Rock Werchter 2025

Even klaar nu met de weersverwachting, lijstjes en andere onzin en tijd voor een belangrijke vraag: wanneer word er nou eens Guinness geschonken op RW?
Daar had ik bij the rumjacks, Flogging en Dropkick vorige edities wel behoefte aan. Gelukkig zelf wat meegenomen.

• Leuk
Waarderingen: urntomke
Maar trouwens inmiddels pagina 1100. Dat record van Graspop 2023 met 1174 pagina's moeten we toch wel kunnen halen? Gewoon net als dit bericht een hoop onzinberichten plaatsen. Nog 30 pagina's doorgaan over het weer en we zijn al een stuk op weg!
Zijn alle berichten niet onzin-berichten? Behalve die ene over die gek die hellotempestroad.com had geclaimd

- Het is voor mij normaal 2u rijden. Hoeveel tijd moet ik er donderdag bijtellen omwille van files, en hoever is parking Hive tot aan het terrein?
Zelfde vraag van mij. Gaan zondagavond terug met vrienden die een zondagkaartje hebben (zelf weekend). Ik heb zelf gerekend op een uur extra voor de zekerheid, zeker op donderdag lijkt me dat niet overbodig. Ik sta er zo in dat ik liever te vroeg dan te laat aanwezig ben om niks te missen. Festivalterrein gaat om 12 uur open en je vermaakt je echt wel als je eerder aankomt.
Stel je staat achteraan op The Hive parking is het lopend naar de ingang ongeveer een half uurtje geloof ik.

Nu St Vincent op de BBC. Het moet toch een keertje lukken dat zij op Rock Werchter staat?
Vorig jaar was St Vincent in de Roma voor mij het allerbeste concert dit jaar. Op 15 juli staat ze terug op Gent Jazz met oa Anna Calvi en Mount Kimbie. Haar live zien is echt een ervaring op zich!

Werchter mist toch kansen om veelzijdige artiesten als Billie Eilish, St Vincent en Charli xcx te laten optreden. Bij andere Live Nation festivals speelt St Vincent wel dit jaar bv NOS Alive.

• Haha
Waarderingen: jimmywe
Werchter mist toch kansen om veelzijdige artiesten als Billie Eilish, St Vincent en Charli xcx te laten optreden. Bij andere Live Nation festivals speelt St Vincent wel dit jaar bv NOS Alive.
1) Wat St Vincent in andere landen doet is hier weinig relevant. In België heeft Greenhouse een eigen festival waar ze bovendien headliner mag zijn. Dat maakt het een pak moeilijker om haar te overtuigen. Zie ook The National en Live Is Live.
2) Geen idee waarom je Billie Eilish en Charli hierbij betrekt. Billie Eilish doet helemaal geen festivals en Charli was oorspronkelijk gewoon niet beschikbaar dat weekend.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Toch nog een vraag waar ik vorig jaar niet uitkwam. Wat zijn de tijden dat je kan douchen op The Hive?
Het leek mij best wel logisch dat die de hele nacht open zijn, maar dat was niet zo. Sta dit jaar op MySpace, dus ben daar vooral benieuwd naar, al denk ik dat dat hetzelfde is.

Voor weersverwachtingen kan ik de bevindingen van Weerman Ruben altijd wel aanbevelen. Vooral voor festivals als RW, PKP en GMM. Het is een enorme narcist, maar daardoor wel zeer kundig en nauwkeurig.

'Nieuwe temperatuurpluim bevestigt: Dinsdag en woensdag meer dan 35°C, zoals overigens vorige dinsdag al kon worden afgeleid uit de pluimverwachtingen.
Donderdag wordt het serieus koeler, al ziet de terugval er dramatischer uit dan het is. Want 25°C moet haalbaar blijven tijdens de Rock Werchter 4-daagse.

https://www.rubenweytjens.be/pluimverwachtingen '

1000028530.jpg

• Leuk
Waarderingen: Vicarious
Iedere keer als ik in mijn weer app kijk veranderd het beeld. Vanochtend nog veel meer regen.
Hopelijk valt het mee tijdens het tent opzetten op donderdag.

image0.jpeg

Toch nog een vraag waar ik vorig jaar niet uitkwam. Wat zijn de tijden dat je kan douchen op The Hive?
Het leek mij best wel logisch dat die de hele nacht open zijn, maar dat was niet zo. Sta dit jaar op MySpace, dus ben daar vooral benieuwd naar, al denk ik dat dat hetzelfde is.
8u-16 en 22u-02u, niet elke zone, maar zorgen voor een basis service

1) Wat St Vincent in andere landen doet is hier weinig relevant. In België heeft Greenhouse een eigen festival waar ze bovendien headliner mag zijn. Dat maakt het een pak moeilijker om haar te overtuigen. Zie ook The National en Live Is Live.
2) Geen idee waarom je Billie Eilish en Charli hierbij betrekt. Billie Eilish doet helemaal geen festivals en Charli was oorspronkelijk gewoon niet beschikbaar dat weekend.
Ehm Billie heeft al twee keer op Pukkelpop gestaan? Ik heb er vertrouwen in dat ze ooit nog wel in Werchter beland.

Laatst bewerkt:
Billie Eilish heeft toch al twee keer op Pukkelpop gestaan. In 2019 en 2023. Charli XCX speelde in 2024 oa in Roskilde en Open'er en op woensdag 2 juli terug op de orange stage van Roskilde, een festival in dezelfde week van RW.
Wie weet verrast RW in 2026 met Billie Eilish en Charli XCX als headliners.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Olivia Rodrigo gaat een knalshow worden in RW. Starten met haar sterkste hits in Glastonbury en dan nog het momentum kunnen houden. Ik betwijfel echter of bij RW Robert Smith (The Cure) net als in Glastonbury hits van the Cure gaat meezingen (Friday i'm in love, Just like Heaven) met Olivia.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en Casper1995

Users who are viewing this thread