Rock Werchter 2025

Je kan natuurlijk wel een inspanning doen om een act te overhalen (ik denk spontaan aan U2) maar dat kost je bakken met geld en is sowieso nefast voor je 4 daagse.
Gewoon wat extra merch, misschien een nieuwigheidje op de wei tijdens het festival, een nieuwe branding, dat soort dingen lijkt me meer in lijn der verwachting van het jubileum.
StuBru zal er wel iets mee doen. Misschien mogen we zelfs hopen op een nieuwe documentaire of een geüpdatet boek van Jan Delvaux. Eerder dat soort dingen, ja.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik snap echt niet zo goed waarom mensen meer verwachten van een jubileumeditie. Ze blijven afhankelijk van namen die touren.
Dat is zeker zo!
Maar ik deeeenk dat RW kapitaalkrachtig genoeg is om wat namen te verleiden voor een bijzondere samenwerking. Er zijn elk jaar wel EU-exclusief acts bijvoorbeeld.
Toen Foo Fighters niet kon was Faith No More in een zucht en een scheet geregeld. (natuurlijk; die tourden al, maar Werchter staat niet bekend om half werk, dat is wat ik bedoel) Dan laat je wel je tanden zien + de jarenlange mega-line up en het hypen van de 50-jarige editie helpen niet mee aan het 'met je beide voeten op de grond' blijven staan betreft verwachtingen.

Maar. we hebben idd nog maar 3 namen. nog een heeeeeeeeeele zwik te gaan.

• Leuk
Waarderingen: rw83
Het is ook gewoon funny dat geklaag. Niemand verplicht u om een kaart te kopen. Het is gelijk dat sommigen gedwongen worden om er geld aan uit te geven. In Belgie heb je letterlijk duizend andere festivals om naartoe te gaan die dan wellicht beter bij u passen.
En zoals sommigen hier al hebben gezegd, we zitten nog maar aan drie namen😅
Ik ga elk jaar naar Primavera en dit jaar zijn de headliners ook niet mijn smaak, maar de rest maakt dat wel goed. Dat zal hier ook wel 'gecompenseerd' worden.

Opmerkelijk dat Olivia het festival afsluit en dat er zoveel nadruk ligt op het 50-jarig jubileum. Benieuwd of er dit jaar echt jubileumwaardige headliners zullen zijn.

Inderdaad heel veel kinderachtige reacties op een nieuwe frisse headliner die haar spot duidelijk verdient. Wacht desnoods even af wat er gelijktijdig in een Klub C / Barn speelt.

De enige keer de laatste maanden dat Werchter op hun socials berichtte over hun 50 jarig bestaan was met hun Schuerkalender. En in een klein tekstje op hun website.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Werchter gaat gewoon alles goed maken met de comeback van lokale bands als Metal Molly, Customs, Fleddy Melculy en Raymond van het Groenewoud!

• Leuk
Waarderingen: Neeltje
De jubileum aankondiging zette denk ik veel mensen idd wat op verkeerde been.. En we zijn ook wel verwend, als je twee jaar terug nog de closing dubbel van Arctic Monkeys en QOTSA hebt... Maar goed dat Werchter vernieuwd. In dit undercard zal echt nog veel moois terugkomen..

Qua volgorde had het denk ik ook andere reacties opgeleverd als Linkin Park eerst aangekondigd zou zijn en daarna pas OR

Zouden nu de prijzen voor tickets omhoog gaan? Als ze meer mikken op de jongeren zal de drank/eten verkoop op het festival terrein wel minder worden. Dat zal gecompenseerd moeten worden

Het is ook gewoon funny dat geklaag. Niemand verplicht u om een kaart te kopen. Het is gelijk dat sommigen gedwongen worden om er geld aan uit te geven. In Belgie heb je letterlijk duizend andere festivals om naartoe te gaan die dan wellicht beter bij u passen.
En zoals sommigen hier al hebben gezegd, we zitten nog maar aan drie namen😅
Ik ga elk jaar naar Primavera en dit jaar zijn de headliners ook niet mijn smaak, maar de rest maakt dat wel goed. Dat zal hier ook wel 'gecompenseerd' worden.
Werchter paste altijd goed bij me hoor. En je mag toch zeggen uit persoonlijke smaak dat een rock werchter met headliners Sam Fender, green day, rodrigo me minder liggen dan een editie met bvb nick cave, pearl jam ea. Dus hoop k op een sterke barn en undercard . Aan iets niet goed vinden is niets kinderachtig. Net zo min als rodrigo goed vinden fout zou zijn.

Commercieel gezien zouden ze op donderdag iets classic kunnen zetten. Brengt hun ongetwijfeld ook meer drankinkomsten op dan een avondje rodrigo

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread