Rock Werchter 2026

Werden toegevoegd op 19 april, 3 maand voor het festival. En voor zover ik me herinner stond daar vrij weinig volk en werd het optreden eerder lauw ontvangen. Even wat reviews van toen opgezocht, en die lijken dat te bevestigen.
ik heb dat toen gezien,
dat was denk ik 1 geen vervanging en 2 dat was zo niet memorabel dat het me helemaal niet is bijgebleven.
wou black parade en hun nummer dat in een van de toenmalige gran tourismo's zat wel eens horen.

maar vraag me er vandaag de dag niets meer van want het zit ergens in de grote grijze massa

• Leuk
Waarderingen: musicislife
My Chemical Romance was toen wel degelijk vervanger. Zij zijn toen ingevallen voor The Noisettes. ;)

Werden toegevoegd op 19 april, 3 maand voor het festival. En voor zover ik me herinner stond daar vrij weinig volk en werd het optreden eerder lauw ontvangen. Even wat reviews van toen opgezocht, en die lijken dat te bevestigen.
Dan nog is het niet meer te vergelijken, Deftones is ook opeens sub en MCR is echt wel een bak groter/populairder dan Deftones. Het zijn gewoon andere tijden en fans van toen zijn nu oud/welvarend genoeg om naar het festival te gaan. Daarnaast scoren de nostalgie acts gewoon ontzettend goed.

Maar goed, we discussiëren er nu al zo lang over en uiteindelijk denk ik eerlijk gezegd niet eens dat ze op Werchter staan 😂

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Dan nog is het niet meer te vergelijken, Deftones is ook opeens sub en MCR is echt wel een bak groter/populairder dan Deftones. Het zijn gewoon andere tijden en fans van toen zijn nu oud/welvarend genoeg om naar het festival te gaan. Daarnaast scoren de nostalgie acts gewoon ontzettend goed (weet niet hoe dat toen was).

Maar goed, we discussiëren er nu al zo lang over en uiteindelijk denk ik eerlijk gezegd niet eens dat ze op Werchter staan 😂

We'll carry on

Wat denken we van een Wolf Alice? En welke plek zouden we hen toedichten?
Zou ik heel graag eens zien. Nog nooit gezien, en de beelden vanop Glastonbury zagen er top uit. Nieuwe singles klinken ook vet.

Lijkt mij wel dat ze er zullen staan volgend jaar. Qua plek zou ik denken aan de voor-voorlaatste mainstage plek, zoals Gracie Abrams of Girl In Red dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: fiesta en luluasas
Als er één act is waarvan ik 100% verwacht dat ze er staan is het Wolf Alice. Al zal Rock Werchter wel een 'Fontaines D.C.-tje pullen' door ze om 7 uur op de main stage te zetten. Zet dit als Barn-headliner en je hebt je optreden van het weekend. Nieuwe singles zijn wel echt waanzinnig, blij met m'n AFAS-tickets.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Zou ik heel graag eens zien. Nog nooit gezien, en de beelden vanop Glastonbury zagen er top uit. Nieuwe singles klinken ook vet.

Lijkt mij wel dat ze er zullen staan volgend jaar. Qua plek zou ik denken aan de voor-voorlaatste mainstage plek, zoals Gracie Abrams of Girl In Red dit jaar.

Als er één act is waarvan ik 100% verwacht dat ze er staan is het Wolf Alice. Al zal Rock Werchter wel een 'Fontaines D.C.-tje pullen' door ze om 7 uur op de main stage te zetten. Zet dit als Barn-headliner en je hebt je optreden van het weekend. Nieuwe singles zijn wel echt waanzinnig, blij met m'n AFAS-tickets.

Zo hoog? Ik ken ze nu ook wel, maar denk dat de gemiddelde radioluisteraar het wat in Keulen hoort donderen bij hun naam, terwijl Fontaines / Gracie / Girl In Red wel gedraaid worden op bv. StuBru Dus overschatten we niet wat hun plaats hier?

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Ze zouden het helemaal verdienen, maar ik vrees dat dit een Main Stage om 16.00u-gevalletje wordt 🥲

Of het wordt een gevalletje Glass Animals van in een véél te grote zaal gezet te worden die totaal niet verkoopt en vervolgens ook de zomer erna nergens kunnen staan doordat de eisen op de line-up te hoog zijn?

Of het wordt een gevalletje Glass Animals van in een véél te grote zaal gezet te worden die totaal niet verkoopt en vervolgens ook de zomer erna nergens kunnen staan doordat de eisen op de line-up te hoog zijn?
Met het verschil dat Wolf Alice géén afgrijselijke muziek maakt, dus sowieso wel op de radar van Rock Werchter blijft staan. Lijkt me ook niet de band met bizarre eisen te zijn.

Maybe it'll help to watch the first ten minutes of this video to decide whether MCR would be a 4 p.m. act or more of a (sub)headliner. I'm no fanboy, but what I see here has more headliner qualities than many headliners I've seen on the field in recent years.

Goh ja, ik geloof wel dat ze het goed zouden doen. Ik geloof echter nooit dat ze de nodige tickets zouden kunnen verschuiven.

Om 7 uur op de main stage zou al héél gul zijn denk ik. Van welke nummers zou de gemiddelde StuBru luisteraar die moeten kennen dan? Hebben niet echt een Starburster of Boys In The Better Land toch? Wat is eigenlijk zo'n beetje het bekendste Wolf Alice nummer?

Zullen er vast wel staan hoor, maar dan derdelaatse Barn ofzo.

• Leuk
Waarderingen: festirock
double headline waarbij MCR mag afsluiten?

The cure en erna MCR bijvoorbeeld? past volgens mij nog redelijk goed samen zelfs en double headline dagen zijn ook niet nieuw voor werchter.
Ja in een co-headlinestructuur met goede undercard kan ik het nog wel zien gebeuren, maar dan denk ik echt niet als afsluiter. Van mij zijn ze alleszins wel welkom, lijkt me wel super leuk om eindelijk eens te kunnen mee pakken!

Users who are viewing this thread