Rock Werchter 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Nadien naar Ise gaan kijken op de Slope? Heel knap wat dat meisje daar deed. Achttien, maar wow.

En die wijnbar, daar mocht ik van mijn vrouw niet meer binnen na donderdag/vrijdag :)
Nee helaas. Matt Maltese gezien wat prima was maar denk ISE de betere keuze voor dat moment. Vanaf Matt was het wel sneller naar het voorvak voor Brutus
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.273
  • Sleaford Mods (5.5). Een band die ik al lang eens live wilde zien maar ik vond het maar een beetje een gekkig optreden. Was niet echt druk in de Barn waardoor er ook niet echt een vibe ontstond. Dj stond wat maffig te dansen en de frontman gaf zich wel volledig. Niet voor mij weggelegd dit maar een krappe voldoende voor de inzet.

Ik vond Sleaford Mods cooler toen de "DJ" gewoon zijn laptop op een paar bakken bier zette, op Play drukte en gewoon zat te genieten van een pintje tijdens het concert.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.300
2.028
Chrissy is er al 28 hoor.

Stond als grote fan op de eerste rij, en ze hebben zoals altijd het spreekwoordelijk dak eraf gespeeld.

Ik doelde er op dat de dochter bijna 20 is, met een 'meisje van 20 muzieksmaak', en dat die dus niet altijd overeenkomt met die van mannen van dertig plus.

Dat gezegd hebbende was ze wel de eerste om het voorvak in te duiken voor IDLES en Parkway Drive, is ze fan van Clockworks en heeft ze doelbewust Nothing but Thieves en Royal Blood geskipt voor de eerste rij bij Janelle Monáe en Kiwanuka. Ik moet eigenlijk geen grapjes maken over haar muzieksmaak, die zit goed.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Toppers: Johnny Marr, Gary Clark Jr, Sprints, The Last Dinner Party, Loyle Carner, High Vis
Floppers: Avril Lavigne, Perry Farrell, de soundbleed heel het weekend lang tussen de nummers door of bij rustige intro's op de Main Stage, dEUS (sorry voor die laatste, ik geraakte er echt niet in, misschien door de slechte plaatsen...)
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
88
52
Ik doelde er op dat de dochter bijna 20 is, met een 'meisje van 20 muzieksmaak', en dat die dus niet altijd overeenkomt met die van mannen van dertig plus.

Dat gezegd hebbende was ze wel de eerste om het voorvak in te duiken voor IDLES en Parkway Drive, is ze fan van Clockworks en heeft ze doelbewust Nothing but Thieves en Royal Blood geskipt voor de eerste rij bij Janelle Monáe en Kiwanuka. Ik moet eigenlijk geen grapjes maken over haar muzieksmaak, die zit goed.
Oh, excuses, helemaal verkeerd begrepen dan!
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
196
189
Voor het weekend onderstaand lijstje gemaakt:

1Sum 41
2Michael kiwanuka
3Nothing but Thieves
4Snow patrol
5Eefje de Visser
6Dropkick
7Simple plan
8Deus
9Dua lipa
10Foo Fighters

Nu we bovenstaand hebben gezien (helaas geen snow patrol gezien en maar een halfje deus) heb ik onderstaand lijstje:

1Dua Lipa
2Simple Plan (hoe dan)
3Parkway Drive
4Michael Kiwanuka
5Eefje de Visser
6The Blaze
7Frank Carter
8Sum 41
9dEUS
10Nothing but Thieves

Toch wel erg veel mooie optredens gezien, en vooral the Barn was zoals vaker door anderen gezegd zeer magisch. De sfeer icm het mega geluid voegt heel veel toe.

