Rock Werchter 2025

Na Glastonbury deed Lewis Capaldi net ook een verrassingsoptreden in het Zwitserse OpenAir St Gallen, een optreden dat hij twee jaar terug noodgedwongen moest annuleren.

Fossiele mag je vervangen door bewezen.

Bewezen fossiele legendes. ☺️

Ik bedoel er allesbehalve iets negatiefs mee. Ze had ook weer met een Ed Sheeran aan kunnen komen zetten, of een Harry Styles. Twee ook redelijk bewezen legendes en makkelijke keuzes om haar jonge fans wild mee te maken. In plaats daarvan nodigt ze een veel minder voor de hand liggende Robert Smith uit, en laatst ook al David Byrne. Prachtig dat ze zo haar respect voor de wat meer fossiele muziekgeschiedenis toont, en een groot deel van haar publiek met wat nieuws kennis laat maken.

Bewezen fossiele legendes. ☺️

Ik bedoel er allesbehalve iets negatiefs mee. Ze had ook weer met een Ed Sheeran aan kunnen komen zetten, of een Harry Styles. Twee ook redelijk bewezen legendes en makkelijke keuzes om haar jonge fans wild mee te maken. In plaats daarvan nodigt ze een veel minder voor de hand liggende Robert Smith uit, en laatst ook al David Byrne. Prachtig dat ze zo haar respect voor de wat meer fossiele muziekgeschiedenis toont, en een groot deel van haar publiek met wat nieuws kennis laat maken.
Fossiel komt toch wat denigrerend over. Vergelijkbaar als ik een 20'er op dit forum onervaren/puberaal zou noemen.
Ik vind het juist voor de hand liggend dat ze muzikale grootheden uit het verleden eert en haar fans hier kennis mee laat maken. Die moderne grootheden kennen de fans al, dus daar valt niks te ontdekken.

Na Glastonbury deed Lewis Capaldi net ook een verrassingsoptreden in het Zwitserse OpenAir St Gallen, een optreden dat hij twee jaar terug noodgedwongen moest annuleren.
Mannekes lief, dit is totaal niet relevant voor dit topic...

• Haha
Waarderingen: yannickd
Fossiel komt toch wat denigrerend over. Vergelijkbaar als ik een 20'er op dit forum onervaren/puberaal zou noemen.

Tja, prima, dan kun je overal wel over vallen. In de context van mijn bericht is het volgens mij allesbehalve denigrerend. Ik gebruik het om uit te vergroten dat ik het een stoere keus vind om niet te kiezen voor wat de platenmaatschappij wellicht adviseerde.

vijf sterren van the Guardian voor het optreden van Olivia.
Ze stónd er. Dat was duidelijk. En niet met een uitgeschreven en 1000 keer gerepeteerde A tot Z show met veel toeters en bellen waarin amper gezongen.wordt (ik viseer niemand), maar met een spontaan concert waarin de (beperkte) valse noten m'n hart een sprongetje deden maken. Haar micro stond doorlopend open. Het punt is: ik geloofde haar. Ze neemt zichzelf ook niet overdreven serieus en haar jonge fans staan geen gans concert te janken maar staan zich te amuseren, met af en toe een ernstiger moment. Rodrigo is één van de weinige moderne popartiesten die me kan bekoren.

Ehm Billie heeft al twee keer op Pukkelpop gestaan? Ik heb er vertrouwen dat ze ooit nog wel in Werchter beland.

Billie Eilish heeft toch al twee keer op Pukkelpop gestaan. In 2019 en 2023. Charli XCX speelde in 2024 oa in Roskilde en Open'er en op woensdag 2 juli terug op de orange stage van Roskilde, een festival in dezelfde week van RW.
Wie weet verrast RW in 2026 met Billie Eilish en Charli XCX als headliners.
En sinds wanneer ligt PKP begin juli? Billie heeft nog nooit een festivaltour gedaan in de Werchter periode sinds ze headliner is. Buiten dat ene Glasto optreden in 2022.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Ik reed gister vanuit NIN terug naar huis. Toen zei iemand in de auto dat Werchter een van de mooiste festivals is. Hij vond het alleen jammer dat Olivia Rodrigo zoon festival mag afsluiten. Waarop ik vol trots antwoordde dat, dat een van de optredens is waar ik erg naar uitkijk!!

Goedemorgen zonnestraaltjes,

Voor woensdagavond zijn er nu 2 onweersbuitjes voorspeld waar het daarna lekker afkoelt:

1751263029361.png

Voor donderdag, vrijdag en zaterdag wordt heerlijk festivalweer voorspeld met zo'n 10-15 uur zon per dag.

1751263083848.png

Zondags wat koeler met zo'n 20 graden en een paar verdwaalde miezerdruppeltjes einde dag.

1751263206838.png

Al met al ziet het er dus veelbelovend uit:cool: ☀️

Gister met veel bewondering naar de show van Rodrigo zitten kijken, niet alles gezien omdat ik toch nog wat verrassingen wilde bewaren voor zondag maar daardoor kom ik er nu pas achter Robert Smith gewoon uitgenodigd was. Ik ben wel om voor zondag na wat ik gezien heb! 2 dagen werken en dan klaarmaken voor het mooiste weekend van het jaar!

Wat jammer dat we dat toch minder zien op RW. Misschien is het gevoel onjuist maar op andere festivals zijn er precies altijd meer verrassingen.

Wat jammer dat we dat toch minder zien op RW. Misschien is het gevoel onjuist maar op andere festivals zijn er precies altijd meer verrassingen.
Behalve Glastonbury en Coachella zijn dit soort formaat verassingen heel uitzonderlijk. Alles op die festivals wordt gefilmd en rond de hele wereld bekeken. Werchter blijft binnen de grenzen van de Benelux ook al staan er vergelijkbare aantallen voor het podium.

Users who are viewing this thread