddie Vedder - White Lies
Lorde - Eels
The Bloody Beetroots - New Order

KLubC
Bloc Party,- Fat Dog op repeat! :LOL:
Tamino - Richard Ashcroft
Prospa - CHVRCHES (op de dag van The Cure dan voor een duetje)
Paul Kalkbrenner, La Roux

Verdere 'opvulling groot en klein'
Edit: public service Broadcasting zou een erg toffe zijn.

HAIM, Band of Horses, Cage The Elephant ,Beabadoobee , First Aid Kit , IST IST , Marathon, Pixies, Bloodhound Gang(deelden in 2024 dat ze weer gingen opstarten, of je ze ooit serieus moet nemen weet ik niet maar ze kunnen een Main rond 17:00 wel mekrijgen) Chloe Slater , The Veils ,The Indien , Blossoms, enzovoortsssss

Laatst bewerkt:
Bovenaan de affiche;
- Editors (wordt weer tijd volgens de cyclus)
Ik denk dat dat pas voor 2027 gaat zijn. Zitten nog maar een maandje in de studio.
Tom Smith brengt ook nu wat solo muziek uit, dus ik zie dat album wellicht eerder voor voorjaar 2027 zijn en daarna RW.

Maar ik zal niet klagen moest het eerder zijn 😁

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Bovenaan de affiche;
- Editors (wordt weer tijd volgens de cyclus)- The Cure

- Eminem - OATW
- System of a Down - Turnstile- Paramore
- Kings of Leon - The War on Drugs

Barn afsluiters -
Netsky
- Alanis Morrissete
Eddie Vedder - White Lies
Lorde - Eels
The Bloody Beetroots - New Order
Hier zou ik direct voor tekenen!

• Confetti
Waarderingen: ChrisV
Ik denk dat dat pas voor 2027 gaat zijn. Zitten nog maar een maandje in de studio.
Tom Smith brengt ook nu wat solo muziek uit, dus ik zie dat album wellicht eerder voor voorjaar 2027 zijn en daarna RW.

Maar ik zal niet klagen moest het eerder zijn 😁
In dat geval: enter Ghost
Die had ik er in eerste instantie staan maar toen bedacht ik me dat Editors dan 3 edities zou missen , dat kan natuurlijk niet haha

• Leuk
Waarderingen: rocktailerr
een combo ghost-Soad of Sleep token - Soad zou een lekker combotje zijn

zal eerder iets worden ale
Turnstile - Soad
iets dat voor muse & Muse
paramore - Chapell Roan
Kendrick (is die ook niet te groot geworden ondertussen?)

Users who are viewing this thread