Rock Werchter 2025

'Fans' is maar relatief, niet iedereen die daar staat is fan, op z'n minst geïnteresseerd of vindt zijn gading niet ergens anders.
Het is ook niet zo moeilijk om The Barn vol te krijgen, dus geen idee of dat een referentie is voor de rest van je carrièrepad.

Een goede graadmeter zijn de ca 20.000 mensen die niet meer in de tent pasten en heel het veld buiten ingepalmd hebben.

Was trouwens weer prachtig vanavond, leuke visuele speeltjes, maar qua magie mijlenver van die prachtige juli-nacht van vorig jaar.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en JP5
Een goede graadmeter zijn de ca 20.000 mensen die niet meer in de tent pasten en heel het veld buiten ingepalmd hebben.

Was trouwens weer prachtig vanavond, leuke visuele speeltjes, maar qua magie mijlenver van die prachtige juli-nacht van vorig jaar.
Dat waren er geen 20.000 gok ik. Want dan zou bijna de helft van alle bezoekers bij de barn geweest zijn. Dan was het bij sum41 wel wat rustiger geweest.

Volgens mij hebben we vrijdag en Zondag al de volledige main:

Vrijdag:
The Backseat Lovers - Sylvie Kreusch - Wet Leg - Weezer - Girl In Red - Simple Minds - Green Day

Zondag:
Wunderhorse - Pommelien Thijs - David Kushner - Dean Lewis - Gracie Abrams - Noah Kahan - Olivia Rodrigo

Donderdag nog 1 of 2 namen en zaterdag nog 4 namen

De discussie dat Editors in Hear Hear een fiasco waren is een non-discussie van iemand die duidelijk niet aanwezig geweest was op het Hear Hear Festival. In totaal trok het Hear Hear Festival (met 3 tenten en zonder mainstage) in Hasselt 'slechts' 15.000 bezoekers. Vnl het tropische (35 graden) weer zorgde voor weinig last minute bezoekers net als de late aankondiging van Hear Hear. En ja, 15.000 bezoekers van het ganse festival is niet de 88.000 van RW of de 20.000 van het uitverkochte Sportpaleis van de Editors in maart vorig jaar. Wat ik als aanwezige kan getuigen was dat het een tof festival was en dat de tent van de Editors vol stond met mensen.

In een recent interview met de BBC waarin ze aangekondigd werd als the sound of 2025 vertelde Chappell Roan zelf over het feit dat je als topmuzikant eerst een steile opgang kent en nadien een golfbeweging met dalen en nieuwe toppen. The Editors zijn als ze in vorm zijn nog altijd een geweldig goede live band die in een oogblik het Sportpaleis kunnen uitverkopen!

Dus acts snel gaan beoordelen als die heeft zijn beste tijd gehad en gaat nu naar beneden richting Suikerrock en Lokerse Feesten lijkt me niet de beste manier. Mijns inziens zijn het eerder de boekers van het festival die bepalen wie wel of niet RW waardig zijn dan dat men dit laat bepalen door de bezoekers van het festival. Iggy Pop heeft ook nog op Suikerrock gestaan in oa 2002 en 2011 en op de Lokerse Feesten in 2005 en nu vindt iedereen dit een sterke RW boeking! Zet the Editors voor Sam Fender op zaterdag en die dagtickets gaan weg als zoete broodjes.

Ja ik dacht dus ook aan Mumford & Sons, maar zouden zij genoegen nemen met een plek voor Sam Fender? Kan het me haast niet voorstellen, beetje hetzelfde verhaal als KoL.

Nu Snow Patrol ook afvalt begin ik me toch echt af te vragen of er überhaupt nog een grote naam bij komt zaterdag. Of er moet nog een konijn uit de hoge hoed komen.

There’s a few reasonable sized shows being announced today in the U.K. Think the only way RW get an announcement is if there’s an act announcing their own tour today too alongside them

Ookal kennen we nog maar een halve lineup, vooruit. Eigenijk mis ik op de vrijdag nog altijd een naam die een absolute must zou zijn. Veel 'leuk want ik ben er toch' dingen hoor, maar niets echt wows. De rest van de dagen komen zeker goed.

Donderdag
Zeker zien: Deftones, De La Soul, Ezra Collective
Toch eens gaan kijken: Iggy Pop, Fontaines D.C.

Vrijdag
Zeker zien: /
Toch eens gaan kijken: Green Day, Wet Leg, Sylvie Kreusch, Caribou, Simple Minds, Girl In Red

Zaterdag
Zeker zien: Raye, Beth Gibbons, Elbow
Toch eens gaan kijken: Amenra

Zondag
Zeker zien: Olivia Rodrigo, Gracie Abrams, Bolis Pupul
Toch eens gaan kijken: Pommelien Thijs, Noah Kahan, Shaboozey

Matt ga nu ook maar gewoon Wunderhorse zien hoor
Ja, eens zien waar die staan dan (laatste Slope?). Moet eerst nog wat meer die muziek leren appreciëren, blijf ik maar mwa vinden. Paar keer aangezet en dat blijft maar niet hangen.

Users who are viewing this thread