Rock Werchter 2025

Fat Dog is meer een feestband. Als ik jou zo in kan schatten is dat inderdaad niet zo je ding
Ja, hangt er een beetje vanaf. The Comet Is Coming is ook zo'n feestband, maar die vind ik echt geweldig. Misschien vind ik de muziek van Fat Dog gewoon een beetje te plat en gimmicky.

Maar na die Barn show terug als vierdelaatste op de main lijkt me een beetje een devaluatie. Denk dat als (voor)laatste in de Barn nog altijd logischer is.
Anderzijds is het ook alweer 9 jaar geleden dat Post-Pop Depression zijn relevantie boostte en hem terugbracht naar de grote festivals. Denk niet dat hij zo kieskeurig gaat doen over die positie.

Ja, maar dat is 2016. Heb het gevoel dat zijn festivalslots tegenwoordig een stuk groter zijn. Op Way Out West staat hij dit jaar bijvoorbeeld nog boven QOTSA, Fontaines enzo.
Heeft die ook iets op tik tok gescoord ofzo dat die zo gegroeid is? Is toch nog steeds dezelfde halfnaakte man als 10 jaar geleden?

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Jeeezus, die donderdag alleen nog maar meer gespekt met Lambrini Girls en English Teacher. Heerlijk, rest van de namen ook gewoon zoals het hoort geprogrammeerd.

Het kleinste podium van Rock Werchter biedt sinds 2018 plaats aan groots muzikaal avontuur. Het is op enkele jaren tijd uitgegroeid tot een publieksfavoriet. De artiesten worden er vanaf hun eerste noot ondergedompeld in de warmste sfeer die vleugels geeft. Onder andere Sam Fender (headliner Rock Werchter 2025), IDLES, Amyl and the Sniffers, Tom Grennan, Wolf Alice, STONE, Mother Mother, Dry Cleaning en High Vis maakten hier in het verleden hun Rock Werchter-debuut.

De Slope line-up telt 24 namen. Van soul en (post)punk naar singer-songwriter en indie rock. Op donderdag 3 juli staan Julia Wolf, Corella, Lambrini Girls, English Teacher, Sextile en Coheed and Cambria op het podium. Vrijdag 4 juli is het de beurt aan The Scratch, GEL, Bad Nerves, Boston Manor, Joey Valence & Brae en Fat Dog. Zaterdag 5 juli ontdek je almost monday, MRCY, Peter Cat Recording Co., Gurriers, NOFUN! en Wisp. Tot slot sluiten Emmy d’Arc, Cliffords, Allie X, Somebody’s Child, Sawyer Hill en Durand Jones & The Indications het festivalweekend af op zondag 6 juli. Het muzikaal avontuur begint op de Slope.

• Leuk
Waarderingen: vanNelle_Monae en ChrisV
De Slope line-up telt 24 namen. Van soul en (post)punk naar singer-songwriter en indie rock. Op donderdag 3 juli staan Julia Wolf, Corella, Lambrini Girls, English Teacher, Sextile en Coheed and Cambria op het podium. Vrijdag 4 juli is het de beurt aan The Scratch, GEL, Bad Nerves, Boston Manor, Joey Valence & Brae en Fat Dog. Zaterdag 5 juli ontdek je almost monday, MRCY, Peter Cat Recording Co., Gurriers, NOFUN! en Wisp. Tot slot sluiten Emmy d’Arc, Cliffords, Allie X, Somebody’s Child, Sawyer Hill en Durand Jones & The Indications het festivalweekend af op zondag 6 juli. Het muzikaal avontuur begint op de Slope.

Heel blij met fat dog, gurriers, boston manor, coheed and cambria, lambrini girls,…
Alle dagen buiten zondag staat de slope vol met dingen die ik heel graag wil zien! Maar de tot nu toe arme zondag wordt niet gespekt met gitaren, toch vreemd!?
Hopelijk zit er na een inluister sessie wat meer in!

Users who are viewing this thread