Rock Werchter 2025

spectrum

Playlistbediener
17 jan 2014
13
17
Pinkpop en graspop vallen samen volgend jaar, en dat weekend zal er ook op Werchter iets gepland staan. Waarschijnlijk een classic of boutique.
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
393
208
'According to the Manchester Evening News, Oasis tickets will be priced at over the £100 mark for their highly-anticipated reunion.'

Wellicht te duur voor Rock Werchter maar perfect voor een standalone concert rond OASIS in Werchter. Prijzen Oasis zullen wat lager zijn dan de plaatsen voor Taylor Swift
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.099
577
1 voordeel van een Classic of Boutique is dat er (vaak) een mooi voorprogramma is de hele dag door.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
178
73
'According to the Manchester Evening News, Oasis tickets will be priced at over the £100 mark for their highly-anticipated reunion.'

Wellicht te duur voor Rock Werchter maar perfect voor een standalone concert rond OASIS in Werchter. Prijzen Oasis zullen wat lager zijn dan de plaatsen voor Taylor

Zou wel echt extreem vet zijn als ze komen. Eerst maar de aankondiging afwachten morgen!
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
393
208
1 voordeel van een Classic of Boutique is dat er (vaak) een mooi voorprogramma is de hele dag door.
Bij zijn laatste 'stand alone' concert in Werchter 2024 had je twee mooie groepen in voorprogramma : Black Box Revelation (vanaf 17h) en Seasick Steve (vanaf 18.30h) met Bruce om 20h (tot 23h). Het jaar voordien musiceerde BRUCE SPRINGSTEEN onder TW Classic met Triggerfinger (vanaf 16h), Jack Johnson en Simply Red. TW Classic is eerder een avondfestival nu dan een da
Meeste mensen komen pas naar het einde van het voorprogramma. Belangrijkste verschil was de prijs die in 2024 een pak hoger was dan in 2023 met name staanplaatsen aan 138 Euro en front field tickets aan meer dan 200 Euro. TW Classic tickets waren rond 120 Euro met een iets beter gestoffeerd voorprogramma.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Oasis dan voor TW Classic?

Al zie ik ze als ze weer samenkomen eerst niet buiten UK touren. Even cashen in Wembley en dan weer solo.
Zouden meer concerten doen in europa, ook glastonbury. Headliner werchterdag zou mooi zijn, hoeft niet persé op classic
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.099
577
Ligt er denk ik ook aan wat ze gaan vragen aan gage als ze in Europa zouden gaan toeren. En of de organisatie die waarschijnlijk hoge prijs zien zitten met het risico dat de broers weer ruzie gaan krijgen. Alhoewel je bij Pearl Jam ook nooit weet of een rapportvergadering van 1 van de kinderen roet in het eten gaat gooien.
 

1979

Playlistbediener
25 jan 2023
46
64
Pearl Jam (Binnenkopper? )
The National (Eindelijk als HL)
Billie Eilish (voor de pop-liefhebbers)
Coldplay (Als extraatje voor de verjaardag editie)

Verder nog graag Nick Cave, Vampire Weekend, Angèle, Sam Fender en Ghost.

Al zou ik een rëunie van R.E.M. of Oasis ook wel een mooi verjaardagscadeautje vinden.
mezelf quoten doe ik niet graag, maar uitzonderingen bevestigen de regel

🙏🙏🙏
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.400
6.083
Natuurlijk wil je Oasis als ze beschikbaar zijn. En in het wereldje weten ze het al langer, blijkbaar is een solotour van Liam gecanceld tijdje terug. Voordeel is dat je een enorme hype gaat krijgen. Contracten zijn ook steviger dan in 2009.
Maar of het iets gaat worden voor op Werchter, dat durf ik niet zeggen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.099
577
Zijn hier nog mensen naar Pukkelpop geweest die Fred Again hebben gezien? Ik ben geweest, maar snap de hele hype van Fred Again niet zo, dus ik ben niet geheel objectief. Maar zou hij, als hij überhaupt toert volgend jaar, nog een optie zijn voor een headlinespot of beter van niet?
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.831
3.157
Zijn hier nog mensen naar Pukkelpop geweest die Fred Again hebben gezien? Ik ben geweest, maar snap de hele hype van Fred Again niet zo, dus ik ben niet geheel objectief. Maar zou hij, als hij überhaupt toert volgend jaar, nog een optie zijn voor een headlinespot of beter van niet?
Ik vind dit een lastige omdat hij voor festivals als Lowlands of Pukkelpop de ideale headliner is met het oog op een groot deel van het publiek. Dat idee heb ik niet per se bij Rock Werchter. Maar hij verschuift wel veel tickets en zet doorgaans een goede show neer, dus het zou kunnen. Ik denk alleen dat volgend jaar toch wat te vroeg (en veel) van het goede is. Maarja, als hij Glasto headlinet kan 'ie net zo goed nog even Werchter meepakken.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.400
6.083
Ik vind dit een lastige omdat hij voor festivals als Lowlands of Pukkelpop de ideale headliner is met het oog op een groot deel van het publiek. Dat idee heb ik niet per se bij Rock Werchter. Maar hij verschuift wel veel tickets en zet doorgaans een goede show neer, dus het zou kunnen. Ik denk alleen dat volgend jaar toch wat te vroeg (en veel) van het goede is. Maarja, als hij Glasto headlinet kan 'ie net zo goed nog even Werchter meepakken.
Wat ook meespeelt. Het is geen glorieuze tour deze keer. Misschien dat hij een zomer wat gas terugneemt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.765
9.713
Wat ook meespeelt. Het is geen glorieuze tour deze keer. Misschien dat hij een zomer wat gas terugneemt.
Hoezo? Toch niet vanuit zijn perspectief denk ik dan.

