Rock Werchter 2025

Even voor de grap gaan kijken naar de virtuele wachtrij: 21.652 mensen voor zaterdag avond 4 oktober
Om deze grap toch on topic te krijgen, dit zou dus voor sommigen een plek op de affiche mogen krijgen aangezien ze x-aantal sportpaleizen gaan volkrijgen.

Het wordt duidelijk tijd voor de volledige affiche en vooral het tijdschema.
Amen. Of Spotify Likes, nog zo’n gedrocht argument.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Nu alles wel geluisterd. Als de Clashfinder klopt ga ik toch wel hele mooie routes kunnen lopen. Dik gedrukt de absolute must sees! Maar zoals ik normaal op een festival rondloop zou het wel moeten lukken om dit allemaal te zien.
Donderdag: Glintsal, Julia Wolf, Corella, Amyl and the Sniffers, Sigrid, Jacob Collier, London Grammar, Heilung en Linkin Park
Vrijdag: Pvris, Thee Sacred Souls, Backseat Lovers, Wet Leg, Weezer, Arsenal, Lola Young, Caribou, Fat Dog en Green Day
Zaterdag: Jacotene, Almost Monday, Bright Eyes, GoldBand, Elbow, Cymande, Sam Fender
Zondag: Dasha, Remy Bond, Shaboozey, Finneas, Foster the People, Goose, Gracy Abrams, Rufus du Sol en Olivia Rodrigo
Ik ga het pas bekijken als ik het uurschema heb. Leuke route heb jij.

• Leuk
Waarderingen: roluf en swissepfan
Je kunt op dit forum dus letterlijk niks al grappend of tongue in cheeck zeggen, zonder dat er een stelletje PC Principals het letterlijk nemen en zich verongelijkt voelen. 🫣😅

Ik denk dat sommige mensen het gewoon graag knus en gezellig willen hebben op een muziekforum, en niet overal een overdosis aan cynisme en negativiteit bij hoeven te lezen als een soort muziek iemand niet bevalt.

Iedereen mag hun mening geven en dat ook formuleren hoe die dat wel. Gaat ook niemand vertellen dat men dat niet mag doen hier.
Anderzijds mogen mensen die dat soort 'banter' niet leuk vinden ook zeggen. Uiteindelijk hoeft niemand daar ook wat op uit te doen, right?
Als je die mensen vervolgens 'pc principals' gaat noemen, wordt het er ook niet gezelliger van :p Ik zou het gewoon negeren als je hun commentaar niet leuk/terecht vindt. Dan gaat het zo spoedig mogelijk ook weer on-topic

Ik denk dat sommige mensen het gewoon graag knus en gezellig willen hebben op een muziekforum, en niet overal een overdosis aan cynisme en negativiteit bij hoeven te lezen als een soort muziek iemand niet bevalt.

Iedereen mag hun mening geven en dat ook formuleren hoe die dat wel. Gaat ook niemand vertellen dat men dat niet mag doen hier.
Anderzijds mogen mensen die dat soort 'banter' niet leuk vinden ook zeggen. Uiteindelijk hoeft niemand daar ook wat op uit te doen, right?
Als je die mensen vervolgens 'pc principals' gaat noemen, wordt het er ook niet gezelliger van :p Ik zou het gewoon negeren als je hun commentaar niet leuk/terecht vindt. Dan gaat het zo spoedig mogelijk ook weer on-topic
Ja maar een forum dient daar ook voor, ook als je de mening schofferig vind of je niet akkoord gaat, men moet daarom niet noodzakelijk censuren.
Als je groep x maar niks vind is het je recht om dat te zeggen. Hetzelfde als je groep x geweldig vind dan heb je het recht het te zeggen.
De wereld is mometeel niet knus en gezellig, het forum is een afspiegeling van de wereld...

• Leuk
Waarderingen: TreehouseW
Je kunt op dit forum dus letterlijk niks al grappend of tongue in cheeck zeggen, zonder dat er een stelletje PC Principals het letterlijk nemen en zich verongelijkt voelen. 🫣😅
Natuurlijk kan dat wel, dat gebeurt hier dagelijks. Maar dat is volgens mij niet wat je in eerste instantie deed, daarvoor leek het me net even een iets te lange afzeikmonoloog. Maar wellicht zal ik het verkeerd geïnterpreteerd hebben, dus negeer wat ik gezegd heb. Straks kom ik hier over als een ouwe zuurpruim, en dat was nou ook niet de rol die ik mezelf wou opleggen...

