Rock Werchter 2025

Nog wat meer aan het inluisteren geslagen, waarbij RAYE en Rufus Du Sol de positieve verrassingen zijn. Niet perse mijn muzieksmaak of iets wat ik nog heel vaak ga luisteren thuis, maar denk dat ik het live wel kan waarderen!

De tegenvallers zijn Girl In Red en Olivia Rodrigo, vooral bij laatstgenoemde hoor ik echt niks waardoor ik die als knallende afsluiter van het weekend zie. Ik hoor gewoon doorsnee pop, maar misschien heb ik er te weinig verstand van.

Bij de discussie rond de Belgen lijkt iedereen Bazart te vergeten die aan een nieuwe plaat aan't werken zijn voor volgend jaar (dacht ik toch) en er tegen dan sinds 2022 niet meer gestaan hebben. Lijkt mij een zekerheidje.

Trouwens gisteren op The Warehouse Project (Live Nation/TML organisatie) hadden ze een nieuw systeem voor de bekerwaarborg bedacht. Elke beker was via een chip in de bodem aan de betaalkaart gekoppeld en de waarborg werd bij het deponeren in de door ons liefdevol beker gloryholes genoemd automatisch gerefunded op de kaart waarmee betaald werd. Lijkt mij dat ze dit ook bij andere events gaan inzetten.
Voorjaar 2025

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Toen Stijn Meuris kwam meedoen, stond er opeens meer rock 'n roll op het podium in zijn pink, dan tijdens dat volledige optreden van Bazart.
Om maar te zeggen, die volledige afgelikte sound van Bazart en OATW is zeker niet voor iedereen weggelegd, zeker als je houdt van eens een uithaal of schreeuwende gitaar.

Edit: wel knap dat ze vorig jaar een event op poten hebben gezet in het Sportpaleis, eind december. Hadden die niet gezegd dat elk jaar iets gingen organiseren? Of misschien krijgt Clouseau daar nu absolute voorrang op alles?

Naar wat ik opgevangen heb was het plan er idd om weer een Echo festival te doen, maar heeft de ongezien sterke ticketverkoop van Clouseau daar roet in het eten gegooid.

Ik vermoed dat die er volgend jaar met dat nieuw album weer gaan staan.

• Leuk
Waarderingen: pigital en slyke
Nog wat meer aan het inluisteren geslagen, waarbij RAYE en Rufus Du Sol de positieve verrassingen zijn. Niet perse mijn muzieksmaak of iets wat ik nog heel vaak ga luisteren thuis, maar denk dat ik het live wel kan waarderen!

De tegenvallers zijn Girl In Red en Olivia Rodrigo, vooral bij laatstgenoemde hoor ik echt niks waardoor ik die als knallende afsluiter van het weekend zie. Ik hoor gewoon doorsnee pop, maar misschien heb ik er te weinig verstand van.
Girl in Red is live geweldig, heb haar in September gezien en dat was anderhalf uur springen, kei hard meeschreeuwen en op het einde zelfs een moshpit met haar in het midden. Zeker RW waardig!

• Leuk
Waarderingen: pigital
Girl in Red is live geweldig, heb haar in September gezien en dat was anderhalf uur springen, kei hard meeschreeuwen en op het einde zelfs een moshpit met haar in het midden. Zeker RW waardig!
Betekent dit dat ze ook wat stevigere nummers heeft? Welke zou je aanraden?

Ik vind Olivia zeker geen doorsnee pop, zeker niet als je het vergelijkt met hedendaagse pop (tiktok muziek). Maar wellicht is het je smaak niet. Ik heb haar nog niet live gezien, maar van wat ik zo kan zien zet ze goeie shows neer. Misschien dat jij het live ook meer kan waarderen

Helaas kom ik niet meer in mijn vorige account ( waar ik hoge score op had 😂😭).

