Rock Werchter 2025

In 2023 there were 33 acts in total before Christmas. In 2024 there were 30 acts in total before Christmas.

We’re currently at 18 this year

Het kan wel snel gaan: voor Rock Werchter 2022 waren eind januari 2022 bijna gans de affiche bekendgemaakt
Natuurlijk was dat na covid een jaar waar bands al vroeg wilden touren. Nu lijken last minute aankondigingen van albums of
tourplannen deel uit te maken van marketing voor sommige bands.

Dauwpop kon exclusief voor Oost-Nederland Goldband en Stereophonics al enkele dagen terug aankondigen. Op de socials van Vestrock dat een aantal namen steeds met Dauwpop deelt, stond dat buiten hun wil om ze niet de aankondigingen doen die ze wilden doen. Kan zijn dat Goldband enkel het nieuws tegelijkertijd na hun Sportpaleis concerten wilt uitbrengen voor zowel Vestrock als Rock Werchter dus 6 of 7 december.
Schrijf Goldband maar op voor RW 25.

vestrock Lieve lieve vrienden,
Er is een kink in de kabel gekomen waardoor we nog niet mogen aankondigen. Wij balen hier, net als jullie, ontzettend van. 😭 We komen, zodra het kan, bij jullie terug 💖 en gaan ondertussen verder met het aanvullen van de mooie lijst VESTROCK 2025 lekkernijen. 😘 🎸

#VR25 #VESTROCK #15jaar

November 15

• Leuk
Waarderingen: TreehouseW
Primavera Sound verkoopt insane, met Charli xcx/Sabrina Carpenter/Chappell Roan. Maar hoe groot is de kans dat één van die naar Werchter komt, nu 4 headliners bekend zijn? Sabrina wordt hier wel genoemd o.a.
Ben überhaupt wel verbaasd dat Chappell Roan door internet hype nu al ergens headliner is!
Ik lees hier best veel kritiek op de boeking van Olivia Rodrigo als Headliner, maar deze artiesten hebben een ontzettend grote fanatieke fanbase, dus ik begrijp de boeking wel en ik denk dat mensen die niet zo fanatiek zijn op een forum als deze het wel kunnen waarderen.
Ik word ontzettend blij van de voorspelling van Aurora, wat was die goed in de Afas live Amsterdam onlangs!
Ben benieuwd of er deze week namen bekend worden gemaakt.

Girl In Red speelt op NOS Alive in ieder geval op de main stage daar.
Deel van de package die Live Nation op haar belangrijkste festivals zet: Olivia Rodrigo, Noah Kanan (beiden op Nos late), Girl in Red en TLDP; Geen verrassing maar benieuwd of ze op de mainstage hetzelfde impact zal hebben live als in een tent.

The 2nd packages for the past 2 years have come on Friday 6th December and Thursday 7th December so next Thursday or Friday is certainly the most realistic for a package.

I did wonder if there might be a standalone act announced this week though
Zou tof zijn moest er deze week nog een verrassende grote naam uit de boom vallen en dan volgende week het pakketje, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat de focus deze week op Graspop zal liggen

Deel van de package die Live Nation op haar belangrijkste festivals zet: Olivia Rodrigo, Noah Kanan (beiden op Nos late), Girl in Red en TLDP; Geen verrassing maar benieuwd of ze op de mainstage hetzelfde impact zal hebben live als in een tent.
Kahan is geen package denk ik

Iets niets vinden mag zeker. Het cringe noemen vanwege het 'naspelen van een rockshow' slaat alleen nergens op
Waarom niet? Dat is namelijk precies wat het is, in mijn ogen.
Ik geloof best dat het een energieke show is. Ik heb alleen het stukje gezien over de wall of death, maar daar omschrijft ‘cringe’ precies hoe ik het zie. Dat jij dat anders ziet, prima. Bands die ik leuk vind, hoef jij ook niet leuk te vinden.

Waarom niet? Dat is namelijk precies wat het is, in mijn ogen.
Ik geloof best dat het een energieke show is. Ik heb alleen het stukje gezien over de wall of death, maar daar omschrijft ‘cringe’ precies hoe ik het zie. Dat jij dat anders ziet, prima. Bands die ik leuk vind, hoef jij ook niet leuk te vinden.
Dat zijn allemaal nuances die je nu toevoegt. De initiële reactie en was ongegeneerd gatekeepen. Maar á la, zand er over.