Na de muziek nog de laatste plusjes en minnetjes:

+++++ Geluid in de Barn, KlubC, achterveld Main
+++++ De Barn in het algemee
+++++ Sfeer overal, zelden gehad dat overal iedereen mee deed met het optreden. Zelfs helemaal achteraan bij een foo fighters stonden mensen te springen en mee te zingen. Belgen weten wel wat feestem is
++++ Snelheid van de barren, nooit langer dan 2 min moeten wachten
++++ Belgen zijn niet de langste mensen, in Nederland kijk zelfs ik met mijn 1.90 tegen alleen maar achterhoofden aan, hier bijna altijd vrij zicht
++++ Mensen komen ook écht voor de muziek. Geen veredelde modeshow zoals een dtrh of lowlands, iedereen doet lekker normaal en trekt een bandshirt aan met lelijke wandelschoenen. Heerlijk
+++ Snelheid waarmee we van de parking konden komen. Bijna geen file, direct na de Foo’s
+++ Statiegeldsysteem werkt prima, nooit lang wachten op je 0.3 terugstorting
++ Pisgeul in het midden van de main
+ Het terrein en de camping lagen er goed bij


- - - - - Drukte op de zaterdag (en tussen 5-10 op de vrijdag). Voorvakken was niet in te geraken als je de vorige act er niet was, en elke vierkante cm stonden mensen, van de jupiler torens tot de barn. Eigenlijk is het terrein gewoon te klein. Ook zeer weinig plekken waar je even rustig kon zitten. Alles was een looproute leek het. Gelukkig beter op de zondag en donderdag
- - - - Drukte bij de wc’s
- - - - Chaos op the hive, ik heb wel wat campings meegemaakt, maar deze was (zeker za op zo) éen grote chaos. Tot 06:00 mensen aan het schreeuwen
- - - - Wie bedenkt het om de magnetrons/“kokend” water en douches zo vroeg te sluiten? Hebben ze niet door dat mensen op het festival zijn overdag? Ik wil juist om 02:00 nog even douchen, of mijn noodles eten voor het slapen.
- - - Hoog aantal lamme mensen. Gelukkig wel vaak beperkt tot het achterveld en buiten de stages
- - Geluid in de voorvakken van de main. Stond hier een stuk minder hard dan verderop in het veld.
- - Matig eten. Frietje stoof was prima, maar de diepvriespizza’s, diepvrieshamburgers, doner uit de oven en pasta’s met lauwe saus waren niet best.
- - Soundbleed tussen main en KlubC/Barn. Kunnen ze niet wat containers oid plaatsen als geluidswal tussen de twee delen van het terrein?
- - Te weinig sanitaire plekken en keukens voor the Hive. Was rammend druk de hele tijd. Als je geen gaspitje mag hebben, zorg er dan voor dat er gemakkelijk en snel heet water gehaald kan worden. Nu eerst 10 minuten lopen naar zo’n plek, lange rij, en lauwwarm water krijgen


Al met al zeer enthousiast over Werchter! Veel goede optredens gezien en voor het grootste gedeelte top geregeld. Hier komen we nog wel eens terug (alleen the hive slaan we over)
 

Erik15

Playlistbediener
31 mei 2024
25
36
Op weg naar huis. Het was weer mooi.
Donderdag helaas te laat voor MEUTE, dus begonnen met Parkway Drive. Lekker beuken dacht ik, we vonden er niks aan. Na 3 nummers richting Black Pumas gegaan. Dat wat al een stuk beter. Toen PJ Harvey. Het is wel mooi, maar ik geloof dat ik het gewoon niet snap. Vijf sterren krijgt het van iedereen, maar ik was het alweer snel vergeten. Vervolgens The Clockworks: briljant. Moet gek lopen willen sie niet heel groot worden. Daarna Lenny, was erg goed, maar op tijd naar bed gegaan, niet op dag 1 al mn kruit verschieten.
Vrijdag Tom Morello, dEUS, Snow Patrol. Tom Morello was fantastic, mooie mix tussen oud en nieuw werk. Like a Stone, beste nummer van Audioslave ter ere van Chris Cornell, schitterend. RATM medley en natuurlijk het einde: zo moet een festival show, blijdschap, nostalgie, een beetje verdriet en afsluiten met extase. Toen dEUS: het nieuwe werk paste fantastisch, ze kozen dan ook de beste nummers. En ja, als je dat dan kan inkaderen in Instant Street, Little Arithmetics, etc... afsluiten met Suds & Soda helemaal los natuurlijk.
En toen de grootste verrassing van het weekend: Snow Patrol. "Kom we gaan lekker rustig zitten, beetje leuke liedjes luisteren na dEUS." Zo. Wat gebeurde daar. Ik stond op eem gegeven moment met mn telefoonlampje te zwaaien. Ik hield opeens 2 keer zoveel van mn vriendin, en had een enorme drang haar dit te berichten. En het lag niet aan mij: een vriend zei achteraf dat hij zich afvroeg of hij zn vrouw wel vaak genoeg vertelt hoe veel hij van haar houdt.
Toen Måneskin. Ach ja, de dag was toch al lang en breed een succes. Speelden ze nou 3 keer hetzelfde nummer? Was nog een goed idee ook, want alle andere nummers waren niet best.
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
202
488
Oorspronkelijk was het de bedoeling om alleen op zaterdag naar het zuiden af te reizen, maar met dank aan KINK mocht ik donderdag vast komen inspecteren hoe het terrein erbij lag. Een beetje een gebroken weekend dus, met een dag ertussen en een hoop gereis, maar ik ben blij dat ik na 10 jaar weer eens terug was in Werchter! Zoals gebruikelijk was de dag weer compleet volgepland. Wat ik me zo snel herinner:

