Rock Werchter 2026

Seen Wolf Alice maybe 5/6 times and they’re getting bigger in the UK but they won’t headline one of the majors. For me they’d be a great barn headliner but not sure they’re at that level in Belguim. My guess would be 4th down main or 2/3rd in the barn

Really really good festival band

• Leuk
Waarderingen: mattman
Smile en The Last Man On Earth ken ik qua titel, blijkbaar is Don't Delete The Kisses ook eens in één van mijn playlists terecht gekomen 😅
Band die vele stijlen uitgaat. "Play the greatest hits" is 'punk', "Moaning Lisa Smile" en "Smile" zijn commerciële rock, "Visions of a Life" (!) opbouwend en psychedelischer, "The Last Man on Earth" en "Safe from Heartbreak (if you never fall in love)" zijn mooie trage nummers.

Maar vooral: live wordt het muzikaal en vocaal naar een hoger niveau getild. In The Barn zou dit een topconcert worden. Die Vorst Nationaal-show wordt natuurlijk wel moeilijk om uit te verkopen, weet niet welke invloed dit kan/zal hebben op een Rock Werchter-boeking.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Als er één act is waarvan ik 100% verwacht dat ze er staan is het Wolf Alice. Al zal Rock Werchter wel een 'Fontaines D.C.-tje pullen' door ze om 7 uur op de main stage te zetten. Zet dit als Barn-headliner en je hebt je optreden van het weekend. Nieuwe singles zijn wel echt waanzinnig, blij met m'n AFAS-tickets.
Gokje: tweede of derde op de mainstage om een uur of drie, vier. Die show in Vorst... Ik snap 't niet, lijkt me veel te hoog gegrepen voor de band.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Dan nog is het niet meer te vergelijken, Deftones is ook opeens sub en MCR is echt wel een bak groter/populairder dan Deftones. Het zijn gewoon andere tijden en fans van toen zijn nu oud/welvarend genoeg om naar het festival te gaan. Daarnaast scoren de nostalgie acts gewoon ontzettend goed.

Maar goed, we discussiëren er nu al zo lang over en uiteindelijk denk ik eerlijk gezegd niet eens dat ze op Werchter staan 😂
Deftones zou ik toch echt groter inschatten dan MCR. Sowieso meer hits.

Mijn gevoel zegt dat bijv. Teenagers, WTTBP (staat zelfs in de top 2000), Helena en Na Na Na onder het mainstream publiek bekender zijn dan de grootste hits van Deftones, in Nederland althans. Maar goed, agree to disagree 🙂
I absolutely agree. What "hits" do Deftones have? Maybe people know "Change" or "May Own Summer," but that's probably about it, right?

Ik denk dat Na Na Na en Welcome To The Black Parade bij een groot gedeelte van de mensen wel bekend is. Kan zelf geen hit van Deftones opnoemen haha.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
I absolutely agree. What "hits" do Deftones have? Maybe people know "Change" or "May Own Summer," but that's probably about it, right?
Mijn generatie kent normaal gezien minstens My Own Summer, Be Quiet and Drive, Change (In the House of Flies) en Back To School.

Generatie TikTok kent normaal gezien Sextape, wat je ook kon merken aan de schermpjes die toen de lucht ingingen op Werchter.

Mijn generatie kent normaal gezien minstens My Own Summer, Be Quiet and Drive, Change (In the House of Flies) en Back To School.

Generatie TikTok kent normaal gezien Sextape, wat je ook kon merken aan de schermpjes die toen de lucht ingingen op Werchter.
Kan zijn, maar tussen Around The Fur en The Black Parade zit bijna 10 jaar verschil, dus niet heel gek dat men dat verschillend inschat. MCR is in ieder geval een stuk groter onder 'mijn' generatie. TikTok ben ik niet in thuis, maar er zal ongetwijfeld ook wel een hitje van MCR rond zijn gegaan😅

Book alsjeblieft Anna Calvi, ik heb haar bij de eerdere passage gemist - maar WAT EEN VROUW!! Was fenomenaal gisteren op Gent Jazz
In 2023 stond ze in de barn en dat was een zeer goed optreden.
Hoe was st Vincent? Die zou ik graag eens zien in de barn

St Vincent was ook wel een ding, maar het publiek ging niet echt mee. Ze was wel oprecht heel blij dat ze op Gent Jazz stond. Trouwens Leiff Vollebekk was ook geniaal op Gent Jazz. (Anna Calvi ook, die song Wish is echt geweldig.)

• Leuk
Waarderingen: Inaaaa en mattman

Users who are viewing this thread