De enige reden dat die ticketverkoop zo hard gaat, is omdat nostalgie momenteel hard gaat bij dertigplussers
Hetzelfde gaat wat mij betreft ook op voor iets als X!nk en die stonden dan wél op Rock Werchter.
Leuk voor de kindjes die destijds naar Eurosong for kids keken, maar iemand anders heeft daar echt geen bal aan.

Ik kijk al uit naar Bassie en Adriaan in The Barn die voluit: "ga je mee? ga je mee? Naar het circus, naar het circus" komen zingen op RW 2026!

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: Bwoite en koolket
Ja maar een forum dient daar ook voor, ook als je de mening schofferig vind of je niet akkoord gaat, men moet daarom niet noodzakelijk censuren.
Als je groep x maar niks vind is het je recht om dat te zeggen. Hetzelfde als je groep x geweldig vind dan heb je het recht het te zeggen.
De wereld is mometeel niet knus en gezellig, het forum is een afspiegeling van de wereld...

Ja, ik ben het met je eens. Ik respecteer ook andermans mening, ook al vind ik die kortzichtig of op vooroordelen gebaseerd omdat iemand b.v. een pop artiest is.
Ik vind vooral de discussie over "je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig" altijd zo snel oplaaien. Dat is niet per se het punt wat die mensen proberen te maken als iets zeggen over iemands negatieve mening.

• Leuk
Waarderingen: koolket
... die drie oude vrouwen ... nog eens een keer langs de grote kassa ... brugpensioen ... Lindsay's en Tamara's ... eerst twee dure witte wijn kappen in de lobby ...

Inderdaad, nostalgie verkoopt, maar waarom daar dergelijke uitspraken bij moeten (als het niet gaat om een groep die in de smaak valt), is mij toch een raadsel.
Satire…

• Leuk
Waarderingen: koolket
Als dit het grote nadeel is van dit forum....
Dus morgen 100? Studio 100.. K3 aankondiging voor Werchter?
Is dit voor mij het hoogtepunt, van zeuren over K3 naar zeuren over PC's die nergens tegen kunnen naar Studio 100 complotten in een halve pagina.

• Leuk
Waarderingen: rw253
Hetzelfde gaat wat mij betreft ook op voor iets als X!nk en die stonden dan wél op Rock Werchter.
Leuk voor de kindjes die destijds naar Eurosong for kids keken, maar iemand anders heeft daar echt geen bal aan.

Ik kijk al uit naar Bassie en Adriaan in The Barn die voluit: "ga je mee? ga je mee? Naar het circus, naar het circus" komen zingen op RW 2026!
Maar dat is wel een comeback met een plan achter. De bedoeling was ook om er toen te staan met nieuwe muziek, dat lukte uiteindelijk niet. Maar ondertussen is dat nieuwe album van de mannen er wel degelijk.

Dit is geen snelle (en succesvolle) moneygrab zoals de reünie van K3.

Maar dat is wel een comeback met een plan achter. De bedoeling was ook om er toen te staan met nieuwe muziek, dat lukte uiteindelijk niet. Maar ondertussen is dat nieuwe album van de mannen er wel degelijk.

Alleen hebben ze bij X!nk onderschat hoe groot die nostalgiefactor was. Vorig jaar Lotto geannuleerd vanwege dramatische verkoop, en volgende maand staan ze in een niet uitverkochte AB Box. Nu iedereen eens heeft kunnen meezingen met De Vriendschapsband is de interesse weg.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe en koolket

Met dat laatste ben ik zeker akkoord.
Maar punt blijft wel dat ook zij (Xink) gewoon teren op nostalgie en ergens mikken op jonge dertigers.
Iemand (veel) jonger of ouder heeft hier niks mee. Kan mij ook niet inbeelden dat er veel nieuwe zieltjes gewonnen zijn bij die nieuwe muziek, ook al zijn dat geen kinderliedjes meer.

Maar zo zal elke generatie wel zijn idolen hebben, vermoedelijk?
Ik word wild als The Cardigans of Natalie Imbruglia nog eens ergens opduiken... - terwijl voor iemand die niet in mijn generatie zit, dit gewoon nikszeggende niemandalletjes zijn.

En dit soort zaken neerzetten als een ‘moneygrab’ is ook wel een beetje flauw.
Je kunt met je werk en geld verdienen en het tegelijkertijd leuk vinden om te doen.

• Leuk
Waarderingen: zero

Users who are viewing this thread