Rock Werchter 2025

linkin park heeft ook gewoon geen grote sub nodig om die dag te dragen, het financiële aspect zal hier ook wel meespelen.
Donderdag is zelden uitverkocht.
Pearl Jam had ook gewoon TWOD, Pixies, Beck en meer op dezelfde dag.
Wat langer terug; Kings of Leon , Arcade fire, Imagine Dragons, Chainsmokers(hoogtepunt van hen toen

Ik verwacht daar nog wel 1 grote naam bij hoor

Nu al heel veel lol met het luisteren, zit toevallig veel op de weg vandaag en heb zo alle tijd. Nog niet veel onbekenden van mij waar ik heel erg enthousiast van word maar wel veel artiesten waarvan ik dacht "Ooooh die is van dat nummer"

• Leuk
Waarderingen: MeesPos
Waarom bombarderen we Simple Minds plots tot sub? Bij hun vorige - fantastische - passage in 2012 speelden ze gewoon om 17u30 in de (kleinere) Barn. Het is niet dat zij de laatste 12 jaar veel relevante nieuwe singles hebben, behalve het legacy-gehalte misschien..
Die tijd (toch alweer 13 jaar geleden) waren ze minder populair dan nu. Dat is een soort cyclus waar meerdere grotere bands doorheen gaan. Kijk naar The Cure, begin jaren 2000 waren die ook minder populair en stonden ze bv. op Lokerse Feesten. Dat is nu ondenkbaar. Zelfs AC/DC bijvoorbeeld had een vergelijkbare populariteitsdip eind jaren '90, begin jaren 2000.

Van mij mag Simple Minds ook die rehabilitatie krijgen (zulke band zet je toch niet in de namiddag in The Barn), die teruggewonnen erkenning verdienen ze wel (al gestart met hun twee Sportpaleis-shows de voorbije twee jaar, terwijl ze rond 2012 speelden op Rock Zottegem, Suikerrock en als zaalshow de Lotto Arena deden).

• Leuk
Waarderingen: festirock en dennisf
Die tijd (toch alweer 13 jaar geleden) waren ze minder populair dan nu. Dat is een soort cyclus waar meerdere grotere bands doorheen gaan. Kijk naar The Cure, begin jaren 2000 waren die ook minder populair en stonden ze bv. op Lokerse Feesten. Dat is nu ondenkbaar. Zelfs AC/DC bijvoorbeeld had een vergelijkbare populariteitsdip eind jaren '90, begin jaren 2000.

Van mij mag Simple Minds ook die rehabilitatie krijgen (zulke band zet je toch niet in de namiddag in The Barn), die teruggewonnen erkenning verdienen ze wel (al gestart met hun twee Sportpaleis-shows de voorbije twee jaar, terwijl ze rond 2012 speelden op Rock Zottegem, Suikerrock en als zaalshow de Lotto Arena deden).
Die dip is een beetje tussen niet relevant en nostalgisch in?

• Leuk
Waarderingen: redondo28
Donderdag is zelden uitverkocht.
Pearl Jam had ook gewoon TWOD, Pixies, Beck en meer op dezelfde dag.
Wat langer terug; Kings of Leon , Arcade fire, Imagine Dragons, Chainsmokers(hoogtepunt van hen toen

Ik verwacht daar nog wel 1 grote naam bij hoor
Ik verwacht ook nog wel 1 grote naam en nog 2 wat kleinere op de main.

Spiritbox of Architects lijken mij de voordehandliggende opties aangezien beide afwisselend met Linkin Park toeren.

Verder denk ik eerder richting The Prodigy, Rise against, Bad Omens of Airborne. Allemaal GMM opties, maar RW neemt er altijd wel een paar over. Bad Omens heeft nog iets recht te zetten en de rest zouden gewoon leuke toevoegingen zijn die ook in de buurt zijn begin van de zomer.

Van het hardere genre afgestapt kunnen zeker The Kaiser Chiefs en Flogging Molly van de Pinkpop-Werchter afstand gebruik maken.

• Leuk
Waarderingen: scheep en MadMandra27
My expectation:

Thursday:
Main: LP - Fontaines - ... - ... - Amyl & The Sniffers - While She Sleeps - ...

Friday:
Main: Green Day - ... - Simple Minds - ... - ... - ... - ...
Barn: ... - ... - girl in red - Wet Leg - ... - ...
Club C: ... - ... - Lola Young - ... - ... - ...

Saturday:
Barn: Raye - Elbow - ... - Beth Gibbons - ... - ...
KluB C: Barry Can't Swim - ... - ... - ... - .... - ...

Sunday:
Main: OR - ... - Noah Kahan - ... - ... - ... - ...
KluB C: Rufus Du Sol - Overmono - ... - ... - ... - ...

Fontaines is clearly announced in the press release as the biggest name, followed by Noah Kahan. Then Raye. So I estimated it that way. Just as good is of course Barn and Noah Kahan plays a spot higher. Girl in red and Wet Leg can also perfectly become main stage.

Anyway, I think it's a really good batch. Where I had a solid meh with the first package last year, it's hard not to be enthusiastic about this package. There are already quite a few prominent names that we can look forward to.
Thursday : LP - Fontaines - Biffy Clyro - Architects - Amyl - While she sleeps - ??

Friday : Green Day - Fall Out Boy - Simple Minds - Weezer - Kaiser Chiefs - ?? - Flogging Molly

Saturday : Sam Fender - Kings Of Leon - Raye - ?? - ?? - ?? - ??

Sunday : Olivia Rodrigo - Oscar and the wolf - Noah Kahan - The Black Keys - ?? - ?? - ??

These are my predictions , got any predictions??

Thursday : LP - Fontaines - Biffy Clyro - Architects - Amyl - While she sleeps - ??

Friday : Green Day - Fall Out Boy - Simple Minds - Weezer - Kaiser Chiefs - ?? - Flogging Molly

Saturday : Sam Fender - Kings Of Leon - Raye - ?? - ?? - ?? - ??

Sunday : Olivia Rodrigo - Oscar and the wolf - Noah Kahan - The Black Keys - ?? - ?? - ??

These are my predictions , got any predictions??
Noah zie ik nu wel subben op zondag hoor.

Op zaterdag: misschien nog een Sabrina carpenter tussen Raye en Sam? Die moet nog met een BST aankondiging komen. Zou wat gewicht in de schaal leggen die dag.

• Leuk
Waarderingen: JelleCa
Mooie namen wel.

Ik heb nog altijd het gevoel dat we Charli XCX als sub kunnen krijgen voor Fender. Ale, hoop ik toch. Staat die überhaupt ergens als headliner?

Kijk wel uit naar Beth Gibbons, Wet Leg, Fontaines DC en Raye.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Noah zie ik nu wel subben op zondag hoor.

Op zaterdag: misschien nog een Sabrina carpenter tussen Raye en Sam? Die moet nog met een BST aankondiging komen. Zou wat gewicht in de schaal leggen die dag.
Ik pleit voor meer spreiding. De donderdag is voor mij al prima, ik heb liever dat er za-zo wat Architects -Turnstile achtig bij komt. Sabrina of gelijken zouden dan gerust do-vr erbij mogen om wat te spreiden. ELke dag een mix heb ik liever dan echte themadagen. Als combi-ticket klant dan tenminste. De dagticket mensen zullen er anders over denken ;)

Anders start ik donderdag volle mep, en is het vervolgens heel negatief gezegd; wat uitzitten....

Ik pleit voor meer spreiding. De donderdag is voor mij al prima, ik heb liever dat er za-zo wat Architects -Turnstile achtig bij komt. Sabrina of gelijken zouden dan gerust do-vr erbij mogen om wat te spreiden. ELke dag een mix heb ik liever dan echte themadagen. Als combi-ticket klant dan tenminste. De dagticket mensen zullen er anders over denken ;)

Anders start ik donderdag volle mep, en is het vervolgens heel negatief gezegd; wat uitzitten....
I know, ik ben zelf ook fan van meer spreiding, roep dat hier ook elk jaar. Maar het ziet er wel echt naar uit dat het hier 2 rocky en 2 poppy dagen worden. In grote lijnen dan. En cru gezegd.

Vind ook dat RW meer en meer werkt met zo’n themadagen. Kijk maar naar de rockdagen als donderdag 2024 / vrijdag 2023 en popdagen als donderdag 2023 / zaterdag 2024.

Geef mij maar iets als de laatste zondag: alles door elkaar.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en ChrisV

Users who are viewing this thread