Rock Werchter 2026

We're already talking about headliners, of course, but can I also start with names for the Slope or early tent spots? Because in that case, I'm already going with Absolutely. If you're thinking...well, she has a pretty good voice. Yes, it runs in the family; she's RAYE's younger sister.

I’d like get down services and Anthony szmirek on there too

Isnt it too early for Foo Fighters with all the other names around?

Even omitting the more unrealistic ones like Oasis we’ve still got Muse, Mumford & Sons, The Cure, MCR, Stromae, Chappell Roan, Billie Eilish, SOAD, BMTH, Radiohead

• Leuk
Waarderingen: Knightofmuser
Is MCR niet eerder iets voor PKP? Die boeken graag puberale acts à la Papa Roach en Limp Bizkit. Werchter lijkt me te groot om te headlinen, MCR is ook te soft voor GMM en die gaan met die show ook geen 2de viool willen spelen op Werchter Parklife.

• Leuk
Waarderingen: elo en Mr. Y
Is MCR niet eerder iets voor PKP? Die boeken graag puberale acts à la Papa Roach en Limp Bizkit. Werchter lijkt me te groot om te headlinen, MCR is ook te soft voor GMM en die gaan met die show ook geen 2de viool willen spelen op Werchter Parklife.
Ligt er toch vooral aan of die het juni of augustus seizoen doen, denk niet dat die 3 maanden in europa blijven

Main stage

Thursday

The Cure
Mumford and sons
John Butler
Larkin Poe
White Lies
The divine comedy
Black Honey

Friday

Foo Fighters
system of a Down
Good Charlotte
Jimmy eat world
One ok rock
Cleopatrick

saturday

Bring me The Horizon
The offspring
The Hives
Black Rebel motorcycle club
All Time Low
Warhaus
Frankie and the witch finger

Sunday

Muse
Franz Ferdinand
Royal Blood
Wolf Alice
Kesha
Enter Shikari
Coach Party
Ik mis toch enkele Belgische namen buiten Warhaus (on repeat dan?) en combo FF-SOAD op één dag lijkt me echt overkill... Dan eerder BMTH-SOAD, The Offspring onder FF en nog op zoek naar een degelijke sub bij Muse

• Leuk
Main stage

Thursday

The Cure
Mumford and sons
John Butler
Larkin Poe
White Lies
The divine comedy
Black Honey

Friday

Foo Fighters
system of a Down
Good Charlotte
Jimmy eat world
One ok rock
Cleopatrick

saturday

Bring me The Horizon
The offspring
The Hives
Black Rebel motorcycle club
All Time Low
Warhaus
Frankie and the witch finger

Sunday

Muse
Franz Ferdinand
Royal Blood
Wolf Alice
Kesha
Enter Shikari
Coach Party
Er ontbreekt nog een vrouwelijke en een popheadliner, dus daar vullen we Chappell Roan in.

• Leuk
Nu al lopen gokken slaat nergens op, maar het is zo leuk!

- Denk dat RW de weg naar vernieuwing gaat blijven volgen. Ook volgend jaar twee, voor RW, nieuwe(re) headliners (net zoals de afgelopen 2 jaren).
- Fred Again, we gaan er eens aan moeten geloven. Zeker nu met het geruchtje dat hij een terugkeer maakt volgend jaar.
- Turnstile met een lekker hoge spot die ze helemaal gaan nailen.
- Eens een keer een jaartje zonder het vaste theekransje Royal Blood, Greta, Yungblud, NBT?
- Sam en KOL zie ik ze niet teruggevraagd worden helaas. Sam om de gekende reden, KOL omdat die gewoon te hoog willen staan voor wat het opbrengt.

Do: The Last Shadow Puppets - Gojira - System of a Down
Vrij: Paramore - Turnstile - Blink 182
Zat: Anderson .Paak - Gorillaz - Kendrick Lamar
Zon: Haim - The Last Dinner Party - The XX - Fred Again..

