Rock Werchter 2025

In aanloop van 2024 toen ome Lenny bekend gemaakt werd, werd ook gesteld dat er in 24 een beperkt aanbod was. Enkele maanden later werd er geroepen in 25 is er een enorm aanbod.
Ondertussen, desondanks balletjes en lijstjes met bands die op tour zouden trekken, laten de grote festivals toch merken dat het niet meteen zo is.
De boosdoener is bekend: dynamic pricing waarbij een bekende headliner met een eigen show en productie veel meer kan verdienen dan met een festivaltour. Metallica, Coldplay, Rammstein en co die vroeger Werchter platspeelden ga je niet snel terugzien. Gewoon dynamic pricing verbieden want dit geeft teveel ruimte voor manipulatie. Zou me niet verwonderen dat Linkin Park buiten een paar grote festivals in de zomer enkel maar losse concerten doet in Europa.

Ik hoop dan weer dat Blink 182 en Oscar als headliners niet het hoogst mogelijke is.

Ik zie Rodrigo trouwens niet voor Sam spelen.

De boosdoener is bekend: dynamic pricing waarbij een bekende headliner met een eigen show en productie veel meer kan verdienen dan met een festivaltour. Metallica, Coldplay, Rammstein en co die vroeger Werchter platspeelden ga je niet snel terugzien. Gewoon dynamic pricing verbieden want dit geeft teveel ruimte voor manipulatie. Zou me niet verwonderen dat Linkin Park buiten een paar grote festivals in de zomer enkel maar losse concerten doet in Europa.
Staat er los van.
Coldplay zou heel graag terug festivals doen, maar weten dat dit onmogelijk is.
Rammstein is van management verander net omdat ze stadions wilden doen na jaren vast te zitten aan festivals.
Metallica gaat er 1 van de komende jaren nog eens staan.

Ik durf daar niet op te hopen. Veel te mooi om waar te zijn. :D
Ik zal even duiden.
OATW: publiekslieveling, nieuw album.
Billie: tour zonder België, misschien een Pinkje/Museje zoals in 19.
Blink: nog geen europese mainland festivals sinds de reünie, kan een ontbrekende zijn op de RaR affiche.
LP en Olivia: de gekende geruchten.
KOL: volledig uit de lucht gegrepen.

• Leuk
Waarderingen: Fonske122
Ach die headliners maken toch ook niet zoveel uit. De beste concerten van Werchter zitten altijd ergens verstopt in de middag of vooravond, meestal in een tent.

Hopelijk is Sam niet zo duur, en komt er een sterke line up in de breedte. Dat is toch veel belangrijker.

Staat er los van.
Coldplay zou heel graag terug festivals doen, maar weten dat dit onmogelijk is.
Rammstein is van management verander net omdat ze stadions wilden doen na jaren vast te zitten aan festivals.
Metallica gaat er 1 van de komende jaren nog eens staan.
Dan zouden die perfect toch eens op TWC of Boutique kunnen staan? (Coldplay)

En ergens toch ook jammer dat grote acts als Coldplay ACDC Rolling Stones U2 niet meer aan festivals doen. Al snap ik het wel.....

Ik zal even duiden.
OATW: publiekslieveling, nieuw album.
Billie: tour zonder België, misschien een Pinkje/Museje zoals in 19.
Blink: nog geen europese mainland festivals sinds de reünie, kan een ontbrekende zijn op de RaR affiche.
LP en Olivia: de gekende geruchten.
KOL: volledig uit de lucht gegrepen.
Ja, dat zal ik niet tegenspreken. Maar dat zou betekenen dat er heel veel balletjes toch in de lucht blijven. Terwijl Sam als afsluiter op zaterdag me doet besluiten dat het toch niet zo rooskleurig is.

OATW staat er zeker. En dan verder nog wel enkele van die reeks, maar ik zie er toch drietal niet van op Werchter eindigen. Als het toch zo is, dan mag je deze post met plezier bovenhalen. Ik offer me graag op dan.

Weinig flitsends op Roskilde's eerste worp. Ik wordt er niet echt warm of koud van, we gaan het meemaken

Ik had voor zaterdag op Eilisch, Rodrigo of in het slechtste geval op Linkin Park gerekend, maar het is dus Fender geworden. Kan de organisatie van Rock Werchter me tóch nog één jaar naar de weide slepen? Of verprutsen ze het nog op donderdag en zondag? Ik vind het spannend en amusant! :) :cool:
Volhouden, Shuliv. Voor oudjes als wij is zeker nog plaats en er komen zeker nog interessante artiesten aan. En zoniet, dan is er tijd voor Karmeliet in de special beers :)

• Leuk
Waarderingen: DirkG
Mooie gedurfde headliner eentje waar ik zeer naar uit kijk! Dat worden 2 dagkaarten voor de vrijdag en zaterdag.

Weet iemand van jullie of het mogelijk is om een camping kaart ( C3 ) te kopen. En donderdag avond met 2 personen naar Werchter af te zakken. Waar op zaterdag 1 persoon naar huis gaat en de volgende persoon zaterdag ochtend komt tot zondag?

• Leuk
Waarderingen: Shuliv
Uit de Live Nation Weekly mail:

Green Day is headliner op vrijdag 4 juli, Sam Fender de topact op zaterdag 5 juli.

Lijkt net of ze bij Fender bewust het woord headliner omzeilen. Niet dat het verrassend is als het een co-headline constructie blijkt te worden, maar vond het toch opvallend.

Users who are viewing this thread