Rock Werchter 2025

De volledige line-up van een festival in Las Vegas op 18 oktober 2025 met de reunie van Panic! at the disco.
Vind dit eigenlijk de slechtste editie van when we were young sinds de festival bestaat. Vind het niet echt wow terwijl ik normaal wel zat van hoe krijg je dit op een dag.

De volledige line-up van een festival in Las Vegas op 18 oktober 2025 met de reunie van Panic! at the disco.
Reunie is een groot woord. Er zijn bands die bij elkaar blijven en langer niet touren dan dat Panic at the Disco ermee is "gestopt". :p

inderdaad te vergelijken met het Billie Eilish verhaal, geboekt als beloftevolle artieste op een zijpodium maar op moment van optreden een grote ster op Pukkelpop en terecht verplaatst naar de main. Ik hoop nog de trendbreuk mee te maken dat Rock Werchter niet meer bijna uitsluitend mikt op artiesten die ook al in de jaren 90 of 00's op het festival optraden maar meer gedurfd durft te programmeren. Als headliner voor zondag Werchter 2023 had ik op de main liever Rosalia gezien dan de Arctic Monkeys.
Rosalia haar Barn was niet zo volzet als bij de andere 4 grote namen de dagen ervoor. Die stond daar perfect geprogrammeerd met qotsa er tegenover.

Misschien niet, maar sommigen hier lijker er hier op gebrand van Werchter een soort Nostalgie festival met groter budget te maken. Het mag gerust wat veelzijdig blijven werken en relevante jonge acts combineren met de legacy op de hoogste spots.
Mee eens hoor, er zijn genoeg toffe nieuwere acts.
Het is goed zoals het nu is, de slinger hoeft niet helemaal door te slaan.

• Leuk
Waarderingen: jarne en parelconfituur

The Killers eind februari headliner op Innings Festival USA. Wie weet volgt na Australie eind 2024, USA begin 2025 nog Europa in de zomer.

Als Paul McC nog eens Classic doet, dan kunnen ook Flowers en zijn parelwitte tanden wederom sub spelen. Op Werchter hoeft het niet zo nodig, hoewel ik mij de vorige keer er erg goed mee heb geamuseerd.

Als Paul McC nog eens Classic doet, dan kunnen ook Flowers en zijn parelwitte tanden wederom sub spelen. Op Werchter hoeft het niet zo nodig, hoewel ik mij de vorige keer er erg goed mee heb geamuseerd.
Ja eens. Die laatste doorkomst was een pak overtuigender dan die ervoor. Maar ze staan er wel elke keer. In de categorie: band met laatste relevante hit 15 jaar geleden, kunnen er wel een keer andere keuzes gemaakt worden. Doe dan KOL, dat is wel een tijd geleden dat ze er stonden.

Ja eens. Die laatste doorkomst was een pak overtuigender dan die ervoor. Maar ze staan er wel elke keer. In de categorie: band met laatste relevante hit 15 jaar geleden, kunnen er wel een keer andere keuzes gemaakt worden. Doe dan KOL, dat is wel een tijd geleden dat ze er stonden.
Ik zou nu ook zeker KOL boven the Killers verkiezen. Ik sluit me wel 100% bij je aan dat de laatste Killers doorkomst echt wel vermakelijk was

Gras zien groeien is op zijn tijd best boeiend op de Werchterse wei, maar liever iets anders dan KOL.

Ik zou nu ook zeker KOL boven the Killers verkiezen. Ik sluit me wel 100% bij je aan dat de laatste Killers doorkomst echt wel vermakelijk was
I think both of them bands are really safe festival bands that everyone knows plenty of songs and would have a good time. I think you always need that type of act on every festival bill.

Guessing it’s a shared announcement with Roskilde tommorow or nothing at all until next week (I didn’t realise it was a BH in Belgium Friday)

Vind ze beide lekkere opwarmbands voor een headliner. Zet een kwalitatief goede artiest tegenover in the barn en ik denk dat iedereen tevreden is. Lekker een uur of 1,5 uur meeschreeuwen met bekende hits vind ik altijd prima als een subheadliner, Fall Out Boy valt ook in dat straatje dus ik hoop dat ook zij komen.

• Leuk
Waarderingen: Cooklu
Zowel in 2023 en 2024 kwamen er maar 2 namen vanuit de eerste 2 toplijnen over naar RW.
Laten we vooral deze comment niet vergeten. Een Mexicaans festival in april zegt weinig over wat we begin juli in Europa mogen verwachten.

Los daarvan zie ik in KoL een Smashing Pumpkins verhaal. Zelfs als ze eindelijk afstappen van die eis om te headlinen, blijft de kans reëel dat ze liever op pakweg Live is Live afsluiten dan 3e laatste te spelen op RW.

De meeste geruchten doen me weinig, Ik kruis mijn vingers dat er een mooie TW Classic aankomt... Zo eentje ofzo:

22u00 - 00u00 PAUL MCCARTNEY
20u00 - 21u10
Jack White (of Kings Of Leon)
18u15 - 19u15 Iggy Pop (of Robert Plant & Saving Grace)
16u40 - 17u30 Biffy Clyro
15u05 - 15u55 Wet Leg
13u45 - 14u25 Meltheads

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
De meeste geruchten doen me weinig, Ik kruis mijn vingers dat er een mooie TW Classic aankomt... Zo eentje ofzo:

22u00 - 00u00 PAUL MCCARTNEY
20u00 - 21u10
Jack White (of Kings Of Leon)
18u15 - 19u15 Iggy Pop (of Robert Plant & Saving Grace)
16u40 - 17u30 Biffy Clyro
15u05 - 15u55 Wet Leg
13u45 - 14u25 Meltheads
Mag hopen dat ze Wet Leg en Biffy toch echt op de 4 daagse zetten.

Als het de bedoeling is om morgen samen met Roskilde iets aan te kondigen, dan zal dat niet om 8.00 uur zijn. Volgens de website van Roskilde start de voorverkoop 31 oktober om 8.00 uur en worden de eerste namen 'later that day' bekend gemaakt.

Als het de bedoeling is om morgen samen met Roskilde iets aan te kondigen, dan zal dat niet om 8.00 uur zijn. Volgens de website van Roskilde start de voorverkoop 31 oktober om 8.00 uur en worden de eerste namen 'later that day' bekend gemaakt.
Roskilde komt altijd rond 11 a 12 uur met namen dacht ik

• Leuk
Waarderingen: Joss

Users who are viewing this thread