Donderdag eigenlijk bijna alleen maar dingen op herhaling gezien. Perfect als bonusdag dus. Precies op tijd binnen voor STONE. Het veld was duidelijk nog een beetje te groot voor ze, maar wat een leuke band met een paar knallers van tracks. Die zien we nog wel vaker. Eefje de Visser was mooi als altijd. In plaats van "de zon" van Nick Verstand had ze nu een podiumvullend halfdoorschijnend gordijn mee. Daarachter zat een net met verlichting, waarlangs ze vage, trippy visuals kon projecteren. Heel vet bedacht weer. Ik vind de nummers van het nieuwe album wel beduidend minder dan de oudjes van Bitterzoet, maar ik geloof dat ik de enige ben. Dan het 1-2tje Slowdive en PJ. Dat was de voornaamste reden om vast naar Werchter af te reizen. Ik vond Slowdive wederom fantastisch, maar mede door de grotere zaal en het wat afwachtendere publiek t.o.v. Best Kept Secret vond ik het iets minder magisch. Datzelfde gold eigenlijk voor PJ Harvey. Nu vanaf achterin die gigantische hal, in plaats van vooraan tegen het podiumpje op BKS, en toch zoog ze me weer volledig in haar vreemde, donkere wereld. Wat een artiest. Afsluiten bij The Clockworks (feest!), klein stukje Lenny (meh), en weer naar huis.

Zaterdag maakte The Last Dinner Party voor mij alle hype waar. Wat een songs, wat strak gespeeld en wat een charisma heeft die frontvrouw. Als de rest van de band ook nog wat meer los weet te komen pakken ze echt elke zaal in. J. Bernardt dan. Ik vind de stem van Jinte echt fabelachtig mooi, maar de tracks werden voor mijn gevoel net iets te lang uitgesponnen om het memorabel te maken. Arlo Parks was weer een warm bad. Zo'n lieve, zachte stem, catchy maar lome tracks die live soms net een paar stekeltjes kregen, en een band die duidelijk ontzettend veel plezier had met elkaar. 's Avonds keek ik nog erg uit naar Roisin Murphy. Ik viel onmiddelijk voor haar verschijning, en vond haar band fantastisch. Alles live gespeeld, tot op de laatste bliepjes, ik vond het bijna LCD-iaans. Ik deed dus heel erg mijn best om het leuk te vinden, maar ik vond het muzikaal toch net niet interessant genoeg. Of ik was gewoon moe. Vervolgens de hele set van Dua Lipa van achterin het veld gekeken. Al zet ik het zelf nooit aan, ik vond het als muziekliefhebber een feest om zo'n strakke productie te zien. Van de choreografie tot het stage design, van elke uitgedachte knipoog tot de live band die sommige nummers net een extra laag gaf, ik kan er alleen maar bewondering voor hebben. Topdag.

