Rock Werchter 2025

Olivia Rodrigo wordt aangekondigd en uur later zijn we hier 8 pagina's verder haha. Niet allemaal teruggelezen maar toch even mijn mening hierover. Voor mij een boeking in de categorie van Dua Lipa dit jaar. Geen artiest waar ik de tickets voor haal maar wel leuk om eens mee te pakken. En ik denk dat deze show me nog een stuk beter zal liggen vanwege de live instrumenten en meer rock vibe. Ik vind het in ieder geval wel leuk om haar beter te leren kennen. Side note is wel dat het voor mij geen gedroomde afsluiter is van het weekend.

Olivia dit jaar in de Ziggo gezien, zeker een leuk optreden. Voor mij (en mijn vader) geen must see, dus mocht er wat anders leuks in een tent staan dan gaat dat het denk ik worden. Voor mij niet echt de ideale afsluiter van het weekend, maar wel een sterke relevante boeking en het zou zeker geen straf zijn mocht ik uiteindelijk toch de hele show zien!

Hoop dat er nog een spannende onverwachte sub/co-head in het vat zit.

Ik moet wel zeggen: balls. Daar waar we, en ik had daar ook wel m'n aandeel, jaren klaagden dat Werchter altijd maar met dezelfde namen afkwam en bleef teren op de populariteit van de gevestigde waarden ligt dat voorlopig, ook vorig jaar, toch wel wat anders. Oké, je bent steeds afhankelijk van wat er tourt, maar op het einde van de rit, maakt de organisatie de keuzes wel zelf.

Met Green Day, Sam Fender en Olivia Rodrigo - en voeg daar naar alle waarschijnlijkheid Linkin Park en Fred Again.. ook wel aan toe, heb je een bovenkant van een affiche die eigenlijk zeer vernieuwend en verfrissend aanvoelt en waarmee ze weer enkele jonge acts pushen naar die headlinerspot. Meer van dat.

Sam Fender en Olivia Rodrigo sluiten dus elk een dag af. Zou Fred Again.. dan na Green Day komen? Ik zie hem er niet staan eerlijk gezegd

Ik heb respect voor die meid. Maar om haar nu al headliner status te geven vind ik wel te snel.
Haar debut is van 2021.. De meid is nu 20/21? Heeft niet eens de kans gehad om langzaam te groeien, de kleinere zaaltjes en leuke namiddag spots te krijgen op kleinere podia. Gelijk een headliner, dan ga je toch ook geen jaren meer mee lijkt mij, als ze al direct op dat formaat zit, heb je echt weinig groeimogelijkheden nog.
Ik gun het haar, maar het gaat te snel...
Maar goed, dat is mijn mening

Voor mij is Rodrigo beetje een "I'm getting too old for this shit" act, maar ach, we zullen wel weer zien.

Vooralsnog voor mij geen reden om kaartje te kopen tot nu toe

Green Day al vaak genoeg gezien en veel te veel heeeey-hooo gedoe iig

• Leuk
Waarderingen: randyrw
Ik heb respect voor die meid. Maar om haar nu al headliner status te geven vind ik wel te snel.
Haar debut is van 2021.. De meid is nu 20/21? Heeft niet eens de kans gehad om langzaam te groeien, de kleinere zaaltjes en leuke namiddag spots te krijgen op kleinere podia. Gelijk een headliner, dan ga je toch ook geen jaren meer mee lijkt mij, als ze al direct op dat formaat zit, heb je echt weinig groeimogelijkheden nog.
Goh ja, ik zou het meer "verdiend" noemen dan als "gegeven". Rodrigo heeft 2 Sportpaleizen uitverkocht dit jaar, kan je moeilijk elders zetten dan headliner. Inderdaad een minder traditioneel parcours dan doorgaans wordt afgelegd door menig artiest, maar kan je verder toch niet veel meer rond doen als organisatie? Ofwel boek je haar nu (als headliner), ofwel ben je mogelijks te laat volgende keer want dan is ze misschien de majors (tijdelijk) ontgroeid.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Timmetje
Topnaam, topheadliner, wat mij betreft live beter dan Billie Eilish, mede dankzij een topband. Dat ze afsluit zal gewoon programmatechnisch niet anders mogelijk geweest zijn.

