Rock Werchter 2025

Aangezien Electric Callboy op Graspop zo veel volk had en op Pukkelpop blijbkaar vrij weinig volk zal het wel grotendeels afhankelijk zijn van het doelpubliek. Als je die op de dag van Olivia zet kan het veld nog wel eens aardig leeg zijn, maar als je ze op de dag van Linkin Park zet zie ik het veld voor ECB wel afgeladen vol staan.
Mwa, op Pukkelpop stonden ze ook gewoon op de 'rockdag' met QOTSA en The Offspring als headliners, Rise Against, Motionless In White, Ramkot enzo op de andere stages.

Denk dat dit vooral een kwestie van metalfestival vs. een major festival is. Zie ook Parkway Drive op RW. We overschatten metalbands snel al eens op 'breed populaire' festivals. Op Pukkelpop bleek de wei in ieder geval halfleeg te zijn tijdens EC.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Mwa, op Pukkelpop stonden ze ook gewoon op de 'rockdag' met QOTSA en The Offspring als headliners, Rise Against, Motionless In White, Ramkot enzo op de andere stages.

Denk dat dit vooral een kwestie van metalfestival vs. een major festival is. Zie ook Parkway Drive op RW. We overschatten metalbands snel al eens op 'breed populaire' festivals. Op Pukkelpop bleek de wei in ieder geval halfleeg te zijn tijdens EC.
Tja groot verschil qua publiek op Pkp en op RW. Je ziet wel vaker lege velden en tenten bij acts, die op RW veel volk trekken

Ze hadden ook wel de malchance dat ze tijdens Sugababes stonden. Dat trok toch net iets meer aan op een bekaterde zondag voor velen dan Electric Callboy denk ik!

Aantal jaren geleden ook bij Bmth en biffy clyro. Waar ik bij biffy zelfs het idee had dat er nog geen 1000 man stonden te kijken op de main.

Nadeel van Macklemore was dat we hem ook ver buiten het festivalterrein nog konden horen.
Vind zijn hits best leuk, maar dat optreden vonden wij niet best en in de tenten speelden voor ons toen ook niet echt een alternatief.

In Nederland in Gelredome, in Frankrijk in Stade de France.... misschien eindigen ze in België ook wel in een zaal.
RW heeft er wel een aardje van weg dat ze stadion acts op hun festival zetten. Pink en Muse beide in 2019 als meest recente voorbeeld.
Ik dacht dat het KBS niet beschikbaar was komende zomer.

Dan zie ik Koning Boudewijn stadion als enige andere optie lijkt me
Haha, Als Romelu eens luid schreeuwt, begint het stadion al te barsten. Dit is echt niet meer anno 2024.
Laat die paar pipo's daar wat lopen, gooien en springen begin september maar voor rest rest afvoeren die handel.

Users who are viewing this thread