Wat verder nog opviel:
  • Wat is dit festival bizar strak georganiseerd. Zelfs in vergelijking met de Nederlandse grote jongens, waar ik over het algemeen toch ook ernstig weinig te klagen heb, viel dat op. Behalve voor koffie (????) heb ik precies 0 keer in de rij voor een bar gestaan. WC’s maximaal 5 minuten. Die belachelijke tenten steeds binnen mum van tijd weer leeg na een optreden. De auto stond een dag in zone groen en een dag op de Hive, en ik denk dat ik meer verkeersregelaars, wegwijzers, omroepers en menselijke matrixborden heb gezien dan op de grote Nederlandse festivals bij elkaar. Wat een operatie.
  • Dat gezegd hebbende. dat recyclesysteem blijft onnodig omslachtig. Op andere grote festivals werkt inleveren aan de bar prima. Dan kan het hier ook.
  • Leuk om te zien ook hoe zeer de lokale middenstand en verenigingen bij het festival betrokken zijn. Dat ken ik eigenlijk helemaal niet. Voelt meteen wat persoonlijker dan op de geoliede festivalmachines van Mojo.
  • Praters… Het volume van mijn landgenoten ligt misschien wat hoger dan van de zuiderburen, maar aan die laatste groep heb ik me toch ook wel geërgerd. Dieptepunt was een clubje Vlaamse vijftigers dat zich 10 minuten voor Slowdive nog per se tot een paar meter van de barriers naar voren wurmde, vervolgens het gehele eerste half uur non stop heeft staan praten... en vervolgens naar PJ Harvey vertrok om daar waarschijnlijk hetzelfde te gaan doen. WAAROM? Het blijft simpelweg een kwestie van mazzel hebben denk ik, maar had wel het idee dat ik er per saldo minder last van had dan op andere festivals. Minder Randstad-Instagram-publiek komt de sfeer ten goede.
  • Voor mijn gevoel heb ik veel minder drugs gezien dan op Nederlandse festivals, waar gebruik ook overdag relatief normaal is geworden. Zo lang het de sfeer niet bepaalt heb ik er verder niet zo'n moeite mee, maar het viel wel op.
Al met al heb ik het nog veel meer naar mijn zin gehad als gedacht. Als de line-up me volgend jaar weer ligt ben ik er zeker weer bij. Dan wel met een bed op minder dan drie uur afstand.
 

jova

Playlistbediener
24 jan 2018
35
61
In mijn 40-er jaren , maar wat heb ik genoten van enkele verrassende optredens.

1. Frank Carter (in de regen , constant het publiek in en maar moshpits vragen ) Zalig optreden.
2. Idles - De eerlijkheid en 'down to earth' van deze band zijn aanstekelijk. Wat een energie!
3. Foo Fighters - Ze losten alle verwachtingen in. Meesterlijk!
4. The Rumjacks - Tussendoortje op de Slope - Genieten !
5. The Hives - Lekker arrogant het podium op - Geweldig!
6. Brutus - Belgisch van de bovenste plank!
7. Dropkick Murphy's - Feest van begin tot eind !


De grootste miscasts waren toch :

1. The Breeders - Een band waar ik mee opgegroeid ben , maar volledig verkeerd om ze op de Main te zetten.
2. Kruanghbin ofzoiets - Leek speciaal gecast voor onze Moldavische vrienden.
3. The Beaches - Leuke verschijning , maar wat een aaneenschakeling van nummers , die allemaal in dezelfde toon lijken geschreven te zijn.
4. Het vroege slot waarop Brutus en Frank Carter moesten spelen.

Voor de rest weeral volop genoten van een weekend Werchter :love:
 
Laatst bewerkt:

muggenstift

Playlistbediener
25 jun 2018
28
52
Nog even een puntje waarover ik graag ervaringen uitwissel. Dit jaar zoals ieder jaar op c3 gestaan. Amper tot geen wcpapier en alleen maar koud kunnen douchen. Wel lekker rustig kunnen slapen.