Veld was op Reading blijkbaar stampvol (veel voller dan bij pakweg Blink 182 naar wat ik lees). Sziget viel tegen qua verkoop, behalve op de dag met Fred Again. Dat hier een paar forumleden het minder vonden, gaat daar toch weinig aan veranderen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.138
6.598
'According to the Manchester Evening News, Oasis tickets will be priced at over the £100 mark for their highly-anticipated reunion.'

Wellicht te duur voor Rock Werchter maar perfect voor een standalone concert rond OASIS in Werchter. Prijzen Oasis zullen wat lager zijn dan de plaatsen voor Taylor Swift
Grappig dat Swift er altijd wel wordt bijgehaald terwijl ik zowel voor Amsterdam als Warschau telkens slechts iets meer dan honderd euro heb neergeteld. Voor een convert van 3,5u... valt dat best wel mee, denk ik dan.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.400
6.083
Hoezo? Toch niet vanuit zijn perspectief denk ik dan.

Veld was op Reading blijkbaar stampvol (veel voller dan bij pakweg Blink 182 naar wat ik lees). Sziget viel tegen qua verkoop, behalve op de dag met Fred Again. Dat hier een paar forumleden het minder vonden, gaat daar toch weinig aan veranderen?
Maar jaar ervoor had ik idee dat socials vol stonden met de Fred Again hype…

Soit, kan ook aan mij liggen. Voor de zomer was ik erg zeker dat hij RW25 zou headlinen, nu niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.138
6.598
Hoezo? Toch niet vanuit zijn perspectief denk ik dan.

Veld was op Reading blijkbaar stampvol (veel voller dan bij pakweg Blink 182 naar wat ik lees). Sziget viel tegen qua verkoop, behalve op de dag met Fred Again. Dat hier een paar forumleden het minder vonden, gaat daar toch weinig aan veranderen?
IJzer smeden wanneer het heet is enzo, sure. Maar heb het gevoel alsof ie al 3, 4 jaar constánt aan het touren is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
276
336
Ik kopieer mezelf maar even uit het tour geruchten topic, aangezien het ook relevant kan zijn voor Werchter:

Deryck Whibley van Sum 41 teaset nu ook een aankondiging op woensdag 28-8, evenals Linkin Park. 1+1=2?

Hoe groot fan ik ook van beide ben, lijkt het me dat Deryck Whibley nooit die plek van Chester in kan vullen. Maar wellicht dat het met een geheel eigen aanpak wat kan worden, ik laat me graag verrassen.

Zou toch een grote naam zijn op het affiche.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
393
208
Hoezo? Toch niet vanuit zijn perspectief denk ik dan.

Veld was op Reading blijkbaar stampvol (veel voller dan bij pakweg Blink 182 naar wat ik lees). Sziget viel tegen qua verkoop, behalve op de dag met Fred Again. Dat hier een paar forumleden het minder vonden, gaat daar toch weinig aan veranderen?

Op BBC zonden ze het concert van Fred Again van zaterdag op Reading uit. Heb het bekeken en vond het uitstekend met een podium tussen het publiek en een traditioneel main podium met sterke visuals. Uiteindelijk is het geen bandje dat draait maar creert hij zelf de muziek samen met het publiek en wordt het intens samen beleefd. Bovendien is het een van de meest sympathieke headliners, zijn t-shirt met het logo van Romance van Fontaines DC dat hij droeg op Reading zegt genoeg.
Dat het zaterdag droog weer was op Reading hielp natuurlijk ivm de stortregens van Pukkelpop bij zijn act.
Overal waar Fred Again deze zomer tourt, heeft hij massa's volk op de been gebracht. Pukkelpop heeft een dag nooit zo snel verkocht als de vrijdag van Fred Again. En in slechts twee dagen werden alle combitickets Pukkelpop verkocht mede dankzij Fred Again, ongezien voor een groot Belgisch festival.
De engelse pers gaf VIJF sterren op vijf voor zijn Reading optreden en gaat ervan uit dat hij nu enkel headline shows en stadiums zal doen.
Als Rock Werchter wilt innoveren in 2025 dan geven ze headline status aan Fred Again, als ze bij het oude playbook willen blijven dan wordt het een streepje pop en wat rock als headliners en geen techno headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit en JP5

JP5

Gouden Tip
30 mei 2023
252
217
Hoezo? Toch niet vanuit zijn perspectief denk ik dan.

Veld was op Reading blijkbaar stampvol (veel voller dan bij pakweg Blink 182 naar wat ik lees). Sziget viel tegen qua verkoop, behalve op de dag met Fred Again. Dat hier een paar forumleden het minder vonden, gaat daar toch weinig aan veranderen?

Ik mag toch hopen dat hij hier wel een beetje meeleest?? Anders zijn die knaken allemaal wel heel makkelijk verdiend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken