Rock Werchter 2026

Nu al lopen gokken slaat nergens op, maar het is zo leuk!

- Denk dat RW de weg naar vernieuwing gaat blijven volgen. Ook volgend jaar twee, voor RW, nieuwe(re) headliners (net zoals de afgelopen 2 jaren).
- Fred Again, we gaan er eens aan moeten geloven. Zeker nu met het geruchtje dat hij een terugkeer maakt volgend jaar.
- Turnstile met een lekker hoge spot die ze helemaal gaan nailen.
- Eens een keer een jaartje zonder het vaste theekransje Royal Blood, Greta, Yungblud, NBT?
- Sam en KOL zie ik ze niet teruggevraagd worden helaas. Sam om de gekende reden, KOL omdat die gewoon te hoog willen staan voor wat het opbrengt.

Do: The Last Shadow Puppets - Gojira - System of a Down
Vrij: Paramore - Turnstile - Blink 182
Zat: Anderson .Paak - Gorillaz - Kendrick Lamar
Zon: Haim - The Last Dinner Party - The XX - Fred Again..

In de Barn/KlubC dan David Byrne, King Gizzard, DJO, Franz Ferdinand, Denzel Curry, Sammy Virji, Alabama Shakes, Mac Demarco, Glass Animals, Matt Berninger, Stone

Geloof niet in: Radiohead, Oasis, RATM, Lady Gaga
Vrees een beetje voor: Benson Boone (als sub of co-head), Mumford & Sons, Tenty One Pilots, Machine Gun Kelly en OATW
Gojira - SOAD combi, shut up and take my money!

Die vrijdag mist nog een headliner, benieuwd wie dat wordt?
(En blink 182 aub sowieso niet boeken)

En doe toch maar een Muse of Pearl jam op zondag.

Laatst bewerkt:
De electric callboy dag lijkt wel goed te verkopen op Lokerse feesten. Aangezien die het jaar rond touren denk ik dat die ook altijd op de lijst van kanshebbers moeten staan.

De electric callboy dag lijkt wel goed te verkopen op Lokerse feesten. Aangezien die het jaar rond touren denk ik dat die ook altijd op de lijst van kanshebbers moeten staan.
Zal die niet een van de headliners zijn op Graspop?

MCR is een headliner: Ze zijn populair bij dertigers, hebben een grote vrouwelijke fanbase, zijn meteen vernieuwend als headliner en hebben toch wel enkele stadionnummers.

Die vinken echt wel alles af om Werchter te kunnen headlinen.
---
Sommige dromen van Oasis, maar dat zal hoogstens Boutique of TW Classic worden als ze volgend jaar nog toeren.

MCR is een headliner: Ze zijn populair bij dertigers, hebben een grote vrouwelijke fanbase, zijn meteen vernieuwend als headliner en hebben toch wel enkele stadionnummers.

---
Sommige dromen van Oasis, maar dat zal hoogstens Boutique of TW Classic worden als ze volgend jaar nog toeren.
Maar Graspop heeft ook z’n 8 headliners nodig en Slipknot en iron maiden zullen daar al niet bij zijn lijkt me. Dus MCR voor Graspop.

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Het enige wat ik mij eigenlijk herinner van My Chemical Romance in 2011 is dat de voortdurende spuwende zanger op een bepaald moment met een erg hardnekkige sliert speeksel af te rekenen kreeg. Ik wil me dat niet herinneren, maar ik raak het blijkbaar niet meer kwijt. :)

• Haha
Waarderingen: Paddy
Het enige wat ik mij eigenlijk herinner van My Chemical Romance in 2011 is dat de voortdurende spuwende zanger op een bepaald moment met een erg hardnekkige sliert speeksel af te rekenen kreeg. Ik wil me dat niet herinneren, maar ik raak het blijkbaar niet meer kwijt. :)
hij ook niet destijds...

• Haha
Waarderingen: dann

---
Een band die bij de laatste passage in 2011 op de allerlaagste lijn van de line-up stond, om 14u50 speelde (zelfs voor Triggerfinger) en sindsdien 14 jaar lang geen énkel relevant nummer heeft uitgebracht... die gaan echt geen dag op RW headlinen. Misschien dat ze door de nostalgie-factor wat opschuiven in de pikorde t.o.v. 2011, maar headlinen lijkt me echt een paar bruggen te ver.

Een band die bij de laatste passage in 2011 op de allerlaagste lijn van de line-up stond, om 14u50 speelde (zelfs voor Triggerfinger) en sindsdien 14 jaar lang geen énkel relevant nummer heeft uitgebracht... die gaan echt geen dag op RW headlinen. Misschien dat ze door de nostalgie-factor wat opschuiven in de pikorde t.o.v. 2011, maar headlinen lijkt me echt een paar bruggen te ver.
2011 was als een last minute vervanging weliswaar.

Ik weet niet wat ik op dit punt harder zat ben. De steeds weer in rondjes draaiende discussie waar steeds dezelfde argumenten herhaald worden ( voor de derde keer...MCR viel in 2011 last minute in voor een band die wegviel), of de 🤣 smiley's van sommigen steeds wanneer iemand hier durft te opperen dat die band een solide headliner zou kunnen zijn. Ik geloof ook nauwelijks dat die band hier een Rock Werchter zou afsluiten,, maar om het steeds in het belachelijke te trekken..classy.

• Leuk
Waarderingen: phil en Joslittel
2011 was als een last minute vervanging weliswaar.
Werden toegevoegd op 19 april, 3 maand voor het festival. En voor zover ik me herinner stond daar vrij weinig volk en werd het optreden eerder lauw ontvangen. Even wat reviews van toen opgezocht, en die lijken dat te bevestigen.

• Leuk
Waarderingen: Paddy

Users who are viewing this thread