Rock Werchter 2025

Dank! Ik zal zeker niet naar Pinkpop gaan.

Als afsluiter van een festival dag op een mainstage heb ik gewoon behoefte aan wat anders dan meneer Cave.

• Leuk
Waarderingen: PK82
Niet iedereen hoeft hier te kwijlen op Nick Cave toch? Iedereen in België die hem wil zien, heeft op TW Classic of vandaag of morgen de kans gehad. Het is niet alsof hij deze tour buiten dat nieuwe album iets heeft veranderd qua setlist, arrangementen of aankleding.

Edit: Hij staat ook niet op Primavera, doet misschien wel helemaal geen festivals.

Niet iedereen hoeft hier te kwijlen op Nick Cave toch? Iedereen in België die hem wil zien, heeft op TW Classic of vandaag of morgen de kans gehad. Het is niet alsof hij deze tour buiten dat nieuwe album iets heeft veranderd qua setlist, arrangementen of aankleding.
Ik maakte maar een grapje op het te moeilijk zijn. Maar een heel nieuw album is natuurlijk wel een verandering

Olivia Rodrigo nog voor festival in Monterrey (Mexico) aangekondigd als absolute headliner, ergens in april. Andere headliners zijn daar Justin Timberlake en Green Day. Opvallend is dat Kings of Leon positie onder Olivia staat (en dus niet per se als grootste moeten staan). Charli XCX staat er nog een positie lager geprogrammeerd daar.

In hoeverre zou Live is Live kans maken, aangezien ze de laatste 2 jaar aan The National en War On Drugs een tijdslot van 2uur gaven.
verwacht dit jaar wederom 1 band die 2uur mag spelen.

Nick Cave past daar, gezien zijn speeltijd tijdens zijn tour goed in
Ik vermoed dat headliners Live is Live midden november worden bekendgemaakt. Die zeer lange optredens moet je ook met een korrel zout nemen. De set van The National dit jaar in Antwerpen was lang maar een half uur korter dan gepland.

Oeeh heel nice om Fall Out Boy voor het eerst op een poster voor 2025 te zien, zou toch perfect passen voor Green Day. Daarvoor nog Biffy Clyro en Weezer en je hebt de perfecte punk-rock dag.
Hebben me heel erg teleurgesteld in Vorst eerder dit jaar, dus mogen van mij wegblijven. Maar zou objectief gezien geen misse boeking zijn. Hopelijk gewoon goed alternatief in de Barn dan 👍

Hoezo is een boeking bij een festival in April in Mexico een zekere boeking voor Rock Werchter in Juli in Belgie/Europa?
Green Day en het hele sterke gerucht Olivia staat er ook op… met ze alle in één vliegtuig naar Europa om de tour voort te zetten 😅

Nice to see a few more names appear on the touring circuit. Happy to see Fall Out Boy, KOL (if they play their old stuff) and The Black Keys

Ik vermoed dat headliners Live is Live midden november worden bekendgemaakt. Die zeer lange optredens moet je ook met een korrel zout nemen. De set van The National dit jaar in Antwerpen was lang maar een half uur korter dan gepland.
Dat half uurtje korter was dan weer een teleurstelling.
maar de boekingen War On Drugs en the National spraken, naar mijn gevoel, een doelgroep aan die zich wel kan vinden in de setting, OV en parking voor de deur en/of overnachten in hotel/Airbnb.

• Leuk
Waarderingen: festibob
Olivia Rodrigo nog voor festival in Monterrey (Mexico) aangekondigd als absolute headliner, ergens in april. Andere headliners zijn daar Justin Timberlake en Green Day. Opvallend is dat Kings of Leon positie onder Olivia staat (en dus niet per se als grootste moeten staan). Charli XCX staat er nog een positie lager geprogrammeerd daar.
Is dat zo opvallend? Op een festival als Rock Werchter zou ik eigenlijk inschatten dat al deze namen op exact dezelfde plek zouden terechtkomen. KOL kan al lang geen spot als absolute headliner meer opeisen op een festival van deze schaal. Charli derdelaatste of kleine sub lijkt mij ook best realistisch.

Hoezo is een boeking bij een festival in April in Mexico een zekere boeking voor Rock Werchter in Juli in Belgie/Europa?
"Lijkt me"
KOL;nieuwe muziek onder de arm wat ook goed ontvangen wordt op de radio.
Een act die graag geboekt wordt dor werchter. Ik zie niet in waarom Herman ze niet zou boeken

Users who are viewing this thread