Rock Werchter 2025

Als we het hebben over Belgische acts die na al die jaren nog niet aan relevantie hebben ingeboet, dan moeten we het over DAAN hebben.

Nieuw album Space is weer erg goed. Vrij gevarieerd , en een duidelijk sterk live potentieel in minstens vier van de nummers. Steek DAAN in de Barn of Klub in de late namiddag en je hebt het potentieel voor een heel sterk optreden. 15.000 man die 'solo' roept tijdens Icon of lekker los gaat op Swedish Designer Drugs en Housewife. Het zou werken.
Vorige week zijn try-out show gezien. Was uitstekend, nieuwe nummers vallen zeker niet uit de toon. Wat mij betreft eindelijk nog eens welkom!

Ik vind beide live een enorme beleving, die veel verder gaat dan op hun platen, waar ik ze misschien eerder zal skippen. Dat geeft voor mij wel weer wat voor een rasartiesten het zijn.
Maar om de een of andere reden ben ik een beetje klaar met beide. Heb hen al dusdanig vaak gezien dat de laatste keren die enorme beleving wat teniet deed.

Pommelien Thijs verkocht op één dag zo'n 25.000 a 30.000 tickets voor het Sportpaleis, just sayin!

Dat gedweep hier met KOL begrijp ik toch niet trouwens. Die gaan altijd willen headlinen. Gaan dat op bepaalde festivals met minder uitstraling ook nog steeds mogen doen. En zo blijft hun pseudo positie intact. Ik wil niet weten op hoeveel verkochte tickets hun sportpaleis stond.
Is ondertussen toch ook al een jaar of 8 geleden dat ze op werchter stonden, 2017?

Ben er wel fan van, sportpaleis?

Clouseau verkoopt er 7 op een dag.
Een groep die wat, al 10 keer zo lang bezig is. Een band met 17 albums vs iemand die er eentje heeft.

Los daarvan: Thijs had ook gewoon geen 7 Sportpaleizen in verkoop staan hè.

Een groep die wat, al 10 keer zo lang bezig is. Een band met 17 albums vs iemand die er eentje heeft.

Los daarvan: Thijs had ook gewoon geen 7 Sportpaleizen in verkoop staan hè.

Clouseau's 7 Sportpaleizen vergelijken met de twee van Pommelien is ook een beetje appelen en peren. Clouseau heeft over het algemeen een ouder publiek dat niet noodzakelijk veel concerten doet, maar voor de broers Wauters die hun veertigste verjaardag vieren nog eens afzakt naar Antwerpen. Volledig begrijpelijk ook. Die shows van Clouseau in het Sportpaleis waren vroeger steeds goed uitgewerkt, en dat levert in een jubileum jaar dus 7 uitverkochte Sportpaleizen op. Vergelijk het met Bart Peeters die momenteel iets soortgelijks doet in de Lotto.

Pommelien Thijs heeft uiteraard een jonger publiek, en reeds een uitgebreide club en festivaltour achter de rug, haar fans hebben die al meermaals gezien. Dat maakt het verkopen van 30 000 tickets op enkele dagen voor een datum die nog 15 maand veraf ligt toch ook wel vrij straf. Zeker als je factort dat de ticketprijs een stuk hoger ligt dan die fans gewoon zijn van haar concerten en dat ze ook in 2025 9 keer in een volle AB en op festivals als Rock Werchter gaat staan.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands en HaaEll
Clouseau's 7 Sportpaleizen vergelijken met de twee van Pommelien is ook een beetje appelen en peren. Clouseau heeft over het algemeen een ouder publiek dat niet noodzakelijk veel concerten doet, maar voor de broers Wauters die hun veertigste verjaardag vieren nog eens afzakt naar Antwerpen. Volledig begrijpelijk ook. Die shows van Clouseau in het Sportpaleis waren vroeger steeds goed uitgewerkt, en dat levert in een jubileum jaar dus 7 uitverkochte Sportpaleizen op. Vergelijk het met Bart Peeters die momenteel iets soortgelijks doet in de Lotto.

Pommelien Thijs heeft uiteraard een jonger publiek, en reeds een uitgebreide club en festivaltour achter de rug, haar fans hebben die al meermaals gezien. Dat maakt het verkopen van 30 000 tickets op enkele dagen voor een datum die nog 15 maand veraf ligt toch ook wel vrij straf. Zeker als je factort dat de ticketprijs een stuk hoger ligt dan die fans gewoon zijn van haar concerten en dat ze ook in 2025 9 keer in een volle AB en op festivals als Rock Werchter gaat staan.
Het zijn er ondertussen al 13 hoor😉
Clouseau for headliner!

Ach, ik zou beide wel willen aanschouwen op een festival als Werchter. Al is het maar voor de commentaar.
Het moet zo serieus niet genomen worden. Want het zou gewoon werken.
Nu dat het ook op Pinkpop en Pukkelpop gestaan heeft, is het controversiële er ook wel af. Op zondag, pakweg als tweede/derde op de main, zitten we allemaal Ongewoon mee te zingen.

Het zijn er ondertussen al 13 hoor😉
Clouseau for headliner!

Haha, ik had het niet bijgehouden. Toch wel sterke prestatie. Nu, ook wel terecht in een jubileumjaar. Ik heb ze op de Lokerse gezien dit jaar, en dat zat live goed. Sterke band die de klassiekers meer body gaf en een Koen Wauters die het publiek vlot mee had. Het is hen gegund.

Nu dat het ook op Pinkpop en Pukkelpop gestaan heeft, is het controversiële er ook wel af. Op zondag, pakweg als tweede/derde op de main, zitten we allemaal Ongewoon mee te zingen.

Ze staat ook gewoon die zondag op main, alleen waarschijnlijk een trapje hoger dan we graag zouden willen. Ik gok op de Idles / Nothing but thieves spot rond 17u.

Die zondag gaat echt een rustdag worden he.
Ik weiger ge geloven dat ze daar een Q-music dag van gaan maken. Zal nog wel wat alternatiefs bijkomen. En als Pommelien er dan toch moet staan, zal dat dan toch op een andere dag zijn denk ik.

Users who are viewing this thread