Rock Werchter 2025

Alles is zowat al gezegd. Ik heb echt niets tegen Olivia Rodrigo. En ik snap haar populariteit. Maar dit op Zondag laten headlinen vind ik persoonlijk een gemiste kans. En met mij mijn gehele vriendengroep die als sinds 1995 afreizen naar RW.

Nu snap ik ook dat wij misschien niet meer de doelgroep zijn, en verjonging er gewoon bij hoort, maar voor een jubileum editie is dit gewoon niet handig gedaan. Afsluiter, met zo weinig materiaal onder de arm ook. Het zal vast een goede show zijn, maar ik ga lekker een pint drinken bij de Barn

Allee 1/3, het is al beter geweest.

Benieuwd wat er nog bijkomt, want Fender (vrij saai vorige keer, maar wil ik nog wel een herkansing geven) en Rodrigo (live mss net wat meer pit) wil ik evt nog wel zien, maar zijn wel geen reden om een ticket te kopen.

• Leuk
Waarderingen: Jo &Sky
1 of twee maakt best al wat uit. Die speelt gemiddeld een uur en 45 minuten. Prima tijd voor een headliner.

Komop zeg.
Wat een niveau weer
Way to go maat.

Ja sorry, flauw grapje. Ik kende haar tot voor kort dus echt niet en het inlezen op wikipedia leverde deze info op. Dus gelogen is het niet en ik vind het oprecht wel een bijzonder (deel van een) cv voor een (21-jarige) headliner voor Werchter. Maar dat ze na High School Musical en Disney ook al wat andere dingen heeft gedaan, begrijp ik ook wel.

Ik hoop dat ze het waar gaat maken voor jullie!

• Winning
Waarderingen: Mark's Kal
Veel gezeur en focus op zaken die er niet toe doen vind ik:
- ze sluit zondag af, is ook maar hoe de planning valt hoor… ze zijn al blij dat elke dag een goede headliner heeft
- 50j jubileum. Wat moeten ze doen? 5 miljoen euro geven voor een exclusieve act? Pinkpop hun jubileum was ook niet de grand cru qua editie… herman zal altijd zijn uiterste best doen, eergevoel is zeer belangrijk. Maar bepaalde wetmatigheden kan je niet aan doen…

Voor een 50 jarige editie is het in mijn ogen matig om met Sam Fender en Olivia Rodrigo als headliner aan te komen. Ik snap dat er tijden aan zitten te komen met nieuwe headliners. Maar met een jubileum zou moeten knallen met een affiche. Dat doet het in mijn ogen momenteel (nog) niet.

• Haha
Waarderingen: elo, Timmetje en jimmywe
Dat gezegd zijnde, ze gaan wel een inspanning moeten doen om de weide vol te krijgen. Er gaat geen foo fighters zijn die het weekend kunnen dragen.
Linkin Park op donderdag is wel zekerheidje maar kan impact niet goed inschatten.

Dat gezegd zijnde, ze gaan wel een inspanning moeten doen om de weide vol te krijgen. Er gaat geen foo fighters zijn die het weekend kunnen dragen.
Linkin Park op donderdag is wel zekerheidje maar kan impact niet goed inschatten.
Ik denk dat die impact geen probleem is.
HET momentum nu.

Zoals in 2026 dat eigenlijk Oasis en The Cure al moeten zijn.

Bij Dua Lipa was het de sterkte van de barn op zaterdag (oa the Last Dinner Party, Janelle Monae, Roisin Murphy) met Nothing but Thieves op de main die veel mensen overtuigden om een dagkaartje te kopen.

Bij Dua Lipa was het de sterkte van de barn op zaterdag (oa the Last Dinner Party, Janelle Monae, Roisin Murphy) met Nothing but Thieves op de main die veel mensen overtuigden om een dagkaartje te kopen.
Barn was leeg bij Roisin. Maar die dag was in de breedte verder wel prima.

Users who are viewing this thread