Rock Werchter 2025

Ik zal het moeten gaan luisteren, want ik ken niks van haar. Vorig jaar had ik hetzelfde met Dua Lipa en uiteindelijk nog best prima op vermaakt (al kwam dat ook mede door het Nederlands elftal vlak daarvoor).

Echter ben ik toch wel teleurgesteld dat het geen écht grote naam met een grote legacy is, om het weekend mee af te sluiten. Hopelijk staat er een mooi alternatief op de andere stages.

Als Olivia haar albums gereleased had in de 90s, had iedereen het geweldig gevonden in de lijn van Alain Morissette / The Breeders / Kathleen Hanna. Het Disney-argument is zo'n verschrikkelijke rockist take van mensen die pretenderen open-minded te zijn.

Gewoon een nette headliner die zonder moeite de zondag gaat laten uitverkopen.
Je hoorde destijds ook nooit iemand beginnen over het oude werk van Alanis Morissette, aangezien ze daar niks van speelde was dat gewoon niet relevant.

Als alle 3 je niet aanstaat heb je misschien ook wel een iets te lastige muzieksmaak. Denk dat de zondag en vooral de zaterdag nog wel een grote naam nodig hebben, dat zullen ze bij Werchter ook wel weten. We zitten nu op in totaal 6 uur aan muziek van de 50 dus er zal nog genoeg bijkomen.
Het zal sowieso weer een goede editie worden, ben ik zeker van. En ja, ik had liever Olivia op donderdag gehad, maar dat wordt ook sowieso een feest op zondag. Ik hoop wel op grotere namen gedurende de dag zoals vorige editie. Dat was echt top.

Ben vooral benieuwd naar de breedte van de line-up en de namen vanaf 16h op de main, de barn en klub c. Zou mooi zijn als bv oldtimers als Iggy Pop afgewisseld worden met nieuwkomers als Charli xcx, Chappell Roan en Sabrina Carpenter.

Gelukkig kunnen we in 2026 kleppers als The Cure of the Foo Fighters verwachten op Rock Werchter, iedereen weer blij:).

Ben vooral benieuwd naar de breedte van de line-up en de namen vanaf 16h op de main, de barn en klub c. Zou mooi zijn als bv oldtimers als Iggy Pop afgewisseld worden met nieuwkomers als Charli xcx, Chappell Roan en Sabrina Carpenter.

Gelukkig kunnen we in 2026 kleppers als The Cure of the Foo Fighters verwachten op Rock Werchter, iedereen weer blij:).
ZOu iggy pop nog touren? Vorige keer was ik al bang dat die neer ging vallen op dat podium. Zijn stem daarentegen was nog ecvt formidabel.

Vind het alvast wel leuk dat RW eindelijk de schifting tussen oude zeurende boomers vs jongere garde wat durft door te drukken. Reacties op socials duidelijk bewijs van. Meer van dat! 🥰

(Terwijl er natuurlijk voor iedereen nog altijd wat wils zal zijn en eigenlijk niemand heeft te zeuren, maar zeg dat niet tegen de “t is wel ROCK Werchter” mensen hè, dan wordt het misschien beetje minder druk)

Als alle 3 je niet aanstaat heb je misschien ook wel een iets te lastige muzieksmaak. Denk dat de zondag en vooral de zaterdag nog wel een grote naam nodig hebben, dat zullen ze bij Werchter ook wel weten. We zitten nu op in totaal 6 uur aan muziek van de 50 dus er zal nog genoeg bijkomen.
Lastige muzieksmaak? Nee hoor gewoon andere muzieksmaak.

Moet inderdaad nog wat bij op die dagen maar een heel grote naam zou ik toch niet op hopen, dan was die headliner. Eerder een sterke undercard

• Leuk
Waarderingen: Jo &Sky
Ik zal het moeten gaan luisteren, want ik ken niks van haar. Vorig jaar had ik hetzelfde met Dua Lipa en uiteindelijk nog best prima op vermaakt (al kwam dat ook mede door het Nederlands elftal vlak daarvoor).

Echter ben ik toch wel teleurgesteld dat het geen écht grote naam met een grote legacy is, om het weekend mee af te sluiten. Hopelijk staat er een mooi alternatief op de andere stages.
Ik mis ook wel de legacy act nu. Al kun je Green Day daar ook onder scharen gezien hun ellenlange hits-lijst en hun jarenlange bestaan. Maar ik zou een Pearl Jam toch wel zoooooo toejuichen op de donderdag. Al is daar uiteraard niets van bekend (voordat iedereen weer zegt; hallo die touren niet)

Linkin Park op donderdag hoop ik nu nog, dat is eigenlijk DE te boeken acht nu vind ik. Relevant en een heeeeeeeele schare fans.

Ik snap alleen nooit dat 'Boomers en baby's" gedoe . Waarom ben je een zeur als je een Legacy act wilt? En waarom zouden mensen moeten bewijzen dat ze wel muzieksmaak hebben als ze met nieuwe namen komen? Flauw, Flauw, Flauwwwwwwww

Laatst bewerkt:
Am I missing something? I’m sure someone else has mentioned today too but on her release unlike the other 2 it doesn’t say about closing the day, just headlining. That says to me there’s certainly more of a chance of a co-header that day.

Als Olivia haar albums gereleased had in de 90s, had iedereen het geweldig gevonden in de lijn van Alain Morissette / The Breeders / Kathleen Hanna. Het Disney-argument is zo'n verschrikkelijke rockist take van mensen die pretenderen open-minded te zijn.

Gewoon een nette headliner die zonder moeite de zondag gaat laten uitverkopen.
Mwah ik vind wel dat je dan gelijk naar het andere uiterste gaat. Je hoort bij Olivia echt wel bepaalde invloeden die commercieel zijn. Wil niet zeggen dat het per definitie slecht is, maar ik vind de vergelijking die je maakt ook niet helemaal terecht. Verder ben ik sowieso anti (Disney) kinder sterren, maar dat heeft meer met andere zaken te maken dan met de persoon zelf.

Ik hoop dat Rock Werchter in navolging van andere grote festivals naast combi tickets en dagtickets ook tweedaagse tickets aanbiedt met bijvoorbeeld 149 euro voor een dagticket en 240 Euro voor een tweedaags ticket. Zo kunnen de liefhebbers van ruigere headliners donderdag en vrijdag combineren en de anderen zaterdag en zondag.
Gaan we niet doen

Am I missing something? I’m sure someone else has mentioned today too but on her release unlike the other 2 it doesn’t say about closing the day, just headlining. That says to me there’s certainly more of a chance of a co-header that day.
The Dutch page says: “Met haar band sluit Olivia Rodrigo Rock Werchter op zondag 6 juli feestelijk af”.

In English: Olivia Rodrigo and her band make Rock Werchter to a happy end on Sunday 6 July.

• Leuk
Waarderingen: Sisco1481

Users who are viewing this thread