Rock Werchter 2025

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.898
1.108
Er staat een muzikant (Finneas, soms meer) en ze zingt live.
Inderdaad, er staat 1 muzikant, daarmee is alles gezegd. En dat is al 1 meer dan sommige andere acts.

Meerdere livemuzikanten afgaande op de Hit Me Hard and Soft tour.
Dat zou een positieve evolutie zijn, op voorwaarde dat die muzikanten dan ook effectief nog live spelen (en niet zoals bij Stromae faken dat ze live spelen).
 
  • Leuk
Waarderingen: redondo28

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.718
7.686
Inderdaad, er staat 1 muzikant, daarmee is alles gezegd. En dat is al 1 meer dan sommige andere acts.


Dat zou een positieve evolutie zijn, op voorwaarde dat die muzikanten dan ook effectief nog live spelen (en niet zoals bij Stromae faken dat ze live spelen).
Stromae zingt ook live, dus ook daar heb je dat live aspect.

Zolang ze maar live zingen!
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.718
2.362
Én Green Day én Linkin Park lijkt me wat te veel van het goede toch (beide nillies bands met een vergelijkbare fanbase)? Pak dat ze met LP een metaldag inkaderen, op zaterdag Billie met meer popnamen dan blijven de moeilijke donderdag en zondag nog over. In beide constructies lijkt me dat GD steevast in een co-headline structuur zou terecht komen. En indien zo, volstaat dat wel? Grootste geruchten die hier de ronde doen zijn Fred Again.., Nick Cave, Oscar & The Wolf en Olivia Rodrigo.. Lijken me behalve OR niet echt dé namen waarmee je GD zou kunnen pairen.
Tgoh pairen. De geschiedenis leert ons dat dat vaker uitzondering dan regel is.
 

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
567
530
Is Alanis sub-materiaal? Wat mij betreft wel, maar komt eerder door mijn muziekliefde voor haar dan door haar relevantie vandaag de dag nog vrees ik...
Alt-J was sub, zo ook khruangbin, greta v Fleet, Liam gallagher, oscar & The Wolf, editors, bastille.

Oke sommige op dat moment relevanter dan Alanis. Maar qua legacy vind ik haar echt sterk. Die vrouw heeft echt een hele kast aan hits en is goed voor een breed publiek.
Ik zie ze niet snel als sub staan, maar ik zal het zeker waarderen .

Haar tourschema maakt het wel lastig om nog te passen , helaas.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.777
9.162
Fixed it for you

Ja, komt op hetzelfde neer. Wat klein (en ook mooi uiteraard) spul nog verspreid door het weekend erbij, prima. Maar de grote namen in eerste instantie maar eens naar Graspop laten komen! Korn op Werchter vind ik ook prima trouwens hoor, is niet mijn soort headliner, maar betwijfel of Graspop er nog genoeg over gaat houden op die manier...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.541
4.888
Vorige keer stond Netsky na Green Day als dansafsluiter. Dan zie ik in 2025 zo Oscar met z’n wolf komen voor die positie.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.898
1.108
Totaal niet nee. Ik ben ook niet de grootste fan van Billie live maar ze zet gewoon een goeie liveshow neer.
Ze zet een show neer, geen live-show.

Een live optreden is waar alle muziek live wordt gespeeld (en gezongen) en waar de ruimte is voor muzikale vrijheid.

Het ding is: de muziek van Eilish zou perfect live kunnen gespeeld worden en je zou het echt kunnen upliften naar een hoog niveau door hier en daar ook eens wat andere arrangementen te voorzien.

Maar de fans liggen daar duidelijk niet wakker van - zie discussie van een paar dagen geleden over fanatieke fans- ; het enige wat voor hen telt is dat hun idool op dat podium staat waarmee ze zich kunnen vereenzelvigen.
Wat er muzikaal gebracht wordt, lijkt voor die fans gewoon bijzaak.

Dus waarom zou je als artiest moeite doen om een volledige live band op te trommelen, te repeteren, etc..., als je je nummers kan brengen zoals op plaat, in dezelfde versies en gewoon meezingend met de tape.

Voor de "Vlaamsche" artiesten noemen ze dat een 'live on tape'-optreden.

In het geval van de grote artiesten zoals Eilish zou ik het een 'veredeld live on tape' optreden noemen.

Ik baseer me wel enkel toen ik ze zag, met één extra persoon op podium - niet met die extra muzikanten die hierboven genoemd worden.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.718
7.686
Het ding is: de muziek van Eilish zou perfect live kunnen gespeeld worden en je zou het echt kunnen upliften naar een hoog niveau door hier en daar ook eens wat andere arrangementen te voorzien.
Ja, helemaal eens hoor. Wat ik al zei, ik vond het live ook niet fantastisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.898
1.108
Voor mij mag Alanis Morrisette juist voor haar spelen als subheadliner . Alanis heeft nog plaats tussen 5 en 9 juli bv 7 juli.
Oke sommige op dat moment relevanter dan Alanis. Maar qua legacy vind ik haar echt sterk. Die vrouw heeft echt een hele kast aan hits en is goed voor een breed publiek.
Ik zie ze niet snel als sub staan, maar ik zal het zeker waarderen .
Alanis kan je op heel wat festivals kwijt, gaande van Rock Werchter, TW Classic, Lokerse Feesten tot Crammerock (hopelijk niet op Cactus).

Heb wel de indruk dat ze in Nederland nog veel groter is dan hier. Ik zie haar in België echt geen equivalent Ziggo Dome vullen.

Als ik mij niet vergis heeft ze bij haar vorige doortocht in Nederland, gewoon België ook overgeslagen.

Toen ik ze zag op Suikerrock, stond het plein ook niet echt vol - zoiets zal misschien ook wel meespelen in toekomstige tours.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.310
6.812
Tgoh pairen. De geschiedenis leert ons dat dat vaker uitzondering dan regel is.
Laatste jaren denkt men toch eerder in thema/genre/fanbases hoor - toch mbt hoofdpodium. Maar klopt hoor.

Over Lana gesproken: haar show op Primavera was overigens fantastisch. Kzie dat wel werken - ookal heeft ze de reputatie van niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken