Rock Werchter 2025

Qua populariteit moeilijk te zeggen Roller Coaster hoor ik wel eens op de radio. Vorig jaar stond die op Dranouter festival maar dat was dan in de vroege namiddag kreeg wel goede recensies toen. Ik zou in ieder geval wel gaan kijken als die er staat.
Het leuke van RW dit jaar was dat uit België vooral kleinere acts van buiten de mainstream een podium kregen. Uit Nederland Eefje en Froukje wat ook nog niet de gevestigde namen voor het grote publiek zijn. Niks mis met Danny Vera, maar het is een zanger die ik op andere festivals verwacht.

Het leuke van RW dit jaar was dat uit België vooral kleinere acts van buiten de mainstream een podium kregen. Uit Nederland Eefje en Froukje wat ook nog niet de gevestigde namen voor het grote publiek zijn. Niks mis met Danny Vera, maar het is een zanger die ik op andere festivals verwacht.
Dat is natuurlijk altijd goed, vind persoonlijk Danny Vera misschien wel de beste artiest die we hebben, mannelijk zonder twijfel, precies mijn stijl en een strot waar je u tegen zegt. Zie hem veel liever komen dan weer een Merol of Froukje

• Leuk
Waarderingen: johanra
Ik krijg altijd wat de bibbers van Danny Vera en zijn muziek. Voelt allemaal wat te gelikt. Is imo ook meer een zaalact, die hoeft van mij niet zo nodig festivals te doen.

• Leuk
Waarderingen: elo
Benicassim have just announced with The Black Keys, Bloc Party and Thirty Seconds to Mars. No idea if there’s much crossover normally?

De laatste keer dat ik Danny Vera zag was die meer aan het lullen dan muziek aan het spelen. Overigens prima bij stem en de nummers niet heel verkeerd. Maar zo'n Rollercoaster is wel veel groter geworden dan dat het nummer naar mijn mening waard is. Vroeg in de Barn zie ik het zeker wel werken, als die iets minder preekt en die blazers die hij meeheeft goed inzet.

Ik heb hem ooit in Ziggo Dome gezien tijdens een avond met meerdere artiesten en daar was hij wat vervelend en sarcastisch. Momentopname maar sindsdien vind ik hem gevoelsmatig wat vervelend haha. (En heb sowieso weinig met zijn muziek)

Mijn hoofd doet pijn van alles hier te lezen de laatste pagina’s. Mijn grijze massa wordt veel te veel op de proef gesteld door al dit serieus geleuter.
Op een muziekfestival-forum mag het ook wel eens over muziek gaan, niet?
Wanneer iemand eens een onderbouwde post schrijft over muziekinhoud wordt het weggezet als geleuter en 'dat gaan we toch niet allemaal lezen' - terwijl sommigen meestal niet verder komen dan 'dat vind ik goed' of 'dat vind ik niet goed ', zonder meer.
Vreemd, maar dan snap ik eens te meer waarom sommigen niks geven om live muzikanten en wat ze allemaal kunnen of niet.

Als wij ergens naar toe gaan is dat het eerste wat we achteraf bespreken: 'heb je gehoord wat die muzikant gedaan heeft daar?' of 'dat was een fantastische solo daar...'.

En bij mij vallen die analyses dan nog mee ergens.
Heb vrienden die exact kunnen zeggen welk soort gitaar in welk nummer gebruikt werd, die alle muzikanten bij naam kennen, die discussies afsteken over toonaarden, etc...

Benicassim have just announced with The Black Keys, Bloc Party and Thirty Seconds to Mars. No idea if there’s much crossover normally?

Mars is uitgesloten, die zitten in Italie rond Werchter. Wat Black Keys betreft...dat is gewoon boomer Royal Blood en hoeft voor mij niet echt.

Bloc Party die nu een tour doet die volledig in het teken staat van Silent Alarm en A Weekend in the city? Graag. Perfecte late namiddag band om nostalgisch even op los te gaan.

Op een muziekfestival-forum mag het ook wel eens over muziek gaan, niet?
Wanneer iemand eens een onderbouwde post schrijft over muziekinhoud wordt het weggezet als geleuter en 'dat gaan we toch niet allemaal lezen' - terwijl sommigen meestal niet verder komen dan 'dat vind ik goed' of 'dat vind ik niet goed ', zonder meer.
Vreemd, maar dan snap ik eens te meer waarom sommigen niks geven om live muzikanten en wat ze allemaal kunnen of niet.

Als wij ergens naar toe gaan is dat het eerste wat we achteraf bespreken: 'heb je gehoord wat die muzikant gedaan heeft daar?' of 'dat was een fantastische solo daar...'.

En bij mij vallen die analyses dan nog mee ergens.
Heb vrienden die exact kunnen zeggen welk soort gitaar in welk nummer gebruikt werd, die alle muzikanten bij naam kennen, die discussies afsteken over toonaarden, etc...
Je doet dat goed, Slyke 👍

Dat is ook een manier van beleven ja, fijn toch. Maar het wordt hier nu een beetje weggezet alsof bands die zogenaamd complexe muziek spelen superieur zijn aan popacts. Dan scheer je wel teveel dingen over één kam, maar dat zal vast niet geheel de bedoeling zijn.

Voor Lana komt in Belgie geen +45.000 mensen aan tickets van +100 euro.
In Parijs was haar concert daags voor Rock am Seine op dezelfde locatie snel uitverkocht.
Het blijft mogelijk (zie gat tussen 30 juni en donderdag 3juli)

Lana del Rey 2025 UK tour dates and venues​

• Monday 23rd June, Cardiff, Principality Stadium
  • Thursday 26th June, Glasgow, Hampden Park
  • Saturday 28th June, Liverpool, Anfield Stadium
  • Monday 30th June, Dublin, Aviva Stadium
  • Thursday 3rd July, London, Wembley Stadium

In Parijs was haar concert daags voor Rock am Seine op dezelfde locatie snel uitverkocht.

Ik denk niet dat zij in die periode even op en neer gaat reizen tussen het VK en het Europese vasteland.

Dat is ook een manier van beleven ja, fijn toch. Maar het wordt hier nu een beetje weggezet alsof bands die zogenaamd complexe muziek spelen superieur zijn aan popacts. Dan scheer je wel teveel dingen over één kam, maar dat zal vast niet geheel de bedoeling zijn.
Nee, wat ik ben zelf ook wel groot liefhebber van goede popacts. Alleen vind ik het dan wel jammer dat het niet altijd goed (live) gebracht wordt.

De accenten liggen misschien anders, het show-element krijgt precies veel meer prioriteit.
Wat ik ook wel kan snappen, als je een weide of stadion van 70K moet kunnen inpakken, mag het allemaal wel wat grootser.

ze gaan uiteraard tussen Werchter Classic (zaterdag 28/06) en de reguliere Werchter waarvan de intrede al start op woensdag 02/07 géén extra concert meer plannen... Dus tussen 30/06 en 02/07 sowieso uitgesloten.

Users who are viewing this thread