Rock Werchter 2025

Ja wat is een 'moneygrab' Mij zie je absoluut niet bij de Toppers in concert, vrienden van Amstel Live, of een K3 reunie-concert. Snollebollekes in de Gelredome laat ik ook wel schieten.

Maar als mensen kaarten kopen; nou en. Die hebben er blijkbaar wél trek in.

Als forum hier zijn we echt niet allemaal heilig met onze muziekvoorkeur.
Maar K3 voor festivals? Op de Zwarte Cross zou het een 100% match zijn, en dat meen ik. Op RW niet. Ik kijk uit naar nieuws vanuit Werchter want het forum wordt er niet beter op :LOL:
Het is dat, vraag en aanbod. Als de Talking Heads morgen hun money grab tour zouden aankondigen, ga ik ook wel een kijkje nemen.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en BeWario
Met de hervorming op komst begrijp ik wel dat die drie oude vrouwen nog eens een keer langs de grote kassa willen passeren om hun brugpensioen te kunnen aanvullen, maar wie denkt dat er ook maar iemand die op Werchter zou willen, heeft te lang aan de Northwest Walls vertoefd.

De enige reden dat die ticketverkoop zo hard gaat, is omdat nostalgie momenteel hard gaat bij dertigplussers en een heleboel Lindsay's en Tamara's for old times sake nog eens los willen gaan op de nummers van Parels. Eerst twee dure witte wijn kappen in de lobby van het Sportpaleis om een half uur later te schreeuwen hoe verliefd ze zijn op Leonardo Dicaprio die ironisch genoeg anno 2025 enkel nog interesse heeft in hun dochters.
Dus als het om k3 gaat zijn de fans 30ers lindsay of tamara , 2 dure witte wijn en is het voor het geld.

Maar zeg maar eens tegen jou dat pommelien/rodrigo optreedt voor t geld en er een massa tieners zullen staan, de consumptie een pak lager zal zijn. Dan is het kot te klein. Want dat soort acts staat dan weer gelijk met de goede smaak, vernieuwend en spotify hits.

Denk dat je verbaasd gaat zijn over dat publiek van k3.
Niet dat ik er ooit zou heen gaan. Maar nostalgie verkoopt en smaken verschillen gelukkig. Zonder dat de ene fan meer of minder is dan de andere

Dus als het om k3 gaat zijn de fans 30ers lindsay of tamara , 2 dure witte wijn en is het voor het geld.

Maar zeg maar eens tegen jou dat pommelien/rodrigo optreedt voor t geld en er een massa tieners zullen staan, de consumptie een pak lager zal zijn. Dan is het kot te klein. Want dat soort acts staat dan weer gelijk met de goede smaak, vernieuwend en spotify hits.

Niet dat ik er ooit zou heen gaan. Maar nostalgie verkoopt en smaken verschillen gelukkig. Zonder dat de ene fan meer of minder is dan de andere
Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Twee totaal losstaande dingen bij elkaar pleuren en doen alsof ze iets met elkaar te maken hebben maakt nog niet dat het ook effectief zo is :)

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Even weer een beetje stoken op het forum: Kings of Leon heeft afgezegd voor zaterdag 5 juli voor een Grieks Festival. Zou Herman met de geldbuidel hebben lopen rammelen?

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Me neither. Seems to me that you don't do that to each other as a festival.
I remember when the who were suddenly rumoured for Glasto on the Sunday (to replace Prince I believe) and nobody believed it as they were in France. They then cancelled that.

However…. I don’t see KOL doing that to come sub Sam Fender myself

Ik keek net op youtube naar een deel van het optreden van Olivia Rodrigo op Lollapalooza Chili. Werkelijk NIEMAND in het publiek vooraan staat niet constant met een smartphone te filmen, en bovendien zingen ze niet mee maar roepen en tieren ze mee. Wat een irritant publiek voor een geniale Rodrigo met superband. Hopelijk zijn we toch íets waardiger juli. Zo'n artieste verdient beter.

• Leuk
  • Grrr
Waarderingen: swissepfan en Sisco1481
Ik vrees er dan weer voor haha. Maar goed, er moet ook gegeten worden natuurlijk.
Hun albums uit de jaren 0 zijn toch toppers in het rockgenre (voor mij toch :)). En live superstrak gebracht. Die 'niet-communicatieve houding' zal ik het maar noemen, stoort mij helemaal niet.

Maar goed, ik ga uit van kleinere namen die nog toegevoegd gaan worden.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en phil
Voor Mumford & Sons werden er natuurlijk wel deals gesloten met een ander festival. Nu valt die situatie niet te vergelijken want toen zat RW in een precaire situatie in tegenstelling tot nu.
Nog steeds enorm benieuwd hoe de laatste gaten gevuld worden op verschillende festivals in de periode.

Lijkt me dat de verkoop gewoon tegenviel niet? Sportpaleis bij ons toch ook al eens gecanceld omdat die zo matig verkocht.

Deze band bokst gewoon boven hun gewicht soms.
Zou toch maar bizar zijn. KOL had nog nooit opgetreden in Griekenland. Toch een band met een wereldwijd gewicht (al dan niet geweest)? En zal dus toch de nodige interesse kunnen opwekken?

Je bent aan het zeuren Festirock, laat het los.

Ik keek net op youtube naar een deel van het optreden van Olivia Rodrigo op Lollapalooza Chili. Werkelijk NIEMAND in het publiek vooraan staat niet constant met een smartphone te filmen, en bovendien zingen ze niet mee maar roepen en tieren ze mee. Wat een irritant publiek voor een geniale Rodrigo met superband. Hopelijk zijn we toch íets waardiger juli. Zo'n artieste verdient beter.
Dat meetieren klopt wel, maar lijkt mij meer door de geluidskwaliteit te komen. Doen ze ook wel bij voetbalwedstrijden, dan laten ze het publiek net iets harder horen dan het in werkelijkheid is.
Ik heb dat juist andersom. Als ik bijvoorbeeld de optredens van Snow Patrol van vorig jaar en David Byrne van een paar jaar geleden op Werchter zie op Youtube, mis ik juist het geluid van het publiek terwijl dat in mijn beleving zoveel luider was.
Gewoon dus een afstelling van het geluid.

Users who are viewing this thread