Rock Werchter 2025

Wat fijn dat dit forum altijd maar blijft hopen.
Volgens mij zouden we dit jaar al het mooiste affiche ooit krijgen. We worden helaas iets teleurgesteld.
En nu gaan we onze verwachtingen voor 2026 alweer torenhoog maken. Ik houd ervan!
Het is hierop dat we teren als goedgelovige forumbezoekers haha. Maar as said, 2026 is voor later. Eerst 2025 beleven!

• Leuk
Waarderingen: Chiel
Tja dat maakt het dus nog opmerkelijker dat ze in de barn stonden. Editors in 2023 stond ook niet voor niets in de Barn. Verkopen geen tickets meer.
Een act op herhaling is sowieso al zwak, die dan nog eens promoveren naar sub...
Overdrijf anders. Editors verkocht recent Sportpaleis uit, Vorst staat in een al maanden uitverkocht Vorst Nationaal. Het kan je smaak niet zijn en het zijn niet de meest relevante acts, maar fake news hoeft nu ook niet.

Maar Snow Patrol zal wel morgen voor Suikerrock aangekondigd worden. Lijkt me niet toevallig dat ze morgen, daags na passage SP in België, aankondigen.

Degradatie naar de Barn is ook maar relatief, 20.000 fans en toch intiem, prima geluid. Barnhead is de perfecte spot om je carrière een boost te geven.
'Fans' is maar relatief, niet iedereen die daar staat is fan, op z'n minst geïnteresseerd of vindt zijn gading niet ergens anders.
Het is ook niet zo moeilijk om The Barn vol te krijgen, dus geen idee of dat een referentie is voor de rest van je carrièrepad.

So realistically when do we think we’ll get another announcement? Think we still need about another 30 acts before the slope announcement.

Overdrijf anders. Editors verkocht recent Sportpaleis uit, Vorst staat in een al maanden uitverkocht Vorst Nationaal. Het kan je smaak niet zijn en het zijn niet de meest relevante acts, maar fake news hoeft nu ook niet.

Maar Snow Patrol zal wel morgen voor Suikerrock aangekondigd worden. Lijkt me niet toevallig dat ze morgen, daags na passage SP in België, aankondigen.
Er is niets fake news aan. Editors verkocht geen bal meer, zie bijvoorbeeld Hear Hear (dagfestival Pukkelpop) dat van de main naar de marquee verhuisde. Die sportpaleisshow was niet toevallig pas na RW en de goed onthaalde show daar. Hetzelfde met Snow Patrol dat nu opeens weer Vorst uitverkoopt, maar voor die show in de Barn ook veel slechter verkocht. Daarnaast stond ik in 2023 van Editors te genieten in de Barn, maar zelfs als fan moet je feiten gewoon kunnen toegeven :)
Degradatie naar de Barn is ook maar relatief, 20.000 fans en toch intiem, prima geluid. Barnhead is de perfecte spot om je carrière een boost te geven.
Als je op veel hogere posities hebt gestaan, is het toch gewoon een degradatie voor de band (zelfs al komt het de show ten goede). Een carrière proberen herlanceren is dan misschien een betere omschrijving. Lijkt bij beide bands momenteel ook gelukt, maar om Snow Patrol dan meteen op herhaling te boeken als sub voor de zwakste headliner zou gewoon een zwaktebod zijn.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
We kunnen uiteraard vraagtekens zetten bij de grootte van Snow Patrol en een eventuele positie als sub voor Fender...

Maar zoals het nu staat is het rijtje Goldband - Raye- Sam Fender.

Ik zou echt wel tevreden zijn als daar nog een band tussen komt, ook al is het 'maar' Snow Patrol.

• Leuk
Waarderingen: phil
Net de Tiny Desk van Doechii aan het kijken en man, wat een kennismaking! Vrijdag van het weekend staat ze op Roskilde, de zaterdag op RW met Sammeke en RAYE als laatste trio op de Main? Zou alleszins heel erg passen en veel toevoegen aan de nu nog bescheiden zaterdag 🔥

Zoek haar Grammy optreden (op haar eigen Instagram) eens op! Ik hoop zelf ook ZEER op Doechii.

Net de Tiny Desk van Doechii aan het kijken en man, wat een kennismaking! Vrijdag van het weekend staat ze op Roskilde, de zaterdag op RW met Sammeke en RAYE als laatste trio op de Main? Zou alleszins heel erg passen en veel toevoegen aan de nu nog bescheiden zaterdag 🔥

Leuk maar als sub voor fender op zaterdag mag t voor mij toch eerder iets als snow patrol zijn dan

Er is niets fake news aan. Editors verkocht geen bal meer, zie bijvoorbeeld Hear Hear (dagfestival Pukkelpop) dat van de main naar de marquee verhuisde. Die sportpaleisshow was niet toevallig pas na RW en de goed onthaalde show daar. Hetzelfde met Snow Patrol dat nu opeens weer Vorst uitverkoopt, maar voor die show in de Barn ook veel slechter verkocht. Daarnaast stond ik in 2023 van Editors te genieten in de Barn, maar zelfs als fan moet je feiten gewoon kunnen toegeven :)

Als je op veel hogere posities hebt gestaan, is het toch gewoon een degradatie voor de band (zelfs al komt het de show ten goede). Een carrière proberen herlanceren is dan misschien een betere omschrijving. Lijkt bij beide bands momenteel ook gelukt, maar om Snow Patrol dan meteen op herhaling te boeken als sub voor de zwakste headliner zou gewoon een zwaktebod zijn.
Heeft niets met fan zijn te maken. En ik heb op geen moment om SP als sub gevraagd, is ook te hoog voor hen. Maar ze hebben wel hun publiek. En hear hear lag aan veel factoren, was gewoon te veel na corona. Geen smoel, laat aangekondigd, overaanbod.

Los daarvan is het vaak met pieken en dalen in de muziek. In 2008 werd een concert van The Boss in koning boudewijnstadion zelfs afgelast door tegenvallende ticketverkoop. En zie waar zijn populariteit nu staat. En nee, ik plaats hen niet op zelfde hoogte. Maar in muziek spelen zoveel factoren een rol...

On Saturday there will definitely be another fairly big name added.
I don't doubt it for a moment.
I thought it would be Raye as sub but after the announcement the other day it makes no sense to have 0 Saturday names unless something is coming and they want to do a standalone announcement

Na het album dat The Cure afgeleverd heeft, kan het bijna niet missen lijkt me.

Oasis...moet eerst eens zien of ze hun concertreeks dit jaar door kunnen spartelen zonder tamboerijnen naar elkaars kop te gooien en heel de boel weer op te blazen. Persoonlijk hoop ik hard op System of a Down en My Chemical Romance om mijn oldschool hart aan op te halen in 2026.
SOAD wauw, MCR not my cup of tea.

Users who are viewing this thread