In de Barn/KlubC dan David Byrne, King Gizzard, DJO, Franz Ferdinand, Denzel Curry, Sammy Virji, Alabama Shakes, Mac Demarco, Glass Animals, Matt Berninger, Stone

Geloof niet in: Radiohead, Oasis, RATM, Lady Gaga
Vrees een beetje voor: Benson Boone (als sub of co-head), Mumford & Sons, Tenty One Pilots, Machine Gun Kelly en OATW

Laatst bewerkt:

Denk dat RW de weg naar vernieuwing gaat blijven volgen. Ook volgend jaar twee, voor RW, nieuwe(re) headliners (net zoals de afgelopen 2 jaren).

In de Barn/KlubC dan David Byrne, King Gizzard, DJO, Franz Ferdinand, Denzel Curry, Sammy Virji, Alabama Shakes, Mac Demarco, Glass Animals, Matt Berninger, Stone

Geloof niet in: Radiohead, Oasis, RATM
Vrees een beetje voor: Benson Boone (als sub of co-head), Mumford & Sons, Tenty One Pilots, Machine Gun Kelly en OATW
mooi Matt mooi

• Leuk
Waarderingen: phil

Denk dat RW de weg naar vernieuwing gaat blijven volgen. Ook volgend jaar twee, voor RW, nieuwe(re) headliners (net zoals de afgelopen 2 jaren).

Geloof niet in: Radiohead, Oasis, RATM
Mogen we Blink inwisselen voor een groep die er live wel staat en met nieuwe muziek komt, ik denk aan Muse?

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Mogen we Blink inwisselen voor een groep die er live wel staat en met nieuwe muziek komt, ik denk aan Muse?
Mij om het even, want voor beide zou het Barn-time zijn voor mij. Maar voor the sake of eens wat anders op die lineup zette ik daar Blink. Muse heeft nu 3 jaar zowat alle festivals gedaan, dit jaar ook weer in juni-juli, het zal wel weer tijd worden voor een rondje met hun eigen shows.

- Denk dat RW de weg naar vernieuwing gaat blijven volgen. Ook volgend jaar twee, voor RW, nieuwe(re) headliners (net zoals de afgelopen 2 jaren).
- Fred Again, we gaan er eens aan moeten geloven. Zeker nu met het geruchtje dat hij een terugkeer maakt volgend jaar.
- Turnstile met een lekker hoge spot die ze helemaal gaan nailen.
- Eens een keer een jaartje zonder het vaste theekransje Royal Blood, Greta, Yungblud, NBT?
- Sam en KOL zie ik ze niet teruggevraagd worden helaas. Sam om de gekende reden, KOL omdat die gewoon te hoog willen staan voor wat het opbrengt.

Geloof niet in: Radiohead, Oasis, RATM, Lady Gaga
Last Shadow Puppets? Waar komen die vandaan?

• Leuk
Waarderingen: phil en Kachelle
Last Shadow Puppets? Waar komen die vandaan?
Geen idee, het is maar een gokje voor een lineup voor binnen een jaar. Staan elk jaar een paar onverwachte namen op. Verder geen idee wat we sneller gaan krijgen hoor, nieuwe TLSP of alweer een nieuwe AM.

• Leuk
Waarderingen: b_giel
Ik spot ook The XX bij je Matt, op iets gebaseerd? Want dat zou een gruwelijke comeback zijn en waarom dan niet meteen Stromae - The XX bovenaan een dag? Would love it!

Ik spot ook The XX bij je Matt, op iets gebaseerd? Want dat zou een gruwelijke comeback zijn en waarom dan niet meteen Stromae - The XX bovenaan een dag? Would love it!
Nieuw jaar, nieuwe namen? Ze zullen ooit wel weer een comeback maken neem ik aan. Op dit moment vorig jaar stonden een Linkin Park, Deftones, Simple Mindy, Gracie Abrams of Noah Kahan ook nog niet op onze radar.

Users who are viewing this thread