Rock Werchter 2025

Als zondag War on Drugs coheadt met Olivia Rodrigo en Charli cxc en Chappell Roan in de barn of de main optreden naast the Editors dan is de zondag best een mooie dag. Gewoon nog even wachten op meer namen.

Am I missing something? I’m sure someone else has mentioned today too but on her release unlike the other 2 it doesn’t say about closing the day, just headlining. That says to me there’s certainly more of a chance of a co-header that day.
In de nederlandse tekst staat wel degelijk dat ze afsluit.

• Leuk
Waarderingen: Sisco1481
Op zich niets mis met Olivia Rodrigo, maar ze hadden beter gewoon niets gezegd over "50 jaar Werchter" als ze niet van plan waren om met iets speciaals uit te pakken. De teleurgestelde reacties hebben ze nu voor een deel zelf uitgelokt (alhoewel er altijd zure reacties gaan zijn bij dit soort namen denk ik) door de belachelijk hoge verwachtingen van het gemiddeld Werchter publiek nog hoger te maken door over een jubileumeditie te spreken

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Jo &Sky
Am I missing something? I’m sure someone else has mentioned today too but on her release unlike the other 2 it doesn’t say about closing the day, just headlining. That says to me there’s certainly more of a chance of a co-header that day.
As said above, in the message of RW in Dutch it says Rodrigo will close the festival

De telleurstelling bij de mensen is toch wel te begrijpen zeker? 50ste editie dan verwacht je toch net iets meer. Niet dat Olivia Rodrigo daar haar plek niet heeft in tegendeel. Vooraf had ik verwacht op zaterdag de main popact zoals de voorbije jaren prima. Nu heb je zaterdag avond al een semi rock headliner. Ik vind Sam Fender zeker niet slecht maar het blijft een gok als headliner. Zondag is de grote afsluiter dan een pop artiest ja dan begrijp ik de telleurstelling wel ook bij mezelf. Zaterdag en zondag zullen serieuze sterke namen nog bij moeten krijgen of het zal mss wel eens een jaartje overslaan zijn.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
De telleurstelling bij de mensen is toch wel te begrijpen zeker? 50ste editie dan verwacht je toch net iets meer. Niet dat Olivia Rodrigo daar haar plek niet heeft in tegendeel. Vooraf had ik verwacht op zaterdag de main popact zoals de voorbije jaren prima. Nu heb je zaterdag avond al een semi rock headliner. Ik vind Sam Fender zeker niet slecht maar het blijft een gok als headliner. Zondag is de grote afsluiter dan een pop artiest ja dan begrijp ik de telleurstelling wel ook bij mezelf. Zaterdag en zondag zullen serieuze sterke namen nog bij moeten krijgen of het zal mss wel eens een jaartje overslaan zijn.
Voila dat bedoelde ik dus. Het is niet dat Olivia het niet verdient of niet goed is. Het is vooral wat Blaugrana hier zegt, door en de gok van Sam Fender (en ja, ik vind die ook goed) en olivia als afsluiter dat heel veel mensen zoiets hebben van 'euhm wat?'. Plus de aankondiging van 50 jaar jubileumeditie en dan geld eruit kloppen door oa een kalender te maken is nog eens een factor die tot de teleurstelling bijdraagt.

Daarmee zeg ik niet dat dit slechte namen zijn, nog maar eens zeggen om duidelijk te zijn. De dagen zullen ze inderdaad weer goed vullen denk ik.

• Leuk
Waarderingen: randyrw
Toch nog goed nieuws voor de vele rouwende Rock Werchter fans:
Robbie Williams komt wellicht niet naar Werchter:
zijn tour is van 9 juli tot 20 september in grote voetbalstadia dus wellicht geen festivals. Eerste vier locaties zijn bekend maar er volgt meer.

Toch nog goed nieuws voor de vele rouwende Rock Werchter fans:
Robbie Williams komt wellicht niet naar Werchter:
zijn tour is van 9 juli tot 20 september in grote voetbalstadia dus wellicht geen festivals. Eerste vier locaties zijn bekend maar er volgt meer.
De data die op dit moment bekend zijn gemaakt zijn vanaf 9 juli en er volgt meer. Dus dit sluit helemaal niks uit - kan goed zijn dat er data voor 9 juli bijkomen.

Ik snap echt niet zo goed waarom mensen meer verwachten van een jubileumeditie. Ze blijven afhankelijk van namen die touren.
Je kan natuurlijk wel een inspanning doen om een act te overhalen (ik denk spontaan aan U2) maar dat kost je bakken met geld en is sowieso nefast voor je 4 daagse.
Gewoon wat extra merch, misschien een nieuwigheidje op de wei tijdens het festival, een nieuwe branding, dat soort dingen lijkt me meer in lijn der verwachting van het jubileum.

Ik begrijp niet waarom het houden van stevige muziek of poppy muziek hier wordt onderscheiden als het verschil tussen oud of jong. Oké, ik ben oud en ik houd van stevige muziek. Maar die wordt ook genoeg gemaakt door jonge bands, genoeg te vinden. Een Olivia Rodrigo vind ik ook echt niet te vergelijken met Billie Eilish. Die laatste had prima als afsluiter kunnen fungeren qua niveau van muziek.

• Leuk
Waarderingen: randyrw
Ik begrijp niet waarom het houden van stevige muziek of poppy muziek hier wordt onderscheiden als het verschil tussen oud of jong. Oké, ik ben oud en ik houd van stevige muziek. Maar die wordt ook genoeg gemaakt door jonge bands, genoeg te vinden. Een Olivia Rodrigo vind ik ook echt niet te vergelijken met Billie Eilish. Die laatste had prima als afsluiter kunnen fungeren qua niveau van muziek.
Rodrigo zet live écht betere shows neer dan Eilish. Helemaal met die fantastische liveband van haar.

Inderdaad als je als organisatie zelf communiceert over een jubileumeditie verwacht je toch iets . Benieuwd wat die donderdag brengt. Sam fender - Rodrigo had een mooie combi geweest op zaterdag bvb

• Haha
Waarderingen: jimmywe

Users who are viewing this thread