Rock Werchter 2025

Line up is momenteel 2x niks imo, het zal een Werchterloos jaar worden. Tenzij Architects nog opduikt donderdag als aanvulling voor While she Sleeps en in mindere mate Linkin Park of zaterdag alsk met wat moeite het nog zou aanvullen met mogelijk A day to remember.

dan maar op verlof ofzo ☀️

Met enig passen en meten en aardig wat wishful thinking zou dit een niet onrealistische line up kunnen zijn. De onderstreepte namen zijn nog niet aangekondigd.

Donderdag
Main: Linkin Park - Deftones - Fontaines DC - De la Soul - Amyl & the Snifers – Molchat Doma - GLINTSAL
Barn: Iggy Pop - Doechii - Nia Archives - Jacob Collier - While She Sleeps – Zaho de Sagazan
Klub C: Ezra Collective - JPEGMAFIABeabadoobee - Mother Mother - Alessi Rose – S10
Slope: X - X - X - X - Gurriers - X

Vrijdag
Main: Green Day - Simple Minds - girl in red - Weezer - Wet Leg – Supergrass - Sylvie Kreusch
Barn: Underworld – London Grammar Patti Smith - Warhaus - Purple Disco Machine – Lola Young
Klub C: Caribou - Arsenal - Mark Ambor - Thee Sacred Souls - the Lathums - Dikke
Slope: X – Fat Dog - Backseat Lovers - X - X - X

Zaterdag
Main: Sam Fender – Jack White - Raye – Franz Ferdinand - Goldband – Architectsthe Wombats
Barn: Maribou State - Elbow - Beth Gibbons – A Day to Remember - Amenra – Royel Otis
Klub C: Barry Can't Swim – Bloc PartyFaye Webster - Blanco White - Nieva EllaGeordie Greep
Slope: Circa Waves - Heartworms - X - X - X – Alice Mae

Zondag
Main: Olivia Rodrigo - Noah Kahan - Gracie Abrams – Glass Animals - Pommelien Thijs - GOOSE – Shaboozey
Barn: Rüfüs du Sol – Aurora - Dean Lewis - Turnstile - David Kushner – Jessica Pratt
Klub C: Overmono - FKA TwigsSex Pistols ft. Frank Carter - Magdalena Bay –Dasha - Bolis Pupil
Slope: Wunderhorse – Bad Nervesthe Lemon Twigs - X – X - Jokke
Hiermee zou ik zeker kunnen leven

Ik ga eerlijk zijn, ik geloof er niet meer in, die grote naam voor zaterdag, nu Tienen Snow Patrol heeft ingepikt.

We waren vorig jaar ook zo hard overtuigd rond deze periode dat er toch echt wel nog een grotere naam tussen Sum 41 en Måneskin, Khruangbin en Dua, Greta en Lenny en Royal Blood en de Foo's moest komen...

Vorig jaar kwamen ze perfect weg met subs die naar Werchternormen klein waren, dus waarom zouden ze dat in 2025 niet herhalen? Deftones, Simple Minds, Raye en Kahan gaat het dus worden vrees ik.

Ik ga eerlijk zijn, ik geloof er niet meer in, die grote naam voor zaterdag, nu Tienen Snow Patrol heeft ingepikt.

We waren vorig jaar ook zo hard overtuigd rond deze periode dat er toch echt wel nog een grotere naam tussen Sum 41 en Måneskin, Khruangbin en Dua, Greta en Lenny en Royal Blood en de Foo's moest komen...

Vorig jaar kwamen ze perfect weg met subs die naar Werchternormen klein waren, dus waarom zouden ze dat in 2025 niet herhalen? Deftones, Simple Minds, Raye en Kahan gaat het dus worden vrees ik.
Exact, om die reden opperde ik dat er niets 'groot' meer bij zou komen, tenzij misschien nog London Grammar, maar dat lijkt me het hoogste. Maar onze forumcollega PK82 sprak dat tot tweemaal tegen. Hoop of voorkennis? We zullen ook dit snel weten.

