Rock Werchter 2026

Bij mijn generatie/vriendengroep (geboortejaar 1993) is MCR zeker véél bekender dan Deftones. Van Deftones kunnen de meesten niet 1 nummer opnoemen, terwijl Welcome To The Black Parade, Teenagers, Helena... wel heel goed gekend zijn. Welcome To The Black Parade stond ook gewoon op 3 in de top-100 van de 'jaren nul' op Studio Brussel.

Paar Belgische namen die kans maken: High Hi, Sons, Yong Yello, Portland, Zwangere Guy, Bazart, Oscar And The Wolf, Alice Mae, Tamino, Jean Valery, Iskander Moon, Kids With Buns, Porcelain ID, Maria Iskariot, Zimmerman, Douglas Firs, Oyesono

• Leuk
Waarderingen: JP5
En welke positie zouden die mannen dan krijgen? Hoe populair zijn die? Toch een stuk populairder dan Amenra, dus sowieso Barn-Main. Maar hoelaat?
Nah valt mee hoor. Op Alcatraz staan die ook gewoon overdag. Al is een afscheidstour natuurlijk wel iets specialer. Op Werchter zou ik zeggen de tweede plek op de mainstage of midden dag in de Barn.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Loek123
Bij mijn generatie/vriendengroep (geboortejaar 1993) is MCR zeker véél bekender dan Deftones. Van Deftones kunnen de meesten niet 1 nummer opnoemen, terwijl Welcome To The Black Parade, Teenagers, Helena... wel heel goed gekend zijn. Welcome To The Black Parade stond ook gewoon op 3 in de top-100 van de 'jaren nul' op Studio Brussel.
Welcome To The Black Parade was zelfs net te horen op Stu Bru. Ik denk niet dat ik buiten in de zwaarste show ooit al Deftones op de radio heb gehoord.

Ik merk ook bij StuBru precies wat meer AirPlay en aandacht voor MCR het laatste jaar. Weten zij al meer? 👀

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: jimmywe en Mr. Y
Paar Belgische namen die kans maken: High Hi, Sons, Yong Yello, Portland, Zwangere Guy, Bazart, Oscar And The Wolf, Alice Mae, Tamino, Jean Valery, Iskander Moon, Kids With Buns, Porcelain ID, Maria Iskariot, Zimmerman, Douglas Firs, Oyesono
Ramkot mag er wel eens gaan staan. of RHEA ook opnieuw? Hebben dezelfde gitarist dacht ik.

• Leuk
Waarderingen: fiesta en Mr. Y
Zou geen Glastonbury in 2026 effect hebben op een snellere uitverkoop van RW en lineup?

• Leuk
Waarderingen: phil
Zou geen Glastonbury in 2026 effect hebben op een snellere uitverkoop van RW en lineup?
Laatste fallow year was 2018, toen verkochten de zaterdag en zondag erg snel, maar de donderdag en vrijdag uiteindelijk niet uit. Combi's maar 1 dag voor het festival.

Laatst bewerkt:
Ik denk zelf beperkt. Ik verwachtte een zeer internationale groep bezoekers aan te treffen maar het waren voornamelijk Britten. Slechts een paar Europeanen tegen gekomen. Er zullen er best een paar meer voor RW kiezen maar dit zal geen merkbaar verschil zijn vermoed ik.

Ik denk zelf beperkt. Ik verwachtte een zeer internationale groep bezoekers aan te treffen maar het waren voornamelijk Britten. Slechts een paar Europeanen tegen gekomen. Er zullen er best een paar meer voor RW kiezen maar dit zal geen merkbaar verschil zijn vermoed ik.
Maar er zullen misschien wel meer Britten voor RW kiezen komend jaar.

En heb het gevoel dat er sowieso best wel wat zijn ieder jaar. Wellicht speelt RW er ook wel op in door 'extra Brits' te boeken.
Mag wel hoor, als ik die zaterdag van suikerrock bekijk staan daar al een aantal leuke voorbeelden

Mumford and sons touren festivals volgend jaar, ik weet dat dit januari 2026 en mexico is maar wilt wel al zeggen dat ze touren op festivals

Bijlagen

• Screenshot_20250716_190640_Instagram.jpg
    Screenshot_20250716_190640_Instagram.jpg
    326,2 KB · Weergaven: 43
Mumford and sons touren festivals volgend jaar, ik weet dat dit januari 2026 en mexico is maar wilt wel al zeggen dat ze touren op festivals
Wel bijzonder dat Noah Kahan een festival organiseert in Mexico.

M&S ligt er wel aardig dik op als een van de headliners hoop dat ze dan die dag wel een dubbele headliner doen vind ze best oke maar denk toch dat ze tegenwoordig wat kracht en relevantie missen als echt alleenstaande headliner

Users who are viewing this thread