Rock Werchter 2025

Gewoon even stoom afblazen na de karige worp van gisteren i guess. Er zitten zeker krenten in de pap. Een While she sleeps, Wunderhorse, Nia Archives, Weezer..dat is de betere dagvulling.

Ook gevestigde waarden als Arsenal, Warhaus, Sylvie en de dansbare fun van Glintsal en Bolis...die namen werken.

Maar dan heb je tegelijk ook namen voor die zondag als David Kushner en Dasha, die op die zondag echt niet voor extra evenwicht gaan zorgen en een Dikke die hopelijk heel wat aan zijn live act heeft gewerkt (Want die stelde in 2023 nauwelijks wat voor.)

Het mag dus niet alleen spectaculairder worden voor de volgende worp, het moet zelfs. Ik ben vaak de eerste om te zeggen dat het niet noodzakelijk altijd om gitaren hoeft te gaan, maar als je de affiche op dit moment even in een oogopslag bekijkt...ja, die kan dus wat gitaren gebruiken he.

Jack White, Franz, Biffy, FoB, Bloc Party, Paramore....laat dat soort namen die goed vallen bij een ouder publiek nu maar komen zou ik zeggen. Aangevuld met een sterke slope kan het dan plots een stuk evenwichtiger worden.
Kijk, even empathisch lezen en we begrijpen elkaar. Want er gaat goede rock en soul moeten bijkomen. Of het wordt rien ne va plus voor vele 4 daagse boomers.
Bericht voor de b(r)ookers. : in 2026 the cure en oasis om het goed te maken.

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS en musicislife
Kijk, even empathisch lezen en we begrijpen elkaar. Want er gaat goede rock en soul moeten bijkomen. Of het wordt rien ne va plus voor vele 4 daagse boomers.
Bericht voor de b(r)ookers. : in 2026 the cure en oasis om het goed te maken.

Na het album dat The Cure afgeleverd heeft, kan het bijna niet missen lijkt me.

Oasis...moet eerst eens zien of ze hun concertreeks dit jaar door kunnen spartelen zonder tamboerijnen naar elkaars kop te gooien en heel de boel weer op te blazen. Persoonlijk hoop ik hard op System of a Down en My Chemical Romance om mijn oldschool hart aan op te halen in 2026.

• Leuk
Waarderingen: phil

Oasis...moet eerst eens zien of ze hun concertreeks dit jaar door kunnen spartelen zonder tamboerijnen naar elkaars kop te gooien en heel de boel weer op te blazen. Persoonlijk hoop ik hard op System of a Down en My Chemical Romance om mijn oldschool hart aan op te halen in 2026.
Oasis zal wel meer willen verdienen met hun tournee en dus festivals overslaan (behalve Glastonbury mss). The Cure verwacht ik ook en tevens is mijn hoop gevestigd op MCR. Maar dit is voor het volgende topic, dat we pas openen binnen een halfjaartje wss. Eerst genieten van deze editie 💃

• Leuk
Waarderingen: phil

Wat fijn dat dit forum altijd maar blijft hopen.
Volgens mij zouden we dit jaar al het mooiste affiche ooit krijgen. We worden helaas iets teleurgesteld.
En nu gaan we onze verwachtingen voor 2026 alweer torenhoog maken. Ik houd ervan!

Wat fijn dat dit forum altijd maar blijft hopen.
Volgens mij zouden we dit jaar al het mooiste affiche ooit krijgen. We worden helaas iets teleurgesteld.
En nu gaan we onze verwachtingen voor 2026 alweer torenhoog maken. Ik houd ervan!
I said somewhere else though I think Rock Werchter does themselves a disservice breaking thinks down by day. If they produced a poster like most other fests do then it looks stacked:

Linkin Park, Green Day, Olivia Rodrigo, Sam Fender, Deftones, Simple Minds, Noah Khan, Gracie Abrams, Fontaines DC, Iggy Pop, Weezer, Raye, Elbow

Honestly, would actually look much stronger. Anyway, just my thoughts

I said somewhere else though I think Rock Werchter does themselves a disservice breaking thinks down by day. If they produced a poster like most other fests do then it looks stacked:

Linkin Park, Green Day, Olivia Rodrigo, Sam Fender, Deftones, Simple Minds, Noah Khan, Gracie Abrams, Fontaines DC, Iggy Pop, Weezer, Raye, Elbow

Honestly, would actually look much stronger. Anyway, just my thoughts
Het is wel een veel eerlijker beeld voor mensen om te zien of je een dag- of combiticket wil.

• Leuk
Waarderingen: festibob
Donderdag
Must: Linkin Park, Deftones, Fontaines D.C., While She Sleeps, A&TS
Leuk: Iggy Pop, De La Soul

Vrijdag
Must: Green Day, Simple Minds, Weezer
Leuk: Underworld, Wet Leg
Evt kans geven:  PDM

Zaterdag
Must: Elbow
Leuk: Sam Fender
Evt kans geven: Raye, Amenra, Barry Can't Swim

Zondag
Must: Wunderhorse
Evt kans geven: Rufus Del Sol

Dat er vooralsnog een dalende lijn in zit voor mij gedurende het weekend lijkt me duidelijk. Za en Zo moet er echt nog wat gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: phil en frank foert
Ook eens de oefening gemaakt, alles hangt af van het schema natuurlijk. Eens dat bekend is, bekijk ik de gaten en luister ik naar de namen die op dat moment geprogrammeerd staan en als die me iets lijken, geef ik het een kans.

Donderdag
Must: Linkin Park
Graag als past: Fontaines DC, De La Soul, Amyl, Iggy Pop

Vrijdag
Must: Green Day, Simple Minds, Girl in Red, Weezer
Graag als past: Warhaus, Sylvie Kreusch, Arsenal, Lola Young

Zaterdag
Must: Sam Fender
Graag als past: Elbow, Goldband, Raye

Zondag
Must: Olivia Rodrigo, Noah Kahan, Gracie Abrams, Pommelien Thijs
Graag als past: Goose, David Kushner, Jokke

Met nog kleine 50 namen te gaan, vermoed ik dat er wel nog redelijk wat bij zal komen.

Donderdag
Zeker zien: Linkin Park, Fontaines D.C., De La Soul, Iggy Pop
Toch eens gaan kijken: Mother Mother, Amyl

Vrijdag
Zeker zien: Green Day, Simple Minds, Weezer, Girl in Red, Underworld, Sylvie Kreusch, Purple Disco Machine
Toch eens gaan kijken: Warhaus, Lola Young

Zaterdag
Zeker zien:
Toch eens gaan kijken: Sam Fender, Raye

Zondag
Zeker zien: Goose
Toch eens gaan kijken: Pommelien Thijs, Noah Kahan, Bolis Pupul, Shaboozey, Gracie Abrams,

Een lijstje gemaakt, wars van eventuele clashes. Merk nu pas dat er op zaterdag en zondag bijzonder weinig acts zijn die ik zeker wil zien.

Users who are viewing this thread