Gisteren Danny Vera gezien en vond het zoals altijd top en charismatisch, hoe populair is hij in België? Zou hem best in Klub C willen zien op de Fender dag.

Je bedoelt de bands die echt muzikaal iets kunnen op hun instrumenten en zelf hun muziek schrijven in de plaats van
de tegenwoordige (goede en prima) zangers die dan een band/muzikanten moeten inhuren en dan wat akkoorden komen spelen....;)

Nogmaals: helemaal niks mis met hun muziek en/of genre, zijn gewoon ook leuke liedjes en de beste songs zijn meestal vaak de simpelste.
Dat is al jaren zo, vroeger en nu.
Natuurlijk mogen ze op een festival staan, absoluut, maar het kan gewoon allemaal niet faker dan deze 'show'.
Maar het gaat natuurlijk over, je kunnen amuseren, op welke manier dan ook, zolang je maar geniet zeker :giggle:

En je hebt het waarschijnlijk op de oudere rockbands. Ja die komen nu met een hele show af, lichtshows en spektakel
maar deze zijn teminste gewoon begonnen met puur hun instrumenten en eigen liedjes, zonder al die show of aan het publiek van alles te vragen.
Nu moeten ze daar al mee beginnen.

Vraag bijvoorbeeld aan de band 'The Police' om de liedjes van Girl in Red te komen spelen, na kwartier oefenen komen die dat strakker spelen dat hun.
Vraag het omgekeerde, ze kunnen waarschijnlijk nog geen half lied correct spelen van hun. (niet dat dat moet natuurlijk, dat weet ik ook)
Maar als je talent vergelijkt met nu en vroeger, is vaak (niet altijd) toch een gigantische kloof.

Alles op grote festivals is ergens 'fake'. Amps allemaal digitaal, drums allemaal digitale triggers, ...
echte gitaar of drumsounds vind je er gewoon niet meer.
Daarom dat live tegenwoordig ook vaak meer klinkt zoals een cd, terwijl je vroeger duidelijk vooral aan de amps en drums kon voelen dat het live was
en anders klonk.

Maar ja, in tijdens waar dj's gewoon fake aan de knopjes draaien live en wat springen en wat roepen....
en tegenwoordig iedereen met een computer programma een elektronisch lied schrijven ...
( maar ja natuurlijk, het vergt nog altijd talent om een hit te schrijven en een lied te componeren natuurlijk, niet iedereen kan dit, dat is absoluut waar)
Maar vergelijken met toen dj was = echt kunnen scratchen en juist aan de knopjes kunnen draaien, zijn natuurlijk nog andere vaardigheden...
of wanneer elektronische muziek = uw eigen samples maken en inspelen met instrumenten ...

Maar iedereen ziet en mag natuurlijk graag zien en luisteren wat hij wilt natuurlijk :giggle:
Voor ieder wat wils, we hebben keuze genoeg!
Screen_Shot_2020-07-24_at_11.33.38_AM.jpg

Ik onderschrijf de positieve reacties voor Noah Kahan niet. Zaterdag een kans gegeven, maar niks memorabels. De beste man doet niks fout, maar ook niks goed naar mijn smaak. Ach, nog 99 andere namen die me (mogelijks) wel aanspreken. Mij hoor je (nog) niet klagen 😅

Gisteren toevallig de laatste minuten van de Popcast op Canvas meegepikt en Sylvie Kreusch leek zichzelf te bevestigen voor Rock Werchter. Ze ontkende haar komst alvast niet dus doorgaans weten we daarmee genoeg :)

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Ik onderschrijf de positieve reacties voor Noah Kahan niet. Zaterdag een kans gegeven, maar niks memorabels. De beste man doet niks fout, maar ook niks goed naar mijn smaak. Ach, nog 99 andere namen die me (mogelijks) wel aanspreken. Mij hoor je (nog) niet klagen 😅
Check eens een aantal live-videos zou ik zeggen!

Gisteren toevallig de laatste minuten van de Popcast op Canvas meegepikt en Sylvie Kreusch leek zichzelf te bevestigen voor Rock Werchter. Ze ontkende haar komst alvast niet dus doorgaans weten we daarmee genoeg :)
Binnenkopper natuurlijk! Al zou het dacht ik pas de eerste keer echt op het festival zijn. Vorige keer in 2022 in tent op Werchter Encore/TWC.

Users who are viewing this thread