Rock Werchter 2025

Ik ben zelf niet muziektechnisch geschoold maar kan je nog spreken van veel gecomponeerde nummers na zoveel decennia muziek + de technieken die tegenwoordig de muziek maken?
Naast de voorbeelden die mensen hier al gaven over geweldige muzikanten (waarschijnlijk, zoals ik al zei, ik ben geen echte muzikant :LOL:), is er sowieso nog steeds enorme innovatie in muziek en geluid in het algemeen. Maar als je daar echt iets van wilt zien, moet je volgens mij niet echt op Werchter zijn maar wel bij gespecialiseerde festivals, hedendaags klassieke muziek of geluidskunst. Is soms allemaal wat pretentieus maar op de conservatoria worden er nog steeds nieuwe manieren bestudeert om muziek te benaderen, zowel op een meer abstracte manier als op vlak van technieken.
 
Jaaaaa vroeger was alles beter.

Om je betoog kracht bij te zetten had je overigens beter een ander voorbeeld dan Tina Turner in kunnen zetten. 😬☺️

Geweldige zangeres maar ze zong alleen wat anderen voor haar schreven. Die chique akkoorden uit What’s love waren ook niet echt zelf verzonnen.

Het voorbeeldje Tina Turner was dan ook in het kader van het live aspect.
Als je als beroepsmuzikant een cover brengt en je kan die akkoorden niet spelen, dan durf ik gerust zeggen dat de ambacht ontbreekt.
Wie die song geschreven had oorspronkelijk, maakt niks uit, dus ik snap jouw reactie niet zo goed.
 
Naast de voorbeelden die mensen hier al gaven over geweldige muzikanten (waarschijnlijk, zoals ik al zei, ik ben geen echte muzikant :LOL:), is er sowieso nog steeds enorme innovatie in muziek en geluid in het algemeen. Maar als je daar echt iets van wilt zien, moet je volgens mij niet echt op Werchter zijn maar wel bij gespecialiseerde festivals, hedendaags klassieke muziek of geluidskunst. Is soms allemaal wat pretentieus maar op de conservatoria worden er nog steeds nieuwe manieren bestudeert om muziek te benaderen, zowel op een meer abstracte manier als op vlak van technieken.
Als ik voor mijzelf spreek, evolueert mijn persoonlijke smaak dan ook beetje bij beetje naar de jazz muziek, zonder uitgesproken te zijn. En waarschijnlijk nog een paar jaar te gaan vooraleer ik daar ben...

Wat jouw andere opmerking betreft is het ook gewoon een gevoel dat je kan overbrengen.
De eerste keer toen ik Damien Rice hoorde was ik weggeblazen.
Wat was dat? Zo geniaal.
Toen ik uiteindelijk toch eens de akkoorden online ging opzoeken, moest ik vaststellen dat het eigenlijk allemaal vrij eenvoudig is.
Maar on stage komt er een energie vrij, geeft het kippenvel, etc... en terug opnieuw, dan zit ik terug bij die ambacht.
Een muzikant, die gewoon solo, weet wat hij doet, nergens moet verstoppen dat hij bepaalde muzikale partijen niet zou aankunnen, puur, intens, ... dus zo kan het ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso
Het voorbeeldje Tina Turner was dan ook in het kader van het live aspect.
Als je als beroepsmuzikant een cover brengt en je kan die akkoorden niet spelen, dan durf ik gerust zeggen dat de ambacht ontbreekt.
Wie die song geschreven had oorspronkelijk, maakt niks uit, dus ik snap jouw reactie niet zo goed.

Tja. Je hebt het over (hedendaagse) headliners die een stukje muzikale kunde missen. Dan vormen Tina Turner (schreef geen van haar eigen hits) en What’s Love (cover) niet het allersterkste argument.

No offense verder, ik zeg niet dat ik het volledig oneens ben met je betoog (al vind ik het wel boomer gezeur) maar ik moest gewoon gniffelen om je gebruikte voorbeeld. ☺️
 

Users who are viewing this thread