De zaterdag heeft volgens mij ook helemaal geen grote naam meer nodig om uit te verkopen. Sam Fender staat ondertussen op 1 in de Afrekening met People Watching & de komende maanden zullen er nog singles volgen die stubru constant zal spelen.

Raye lijkt mij ook stilaan te groot om niet als sub op de main te laten spelen.

En de zaterdag is sowieso de dag waar veel mensen een dagticket voor kopen 'om er toch eens een dagje bij te zijn', ongeacht wat er nu precies op de affiche staat die dag.

• Leuk
Waarderingen: WardAgain en Bwoite
Exact, om die reden opperde ik dat er niets 'groot' meer bij zou komen, tenzij misschien nog London Grammar, maar dat lijkt me het hoogste. Maar onze forumcollega PK82 sprak dat tot tweemaal tegen. Hoop of voorkennis? We zullen ook dit snel weten.
Hoop, absoluut geen voorkennis.
En misschien tegen beter weten in, maar ik volg nu RW al 20 jaar ... en kan ECHT niet geloven dat dit niet meer zal zijn.

De zaterdag heeft volgens mij ook helemaal geen grote naam meer nodig om uit te verkopen. Sam Fender staat ondertussen op 1 in de Afrekening met People Watching & de komende maanden zullen er nog singles volgen die stubru constant zal spelen.

Raye lijkt mij ook stilaan te groot om niet als sub op de main te laten spelen.

En de zaterdag is sowieso de dag waar veel mensen een dagticket voor kopen 'om er toch eens een dagje bij te zijn', ongeacht wat er nu precies op de affiche staat die dag.
De zaterdag met Kendrick was ook een drama qua ticketverkoop. Het is dus niet zo dat er blind tickets gekocht worden.

De zaterdag met Kendrick was ook een drama qua ticketverkoop. Het is dus niet zo dat er blind tickets gekocht worden.
Terwijl die dag toch echt wel stacked was. Faith No More gewoon als derdelaatste op de main, na 2 namen (Kendrick en Twenty One Pilots) die elk ook wel gewoon een Sportpaleis aankunnen. Anderson Paak daar jog voor... Ik vrees dat de tijden van zulk kaliber stapelen namen wel gedaan is.

DJO heeft na down the Rabbit Hole nog twee shows aangekondigd in Nederland maar nog geen in België ik acht de kans groot dat hij wel op Rock Werchter zal staan nu dat hij tourt in Europa

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Terwijl die dag toch echt wel stacked was. Faith No More gewoon als derdelaatste op de main, na 2 namen (Kendrick en Twenty One Pilots) die elk ook wel gewoon een Sportpaleis aankunnen. Anderson Paak daar jog voor... Ik vrees dat de tijden van zulk kaliber stapelen namen wel gedaan is.
Maar duidelijk dat dat kaliber minder groot is dan we ze zelf inschatten. Anderson Paak trok op Core-festival ook niet echt de grote massa hé. Net als Faith No More ook niet de gigantische publieksmagneet is, ondanks hun kwaliteit.
Het is lang niet zo dat een artiest die een Sportpaleis voltrekt, dat volk ook naar een afgelegen grasveld in Vlaams-Brabant lokt. En puur kwantitatief is de zondag dit jaar de meest stacked dag in jaren, qua populariteit van de artiesten bij de grote massa.

Anderson .Paak stond daar destijds met zijn minder bekende zijproject NxWorries, wat toch wel een verschil is.

Laatst bewerkt:
Snapte ik ook niet. Terwijl die vrijdag dat jaar het moest doen met the strokes ( zowat de natte droom van iedereen op het forum) en liam als sub, tot corona kwam...
En die dag verkocjt nog slechter

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Snapte ik ook niet. Terwijl die vrijdag dat jaar het moest doen met the strokes ( zowat de natte droom van iedereen op het forum) en liam als sub, tot corona kwam...
Ja, precies. Dacht ook dat die dag, en niet die zaterdag, het probleemkind was.
En die vrijdag was ook echt pover. Die had echt nog een co-head nodig.

Ja dat blijft erg bijzonder! Zo zie je wel; het forum verkoopt ook niet het veld uit.

We wachten geduldig op de volgende namen

Users who are viewing this thread