Werchter presenteert een geweldige line up naar mijn idee. De combi Olivia en Noah Kahan is voor de jonge fans ijzersterk. Verder hoop ik dat hij ook naar Pinkpop komt. Zo niet dan wordt het een dagticket Werchter…

Even contact opnemen met de directie, kunnen jou vast weer helpen aan toegang tot het account

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Al die zaken die ze doet zijn acts die ze al vele jaren doet bv the wall of death.
Wordt tijd dat ze zichzelf opnieuw uitvindt (andere onderwerpen dan zeemzoete crush liedjes) en live wat nieuwe zaken verzint. Op dat vlak doet Goldband het als performer veel beter, Pukkelpop dit jaar was een andere show dan Werchter 2023 en Sportpaleis (intro requiem) zal ook andere show zijn dan Pukkelpop.
Girl in Red komt in aanmerking voor meest overhypete act van het laatste jaar na het fiasco van Vorst (zaal werd in twee gesplitst om het niet te leeg laten lijken) en de package deal met Olivia met boost van haar plaats op festivals.
Vond haar optreden op PKP best leuk vorig jaar als namiddag intermezzo maar ze is geen topact wel een middagact in RW. Vind het vreemd dat ze na het Vorst fiasco nu terug gehyped wordt op zomerfestivals. Dan vind ik een Olivia Rodrigo of Sam Fender meer volwassen acts.
Maar als dit voor jou haar eerste live optreden was, kan ik je reactie begrijpen. Voor mij hoort ze als live act op RW maar niet op de main of in de vroege avond.

• Haha
Waarderingen: Yerko_music en Timmetje
Al die zaken die ze doet zijn acts die ze al vele jaren doet bv the wall of death.
Wordt tijd dat ze zichzelf opnieuw uitvindt (andere onderwerpen dan zeemzoete crush liedjes) en live wat nieuwe zaken verzint. Op dat vlak doet Goldband het als performer veel beter, Pukkelpop dit jaar was een andere show dan Werchter 2023 en Sportpaleis (intro requiem) zal ook andere show zijn dan Pukkelpop.
Girl in Red komt in aanmerking voor meest overhypete act van het laatste jaar na het fiasco van Vorst (zaal werd in twee gesplitst om het niet te leeg laten lijken) en de package deal met Olivia met boost van haar plaats op festivals.
Vond haar optreden op PKP best leuk vorig jaar als namiddag intermezzo maar ze is geen topact wel een middagact in RW. Vind het vreemd dat ze na het Vorst fiasco nu terug gehyped wordt op zomerfestivals. Dan vind ik een Olivia Rodrigo of Sam Fender meer volwassen acts.
Maar als dit voor jou haar eerste live optreden was, kan ik je reactie begrijpen. Voor mij hoort ze als live act op RW maar niet op de main of in de vroege avond.
Oef, Goldband met girl in red vergelijken. Dat zijn nog eens appels en peren.

(Vanaf 2:33) Dit is toch lachwekkend :ROFLMAO:

Precies een Disney show of Pennenzakkenrock, niemand die door heeft wat er aan het gebeuren is buiten die Vader die waarschijnlijk mee moest :p

(Vanaf 2:33) Dit is toch lachwekkend :ROFLMAO:

Precies een Disney show of Pennenzakkenrock, niemand die door heeft wat er aan het gebeuren is buiten die Vader die waarschijnlijk mee moest :p
Is er ook nog iemand die daar niet filmt?

Nee maar zonder grappen heb haar gezien op Pukkelpop vorig jaar van achteraan de tent (die overigens net iets meer dan halfvol stond) en ze gaf een goede energieke show.

Is er ook nog iemand die daar niet filmt?

Nee maar zonder grappen heb haar gezien op Pukkelpop vorig jaar van achteraan de tent (die overigens net iets meer dan halfvol stond) en ze gaf een goede energieke show.
Benieuwd waar die gaat staan op RW, tent op pkp halfvol zo blijkt, tegenvallend verkopende zaalshow, maar lijkt wel een artiest die ze wat willen pushen

• Geweldig
Waarderingen: Yerko_music
Benieuwd waar die gaat staan op RW, tent op pkp halfvol zo blijkt, tegenvallend verkopende zaalshow, maar lijkt wel een artiest die ze wat willen pushen
Mwa, halfvol was die tent op PkP nu ook weer niet. Niet ramvol maar best gevuld. Natuurlijk, op dat festival loopt haar doelpubliek nog meer. Leuke show trouwens toen! Gok derdelaatste Barn ofzo? Of iets vroeger op de main, zou ik ook niet uitsluiten.

Opvallend dat Lola Young er ook staat die dag: die heeft goed naar Girl In Red geluisterd vond ik nog op Pukkelpop. Vond dat qua show wel maar mwa trouwens.

• Leuk
Waarderingen: Yerko_music
Halve zaal in Vorst. Nochtans niet ongebruikelijk om daar het podium naar voor te schuiven. Vroeger noemden ze dat Vorst club. Maar dat vond ik ook onzinnig.

Users who are viewing this thread