Totaal niet nee. Ik ben ook niet de grootste fan van Billie live maar ze zet gewoon een goeie liveshow neer.
Ze zet een show neer, geen live-show.
Een live optreden is waar alle muziek live wordt gespeeld (en gezongen) en waar de ruimte is voor muzikale vrijheid.
Het ding is: de muziek van Eilish zou perfect live kunnen gespeeld worden en je zou het echt kunnen upliften naar een hoog niveau door hier en daar ook eens wat andere arrangementen te voorzien.
Maar de fans liggen daar duidelijk niet wakker van - zie discussie van een paar dagen geleden over fanatieke fans- ; het enige wat voor hen telt is dat hun idool op dat podium staat waarmee ze zich kunnen vereenzelvigen.
Wat er muzikaal gebracht wordt, lijkt voor die fans gewoon bijzaak.
Dus waarom zou je als artiest moeite doen om een volledige live band op te trommelen, te repeteren, etc..., als je je nummers kan brengen zoals op plaat, in dezelfde versies en gewoon meezingend met de tape.
Voor de "Vlaamsche" artiesten noemen ze dat een 'live on tape'-optreden.
In het geval van de grote artiesten zoals Eilish zou ik het een 'veredeld live on tape' optreden noemen.
Ik baseer me wel enkel toen ik ze zag, met één extra persoon op podium - niet met die extra muzikanten die hierboven genoemd worden.