Is er een camping waar je ook nog relatief rustig kunt slapen, je kunt chillen onder je partytent, waar je gewoon normaal naar de wc kan met genoeg wcpapier en kunt douchen met op z'n minst lauw water?

Ik heb nav jullie verhalen de indruk dat de hive sowieso te druk is voor ons. Maar hoe bevalt het als je op de glamping / MySpace / A1 of C7 zit?
 

Islaaa

Gouden Tip
20 jan 2015
300
200
Nog even een puntje waarover ik graag ervaringen uitwissel. Dit jaar zoals ieder jaar op c3 gestaan. Amper tot geen wcpapier en alleen maar koud kunnen douchen. Wel lekker rustig kunnen slapen.

Is er een camping waar je ook nog relatief rustig kunt slapen, je kunt chillen onder je partytent, waar je gewoon normaal naar de wc kan met genoeg wcpapier en kunt douchen met op z'n minst lauw water?

Ik heb nav jullie verhalen de indruk dat de hive sowieso te druk is voor ons. Maar hoe bevalt het als je op de glamping / MySpace / A1 of C7 zit?
Op de A1, Wij staan altijd vooraan daar is het ook wat onrustiger, maar wel heerlijke warme douches en nette toiletten met papier.
 

muggenstift

Playlistbediener
25 jun 2018
28
52
Op de A1, Wij staan altijd vooraan daar is het ook wat onrustiger, maar wel heerlijke warme douches en nette toiletten met papier.
Dat klinkt al een stuk beter. En misschien kunnen we het nog wat rustiger krijgen als we wat verder doorlopen. Moet je daar ook achter zo'n touw je tent opzetten? Of mag je zelf weten waar je gaat staan?
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
717
591
Dat klinkt al een stuk beter. En misschien kunnen we het nog wat rustiger krijgen als we wat verder doorlopen. Moet je daar ook achter zo'n touw je tent opzetten? Of mag je zelf weten waar je gaat staan?
Je mag zelf weten waar je staat, maar geluid van the hive en van camping feest A1 blijft wel tot diep in de nacht doordreunen. Overigens hadden wij (mensen waarmee ik was) een unaniem ijskoude douche op zaterdag. Wij stonden wat verder op 't veld, ter hoogte van de douches/ontbijtstand en dan dieper in het veld.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: muggenstift

Islaaa

Gouden Tip
20 jan 2015
300
200
Dat klinkt al een stuk beter. En misschien kunnen we het nog wat rustiger krijgen als we wat verder doorlopen. Moet je daar ook achter zo'n touw je tent opzetten? Of mag je zelf weten waar je gaat staan?
Je moet ook betalen voor de douches en toilet by the way….weet niet hoe dat op the hive is? Die hoor je ook tot op de A1.
En de tent op de A1 beukt door tot 3:30 a 4:00 uur, dan gaat alles pas terug naar hun tentjes, afgelopen jaar pas tegen 5 u rustig🥴…
 
  • Leuk
Waarderingen: muggenstift

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Je moet ook betalen voor de douches en toilet by the way….weet niet hoe dat op the hive is? Die hoor je ook tot op de A1.
En de tent op de A1 beukt door tot 3:30 a 4:00 uur, dan gaat alles pas terug naar hun tentjes, afgelopen jaar pas tegen 5 u rustig🥴…
Op MySpace zijn de douches gratis.

Ik heb daar zelf een uitstekende kampeer ervaring gehad. Je hebt je eigen plekje met een gangpad ervoor waar je lekker kunt zitten. Wat wel blijft is dat je mazzel moet hebben met je buren. Dar hadden wij gelukkig. Stil in de nacht en gezellig in de ochtend.
 

Lexie

Playlistbediener
8 feb 2017
15
18
The Hive resort is echt het geld waard, prima bedden, lekker rustig, niet/nauwelijks wachten op douche, gezellige tent waar je snel eten/koffie/triplex Karmaliet kan halen.
Normaal gesproken altijd rugklachten tijdens festivals maar elke dag de Yoga sessie van een uur meegepakt en daarna in de jacuzzi en voor het eerst geen rugpijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken