Rock Werchter 2025

Is dat zo opvallend? Op een festival als Rock Werchter zou ik eigenlijk inschatten dat al deze namen op exact dezelfde plek zouden terechtkomen. KOL kan al lang geen spot als absolute headliner meer opeisen op een festival van deze schaal. Charli derdelaatste of kleine sub lijkt mij ook best realistisch.
Het is opvallend omdat het de eerste affiche sinds heel lang is waar ze niet headlinen. Of de grootste van de dag moeten zijn. En dat ze dat nu eindelijk beseffen en mee akkoord zijn. Dus ja dat is opvallend.
 
Probleem is nochtans niet zo moeilijk uit te leggen.
Heel veel festivals in Europa. Eigenlijk teveel voor het aantal headliners die er zijn. Dat geeft agents brandstof om spots te eisen, en KOL zal dat links of rechts nog steeds krijgen. Dus gaan ze dat ook elders eisen. Maakt zulke bands vaak niks uit dat RW een relevanter festival is dan bvb een Cruilla. Ego is alles.

Daarom enorm respect voor een aantal agents met een correct inzicht. Rosalia in 2023 bvb. En zo zijn er nog.
 
In zelfde context zie ik het dus gebeuren dat Chappell Roan daarom onhaalbaar gaat zijn voor RW. Ik zie die overal de hoofdprijs vragen.
 
In zelfde context zie ik het dus gebeuren dat Chappell Roan daarom onhaalbaar gaat zijn voor RW. Ik zie die overal de hoofdprijs vragen.
Bij Lollapalooza chicago 2024 (1 tem 4 augustus) had Chappell Roan alhoewel ze toen al enorm groot was in de USA slechts een middenpositie met optreden tussen 17h en 18h. Dus ze lijkt me vrij realistisch in haar onderhandelingen met festivals via haar agent. Ondanks haar mindere spot was haar concert wel het meest bezochte concert ooit op Lollapalooza wereldwijd (groter dan kleppers als Billie Eilish).

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SvenH23
In zelfde context zie ik het dus gebeuren dat Chappell Roan daarom onhaalbaar gaat zijn voor RW. Ik zie die overal de hoofdprijs vragen.
Ergens ook niet gek. Stel dat hierna opeens alles bij haar flopt, dan is ze financieel in ieder geval binnen.
Zijn natuurlijk ook een hoop bands en artiesten die rustig opbouwen, maar er zullen daar genoeg van zijn die achteraf ook denken, hadden we toen maar alles gepakt wat er te pakken viel (behalve als het succes verder is gegroeid).
 
Bij Lollapalooza chicago 2024 (1 tem 4 augustus) had Chappell Roan alhoewel ze toen al enorm groot was in de USA slechts een middenpositie met optreden tussen 17h en 18h. Dus ze lijkt me vrij realistisch in haar onderhandelingen met festivals via haar agent. Ondanks haar mindere spot was haar concert wel het meest bezochte concert ooit op Lollapalooza wereldwijd (groter dan kleppers als Billie Eilish).

Maar daar was ze geboekt voor die plotse doorbraak, serieus verschil natuurlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe
Bij Lollapalooza chicago 2024 (1 tem 4 augustus) had Chappell Roan alhoewel ze toen al enorm groot was in de USA slechts een middenpositie met optreden tussen 17h en 18h. Dus ze lijkt me vrij realistisch in haar onderhandelingen met festivals via haar agent. Ondanks haar mindere spot was haar concert wel het meest bezochte concert ooit op Lollapalooza wereldwijd (groter dan kleppers als Billie Eilish).


Je kan het momentum van haar boeking begin vorig voorjaar niet met nu vergelijken.
 
Ergens ook niet gek. Stel dat hierna opeens alles bij haar flopt, dan is ze financieel in ieder geval binnen.
Zijn natuurlijk ook een hoop bands en artiesten die rustig opbouwen, maar er zullen daar genoeg van zijn die achteraf ook denken, hadden we toen maar alles gepakt wat er te pakken viel (behalve als het succes verder is gegroeid).
Je kent duidelijk haar verhaal niet Ze had als 17jarige in 2015 een groot contract met Atlanta Records afgesloten maar die vonden in 2020 haar song the Pink Pony Club niet goed genoeg. De song flopte na release door Atlanta Records en haar contract werd in 2020 verbroken. Vervolgens ging ze naar een kleiner label waar ze meer vrijheid kreeg. The Pink Pony Club werd in 2023 terug uitgebracht via dat label en werd een grote hit. Volgens mij is ze nu voldoende volwassen en ervaren om rustig uit te bouwen ondanks de gigantische commerciele doorbraak die ze dit jaar kreeg.
 
Je kan het momentum van haar boeking begin vorig voorjaar niet met nu vergelijken.
inderdaad te vergelijken met het Billie Eilish verhaal, geboekt als beloftevolle artieste op een zijpodium maar op moment van optreden een grote ster op Pukkelpop en terecht verplaatst naar de main. Ik hoop nog de trendbreuk mee te maken dat Rock Werchter niet meer bijna uitsluitend mikt op artiesten die ook al in de jaren 90 of 00's op het festival optraden maar meer gedurfd durft te programmeren. Als headliner voor zondag Werchter 2023 had ik op de main liever Rosalia gezien dan de Arctic Monkeys.
 
inderdaad te vergelijken met het Billie Eilish verhaal, geboekt als beloftevolle artieste op een zijpodium maar op moment van optreden een grote ster op Pukkelpop en terecht verplaatst naar de main. Ik hoop nog de trendbreuk mee te maken dat Rock Werchter niet meer bijna uitsluitend mikt op artiesten die ook al in de jaren 90 of 00's op het festival optraden maar meer gedurfd durft te programmeren. Als headliner voor zondag Werchter 2023 had ik op de main liever Rosalia gezien dan de Arctic Monkeys.
zegt ie na een jaar waar Dua Lipa en Maneskin headliners waren
Daarnaast moet je tickets verkopen en dat zal niet lukken met Rosalia als grootste naam
 
Ik heb spontaan angst voor Blink-182. Sinds de reünie zich nog niet voorgesteld op europees vasteland op gebied van festivals.
 
  • Grrr
Waarderingen: PK82
Je kent duidelijk haar verhaal niet Ze had als 17jarige in 2015 een groot contract met Atlanta Records afgesloten maar die vonden in 2020 haar song the Pink Pony Club niet goed genoeg. De song flopte na release door Atlanta Records en haar contract werd in 2020 verbroken. Vervolgens ging ze naar een kleiner label waar ze meer vrijheid kreeg. The Pink Pony Club werd in 2023 terug uitgebracht via dat label en werd een grote hit. Volgens mij is ze nu voldoende volwassen en ervaren om rustig uit te bouwen ondanks de gigantische commerciele doorbraak die ze dit jaar kreeg.
Vind dit dus juist een goed voorbeeld om er nu alles uit te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje
inderdaad te vergelijken met het Billie Eilish verhaal, geboekt als beloftevolle artieste op een zijpodium maar op moment van optreden een grote ster op Pukkelpop en terecht verplaatst naar de main. Ik hoop nog de trendbreuk mee te maken dat Rock Werchter niet meer bijna uitsluitend mikt op artiesten die ook al in de jaren 90 of 00's op het festival optraden maar meer gedurfd durft te programmeren. Als headliner voor zondag Werchter 2023 had ik op de main liever Rosalia gezien dan de Arctic Monkeys.
Het moet nu ook geen Pukkelpop worden natuurlijk.
 

Users who are viewing this thread