Als LP ook nog komt hebben ze gewoon een mooi uitgebalanceerde top van de affiche. Neem daar nog een stevige undercard bij en je hebt een top line-up.

De andere kant van het verhaal is dat de kans groot is dat ze na een volgend album de grote arena's zal uitverkopen en dat ze dan net als zeer grote acts als Coldplay eigenlijk geen optie meer is voor het festival. In het verleden was Rock Werchter eigenlijk altijd te laat met het boeken van nieuwe headliners (om nog maar te zwijgen over Pinkpop). Feit is dat Oliva Rodrigo momenteel flink wat momentum heeft en ik verwacht dan ook dat de zondag sneller zal uitverkopen dan de dagen met Green Day en Sam Fender.

Voor mij persoonlijk heeft deze editie van Rock Werchter nu 0/3 raak geschoten met nog de uiterst lastige donderdag (qua reistijd vanuit Overijssel en gewoon moeten werken) open. Dat gezegd hebbende: Oliva Rodrigo vind ik wel vele malen beter te pruimen dan het radiohitjeskanon Dua Lipa, zéker door de liveband die Rodrigo meebrengt. En Sam Fender is ook gewoon een prima artiest, maar qua stijl heb ik bij beiden het gevoel dat ik ze liever in een theater zou zien als ik ze toch zou gaan bekijken.

Net omwille van Sam Fender en Rodrigo biedt dat aan de organisatie ook kansen om als subs, in de tenten iets "oudere" acts te zetten. Ik kan me inderdaad voorstellen dat de U2's en Coldplay van deze wereld nu niet bepaald binnen handbereik lagen en dat uiteraard het gros line-upgewijs die 50e editie niet veel zal verschillen van een 49e. Toch vermoed ik dat hier en daar zo'n legacy-act wel nog kan/zal passeren. Een Robert Plant of Patti Smith in de Barn ofzo. Sting passeerde hier ook al een aantal keren, waarom niet? Als die de Barn groot genoeg vindt, natuurlijk.

Tjah
Het was al duidelijk dat we er niet aan zouden ontsnappen maar dat ze het festival afsluit is wel een beetje een domper.
Hopen op een mooie Barn naam als tegenprestatie.

• Leuk
Waarderingen: randyrw en Jo &Sky
Net omwille van Sam Fender en Rodrigo biedt dat aan de organisatie ook kansen om als subs, in de tenten iets "oudere" acts te zetten. Ik kan me inderdaad voorstellen dat de U2's en Coldplay van deze wereld nu niet bepaald binnen handbereik lagen en dat uiteraard het gros line-upgewijs die 50e editie niet veel zal verschillen van een 49e. Toch vermoed ik dat hier en daar zo'n legacy-act wel nog kan/zal passeren. Een Robert Plant of Patti Smith in de Barn ofzo. Sting passeerde hier ook al een aantal keren, waarom niet? Als die de Barn groot genoeg vindt, natuurlijk.
Ik denk dat je dat ook wel moet doen om de weekendkaarten te verkopen. Dagkaarten zal mits Linkin Park er op donderdag staat alle dagen wel verkopen maar doordat de oude garde het met 2 rockartiesten moet doen waarvan er nog 1 een controversiële (voor de facebookzeurders) nieuwe frontvrouw heeft en weekendkaarten te duur zijn voor de gemiddelde Rodrigo fan, niet dat ze enkel jong publiek heeft, als je ouder bent Good 4 U;), ben ik bang dat die verkoop nog wel eens tegen kan vallen.

Users who are viewing this thread